Avatar billede g-stilo Nybegynder
15. april 2003 - 18:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Der opstor en fejl under mappeoptællingen...

Jeg prøver at hjælpe min kammerat med at finde hans data efter hans bærebare gik ned.
Win XP frøs for ham, og der var ikke ander muligheder end at slukke maskinen hårdt og brutalt. Herefter har det ikke været muligt at starte winXP. Blå skærm uanset hvilken af valgmulighederne man bruger i opstarten.
Jeg har prøvet at reperere via en XP cd-rom, men får følgene oplysning: Der opstor en fejl under mappeoptællingen
Mapeoptællingen? -er det partitionen der er smuttet?
Er der nogen måde at rede hans data på C-drevet når jeg ikke kan få adgang til det fra dos (bruger en win98 bootdisk)?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. april 2003 - 18:19 #1
Er hans HD NTFS, kan det være det her kan hjælpe dig.
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml
Avatar billede g-stilo Nybegynder
15. april 2003 - 21:26 #2
Jeg kunne ikke finde noget at downloade på dit link, men jen fandt NTFS Reader for DOS 1.0 her http://download.com.com/3000-2094-10126096.html?tag=lst-0-2 og det hjalp.
Perfekt lille program!

Dit NTFS tip fik 'tændt et lys i min lampe'... Jeg takker for tippet.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. april 2003 - 21:31 #3
Så virker det nu?
Avatar billede g-stilo Nybegynder
16. april 2003 - 13:21 #4
Yepper yepper, jeg fik i hvert fald reddet hans filer før computeren blev reetableret. Og så fik vi os en lille samtale omkring emnet; backup :)