Avatar billede wired Nybegynder
15. april 2003 - 18:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan 2000 og .NET arbejde sammen?

Jeg har installeret 2000 Server og .NET. Kørt en dcpromo og eller bare logget ind som administrator. Men når jeg vælger 127.0.0.1 får følgende besked

Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A0046)
Permission denied: 'GetObject'
/localstart.asp, line 19

og i min applications log følgende:

aspnet_wp.exe could not be launched because the username and/or password supplied in the processModel section of the config file are invalid.

Selv om jeg retter i config.web hjælper det ikke, men jeg bør da ikke skulle opgive login/passw når jeg er administrator og bare vil start 127.0.0.1 op.

HVORDAN FÅR JEG WINDOWS 2000 SERVER og VISUAL STUDIO.NET TIL AT ARBEJDE SAMMEN ?
Avatar billede baxx65 Nybegynder
15. april 2003 - 23:26 #1
Hvad mener du med at starte 127.0.0.1 op/vælge ... ?

Den ip-adresse er reserveret af dit netkort, som loopback adresse !!!  Du kan f.eks. bruge den til at kontrollere at dit netkort virker, ved at pinge adressen....
Avatar billede wired Nybegynder
15. april 2003 - 23:55 #2
Ja og da jeg ikke engang kunne skrive 127.0.0.1 i min browser var der et problem.

Men jeg har selv løst det nu. Og til glæde for andre kommer løsningen her:
For mit vedkommende skyldes det primært to ting; at jeg ikke havde installeret den sidste nye redistrubutable package fra d.9/4-03 og ikke havde oprettet en bruge til at have "logon locally" inde for alle tre policy. Dvs.

Opret .net bruger og giv brugeren administrator rettigheder (eller tilsvarende).
Tildel brugeren "logon locally" i følgende policy:
Domain controller security policy
Domain security policy
local securitu policy
Installere MS. NET Framework 1.1 redistrubutable package fra d.9/4-03 på ca. 23MB.
Log ud og login med den nye .net bruger

Voila !