Avatar billede stat2000 Nybegynder
19. november 2000 - 11:56 Der er 6 kommentarer

Husk netværks adgangskode ?

Hej
På et netværk hvor en mappe kræver adgangskode forslår den altid at gemme adgangskoden. Så skal man slå \"pilen\" væk til at gemme. Hvordan får man den til at være væk ALTID når man skal skrive adgangskoden til en mappe ??
Avatar billede cstern Nybegynder
19. november 2000 - 12:23 #1
Du skal være logget ind på den PC hvorfra du etablerer forbindelsen (altså den PC hvor du ser den ovennævnte dialogbox).
Hvis du ikke er sikker på om du er  logget ind, så gå til START knappen og se om der stå \"Log af...\" eller \"Log af (brugernavn)\" hvor brugernavn er det navn du er logget ind med.
Under alle omstændigheder, prøv at vælge log af - så kommer login-boxen. Og hvis du fremover logger ind med det samme navn, så skulle maskinen gerne huske indstillingen.
Det er en feature der skal forhinde uatoriserede brugere i at få adgang til netdrev de ikke har ret til at se.
Avatar billede stat2000 Nybegynder
20. november 2000 - 08:09 #2
Ikke den måde.
Altså når man skal skrive adgangskoden på en mappe på f.eks. \\\\pc1\\mappe\\ som er beskyttet med en adgangskode så når man skal skrive den er der i dialog boxen altid en \"flue\" udfor \"Husk adgangs kode\", hvordan får man den til at være HELT VÆK. Altså så \"fluen\" er væk
Avatar billede cstern Nybegynder
20. november 2000 - 08:19 #3
Nåeh, Hvis du vil have maskinen til at glemme koden kan du bare angive en forkert kode og så kan man ikke logge ind næste gang. Det er selvfølgelig ikke helt det du spørger om, men effekten er den samme. Men når den allerede har husket koden så er den eneste måde at få den frem igen på er vist at afbryde forbindelsen til netdrevet og derpå etablere det igen.
Det kan være der er andre der har en mere elegant løsning.
Avatar billede stat2000 Nybegynder
20. november 2000 - 08:28 #4
Nej,
Forstil dig at du se hvad mappen \"PC-MAP\" indeholder på computeren \"PC\". Altså stien \\\\pc\\pc-map\\
Der skal angives en adgangskode og når man skal skrive den forslår den altid at gemme den. Men jeg gemmer aldrig mine adgangskode så hvordan får man den til at \"ikke\" forslå at huske den?
Avatar billede teknik Juniormester
20. marts 2001 - 20:08 #5
...ser ud til at der kun er \"Nitter\" her...lukke spm. ??
Avatar billede teknik Juniormester
24. juli 2001 - 23:53 #6
Ser ikke meget ud til at der kommer nogen løsning på problemet.....
For at tage points hjem: Læg selv et svar, og accepter det.