Avatar billede javaknold Nybegynder
15. april 2003 - 11:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Packages / MySQL

Kan ikke lige få øje på hvad der er galt,
har ikke ændret miljøvariabler
kun angivet packages i java-filer
Avatar billede javaknold Nybegynder
15. april 2003 - 11:13 #1
Gør sådan:
D:\unique2\system\connect>java -classpath d:\ unique2.system.connect.RMIserverIm
pl

får fejl:
java.lang.ClassNotFoundException: com.mysql.jdbc.Driver
        at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:198)
        at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
        at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:186)
        at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:306)
        at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:265)
        at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:262)
        at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:322)
        at java.lang.Class.forName0(Native Method)
        at java.lang.Class.forName(Class.java:130)
        at unique2.system.connect.DBhandler.loadDriver(DBhandler.java:76)
        at unique2.system.connect.DBhandler.aktiverDB(DBhandler.java:58)
        at unique2.system.connect.DBhandler.getMyDBhandler(DBhandler.java:35)
        at unique2.system.connect.RMIserverImpl.main(RMIserverImpl.java:90)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2003 - 11:15 #2
Brug:

-classpath d:\;d:\mysqldir\mysqljdbc.jar unique2.system.connect.RMIserverImpl
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2003 - 11:17 #3
På min PC er d:\mysqldir\mysqljdbc.jar:

C:\mysql\connector-java\mysql-connector-java-2.0.14-bin.jar

men du har sikker smidt den et andet sted.

(men altså semikolon imellem classpath elementerne - på Windows)
Avatar billede javaknold Nybegynder
15. april 2003 - 11:25 #4
Der er altså adskillige gange hvor jeg godt kunnne ønske vi to byttede hoveder,
men set fra din side er det jo ikke interessant !

Takker.