Avatar billede thrill Nybegynder
19. november 2000 - 13:03 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med powersave

Jeg er ofte ude for at når min skærm går i powersave mode, så er det ikke muligt at \"vække\" computeren igen.

Det eneste der er at gøre, er at slukke helt ned, og starte op igen med en \"god\" gang scandisk :-(

Er der en som har et bud på hvorfor?

Jeg kører pt. Win98/2.
Avatar billede x2000y Nybegynder
19. november 2000 - 13:07 #1
Du kan bare slå det fra ved at gå ind i egenskaber ude på dit skrivebord. Vælg fanebladet pauseskærm, vælg instillinger i bunden og slå sluk for skærm og systemstandby fra slå gør den det ikke mere !!!
Avatar billede thrill Nybegynder
19. november 2000 - 13:12 #2
Okey, men det er nu meget rart at skærmen selv slukker efter X antal minutter, eller havde jeg også bare slået det fra.

Avatar billede powell Nybegynder
20. november 2000 - 10:33 #3
Nu skriver du ikke hvilken model din PC er, så prøv dette:
1. Gå ind i BIOS og nulstil denne (til fabriatens indstillinger)
2. Opdater BIOS
3. Hent den nye win32 driver (http://www.microsoft.com/msj/1297/win32driver2.htm)
Avatar billede karakzan Nybegynder
23. november 2000 - 12:19 #4
Jeg vil anbefale dig at slå funktionen fra da den kun er til besvær men hvis du insistere på at benytte den skal din hardware understøtte denne funktion.
Hvis du har en ATX strømforsyning burde det være muligt at slå funktionen til i bios\'en men det er meget tricky at få det til at fungere jeg selv har opgivet og slået funktionen fra i kontrolpanel>strømforsyning men det kan også være at det er bios\'en selv som er indstillet til dette. hvis det er tilfældet skal du ind i bios\'en og ned på feldtet power manager eller noget i den retning og slå det fra.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
23. november 2000 - 12:31 #5
Det kan godt være det er fordi din harddisk går i standby og ikke gider vågne igen. Prøv at slå harddisk-standy fra, og se om det hjælper. Hvis du vil slå automatisk scandisk fra ved fejllukning, kan du fjerne skrivebeskyttelse, og skjult-attributterne (højreklik på filen og vælg egenskaber) på filen msdos.sys, og åbne den i notepad eller nogen anden teksteditor, og ændre autoscan = * til autoscan = 0