Avatar billede lucas2000 Novice
15. april 2003 - 12:34 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Volvo 740

Det er nok ikke lige stedet men er der nogen der har kendskab til volvo 740 ?

/Luke
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 12:37 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2003 - 12:44 #2
Kig en tur på http://www.volvoentusiasterne.dk/

Der kan du også spørge dig for.

Jeg er selv medlem med min 245´er - der i øvrigt ikke er så forskellig fra 740´eren. Hvad vil du da vide?
Avatar billede lucas2000 Novice
15. april 2003 - 12:51 #3
Jeg har kik på en 740 fra 87 og aner intet om volvo, flot bil men dén har kørt 285000 km - Det jeg tænker på er værksteds besøg !
http://www.bilinfo.dk/skinbjerg2/cars.htm
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 12:53 #4
flot bil :)) Den har ikke kørt så meget.
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 12:53 #5
tæn på hvormange år det er over. Mange Mercedes køre over en mill.
Avatar billede lucas2000 Novice
15. april 2003 - 12:56 #6
Njaa ... Jeg har en nyere bil nu der bare kører men behøver mere plads så jeg ved snart ikke !
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2003 - 13:05 #7
Bilen og specifikationerne lyder OK. Du behøver ikke være så bekymret over kilometertallet. Volvo motorere runder gerne 500.000 uden de store problemer (hvis blot man sørger for at skifte tandrem og holde olie m.m. ved lige).

Ud fra billederne ser interniør også fint ud. Men du skal lige åbne fordørene og kigge nederst i dørkarmen og døren længst fremme. Det er et af de steder rusten først kommer.

Og rust er simpelthen Volvoens største fjende. Tjek også bunden af bilen, bagsmækken (når det er en stationcar), samt fronten lige bag lygterne.

Er den fri for rust, lyder det egentlig som et rimeligt godt bud.

De værkstedsregninger jeg har flest af (foruden standard service), er regninger på bære/styr kugler, hjullejer, kardankryds og instrumentpanel pærer og bremseklodser/kalibrer. Alt sammen småtingsafdelingen. Men nu følger jeg også selv meget med i standen på bilen, og har et par venner der ofte hjælper med de mest simple ting.

Jeg ved i øvrig ikke hvor du bor, men jeg holder til i København og omegn, og tager ofte på ture til Sverige. Her er det MEGET billigt at få lavet de større ting. Således fik jeg for år tilbage skifte motor, gearkasse, lagt servostyring i, total omlakering m.m. for ca. kr. 22.000,- danske. Folk har vurderet det til at have kostet meget tæt på 80.000 i Danmark, så hvis du en gang i mellem holder ferie i Sverige, er det et godt tip.

Den sidste detalje er måske prisen. Jeg synes den lyder lige i overkanten - men er bilen sund, kan det være endda. Jeg er jo også mest vant til at kigge 245 priser - og de har de sidste 3-4 år ligget under 30.000.

Og for at drille med Sverige igen, så ville samme bil ikke kunne sælges for over 10.000,- derovre. Sørgerligt, men desværre sandt. ("min" mekaniker griner gang på gang af min "gamle" bil).
Avatar billede dee_kay Nybegynder
15. april 2003 - 13:05 #8
SÅDAN! Dejligt at se andre medlemmer... Jeg er medlem med min 240'er fra '86.. Dejlig klassisk sag ;o)

/DK
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2003 - 13:09 #9
en ´86´er. - En af de nyere modeller ;-) (Jeg kører en ´83´er med 315.000 på bagen)
Avatar billede lucas2000 Novice
15. april 2003 - 13:18 #10
Takker for kommentaren ole_madsen smid et svar så kommer der lidt point, jeg køre lige over og ser bilen "Live" :-)
Avatar billede scb Praktikant
15. april 2003 - 13:21 #11
285000 Km på 16 år, det er 17800 km pr år i snit, det er sådan noget der får en klokke til at ringe, at det måske kunne være 385000 Km den havde kørt.
Så jeg ville kigge efter tegn på om den havde kørt længere end opgivet af forhandleren, bl.a ved at kigge på gummiet på pedalerne, om føresædet er meget slidt, evt hvis der er en service bog.
-SCB
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2003 - 13:22 #12
Jammen held og lykke.....

P.S: - så i går udsendelsen fra DR1 om valg af "større" bil til barnevogn m.m.

Jeg blev helt glad for min egen - ingen af bilerne havde lige så meget plads, som min egen, undtagen Peugeot Partneren - men den havde så ikke 5 døre som min har.

Der er GOD plads i sådan en dyt, og flyttekasser kan stå i 2 lag. (jeg tror faktisk jeg regnede ud en gang, at hvis man lagde sædet ned og pakkede bilen rigtigt, kunne der være 45 kasser øl i den....
Avatar billede lucas2000 Novice
15. april 2003 - 14:35 #13
Ja så har jeg været ude og kikke :-( Den var meget "træt" inde i kabinen og der var lak rester på vindues listerne så jeg tror SCB er inde på noget af det rigtige !! Den var bare såd´n lidt for brugt.
Så ingen Volvo i dag. Det er lidt sjovere når man skal have noget der er bedre end den man har ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2003 - 14:40 #14
Det har du da ret i - hvis den ligner et sminket lig, skal man holde sig langt væk. Omlakering af den hurtige slags er et af de kedelige tegn.

Men er du ude efter en Volvo, så hold øje med salgsannoncerne på ovennævnte hjemmeside. Det er salg fra privat til privat (i klubregi), og mit indtryk er, at man typisk får 10.000,- kr. mere bil for pengene, end man ville få hos en forhandler. Ydermere er det de færreste der "snyder" gennem en klub.
Avatar billede dee_kay Nybegynder
15. april 2003 - 14:56 #15
Klubben er et rigtig godt råd... Der Volvoer der er blevet passet på og det er biler der bare kører.. Min 86'er rundede 250.000 for en lille 14 dages tid siden og det eneste den lige skal til service med nu er kileremmen der er for slap og et olieskift... I kan se den på www.volvoentusiasterne.dk galleri.. Grøn 240. :-) Dejligt med andre volvo-elskere
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2003 - 15:00 #16
Dragør - spøjst. Der kommer jeg jo også fra. Er billedet fra Sydstranden? (engene)
Avatar billede dee_kay Nybegynder
15. april 2003 - 15:04 #17
Orv, det var da skægt.. Ja det er taget lige efter svinget når man kører mod Dragør... :-)
Avatar billede lucas2000 Novice
15. april 2003 - 15:14 #18
Det vil jeg da gøre ! Nu tjekkede jeg kun lige køb og salg, har i også et forum ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2003 - 15:18 #19
Desværre ikke rigtig.

Men klubben i sig selv er MEGET aktiv. Tjek kalenderen, og du finder en masse træf og andre arrangementer.

Jeg bruger primært klubben, fordi jeg synes artiklerne i medlemsbladet er underholdende. Der gives også medlemsrabat hos en del leverandører, men jeg har vist aldrig benyttet muligheden.

Der er også mulighed for at melde sig til online nyhedsbrevet, hvor diverse arrangementer meldes ud.
Avatar billede lucas2000 Novice
15. april 2003 - 15:33 #20
Ok du ! See you