Avatar billede lrm Nybegynder
19. november 2000 - 14:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Autostart og disconnect

Hej

Jeg har for nydelig installeret win2k og det virker bedre end forventet :) men der er en lille ting jeg ikke kan gennemskue.

Under win98 havde jeg mulighed for at slå autostart fra under mit cd rom drev.. det kan jeg ikke under win2k ?

Der var også en option der hed noget med allow disconnect ?

Grunden ar at mit brænder program råder til at pille ved disse options, men jeg kan ikke længe finde dem.

Er der nogen der har erfaring med dette ?

Mvh
LrM
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. november 2000 - 14:34 #1
jeg har et icon for min brænder og min dvd i sys tray hvis jeg slår dem fra er der ikke autostart.
men har også fået at vide fra forskellige brænde programmer at jeg skal slå det fra men har ikke gjort det, og det har ikke betydet noget.
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. november 2000 - 22:09 #2
Autorun:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q155/2/17.asp

allow disconnect har jeg dog ikke lige fundet.
Avatar billede jccm Nybegynder
20. november 2000 - 09:51 #3
Vil du slå dit CD Rom drev fra ved både data- og audio CD\'er?
Avatar billede svein Nybegynder
20. november 2000 - 14:40 #4
Hvis der ikke er nogle andre muligheder,gør følgende:
Gå i registry med regedit eller regedt32:
HKLM - System - CurrentControlSet - Services - Cdrom.
Her vil der være en \"value\" der hedder \"Autorun\" med en REG_DWORD verdi sat til 1. Denne verdi sættes for ALLE cdrom drev. Hvis du vil slå fra Autorun for ALLE drev sættes denne verdi til 0 (nul).
Hvis du har flere drev vil de stå listet under cdrom som:
Du kan her slå fra for hvert enkelt drev.