Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 10:28 Der er 99 kommentarer og
2 løsninger

Grafikkort

Jeg har lige invisteret i et gf4ti4200 fra daytona. Jeg var desværre lidt for hurtig om at installere det, så jeg glemte at afinstallere mit gamle gf2mx400. Når jeg tester mit nye kort i 3dmark får jeg kun 4200 point. Jeg fik afvide at jeg med min 1200mhz gerne skulle ligge på 7000-9000 point. Hvordan får jeg den til det? Og hvordan sletter jeg min gamle driver til miy gf2 ?
Avatar billede the_legend Nybegynder
15. april 2003 - 10:33 #1
ved godt dette INTET har med dit spm at gøre.

Hvad har du givet for dit gf4 ti 4200 og ved du/i hvad det han gøre at forskel på et gf4 mx 440 i cs? (Kan jeg mærke forskel i cs og hvad er den hvis man kan?)
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:34 #2
under tilføj/fjern
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:34 #3
jeg har samme kort og gav ca 1200
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:35 #4
Afinstallere din gamle driver og hent en ny herinde. Jeg køre selv med 4.0.7.2 og den virker perfekt
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:35 #5
hvilket styresys har du
Avatar billede the_legend Nybegynder
15. april 2003 - 10:38 #6
kan så også svare på det spm angående cs?
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:38 #7
hvilken version af 3D snakker vi om siden du skriver 7000-9000
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:39 #8
what??? legend
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:39 #9
Jeg får 9600 på 3Dmark 2001 men det får du aldrig på version 2003 :))
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 10:41 #10
jeg bruger 3Dmark2001. jeg fatter ikke hvad der er galt..
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:42 #11
prøv at gøre som jeg anviser. Gå ind i tilføj/fjern hvis du har xp. Der finder du kortet (Nvidia) Afinstallere det. Der efter henter du en ny driver ned og dobbelklikker på den så ordner den installationen
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 10:42 #12
=>the_legend
MX ka sagtens køre CS flydende i topkvali...

Nu er der jo stor forskel på hvilken 3dmark test du kører, så hvis det r den nye er det ganske glimrende resutat....?
Hvordan kører kortet?
Hent evt. nye detonator på www.nvidia.com
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:42 #13
tror ikke du kan få 9000 med en 1200
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 10:43 #14
Evt. i kunne hjælpe mig som har lavet spm?
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:43 #15
ups havde angivet det tidligre med Nividia emn glemte at smide ink *LOOL*
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 10:44 #16
Nope... det har jo os noget at gøre med resten af computere..!
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:44 #17
læs nu svarende rahzel
Avatar billede grunken Nybegynder
15. april 2003 - 10:44 #18
For at afinstallere de gamle drivere 100%

hent:
http://www.guru3d.com/detonator-destroyer/

hent de nyeste her:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_43.45

Det burde du, og du skal have mere end 4200 med en 1200 Mhz PC :)
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:44 #19
prøv at gøre som jeg anviser. Gå ind i tilføj/fjern hvis du har xp. Der finder du kortet (Nvidia) Afinstallere det. Der efter henter du en ny driver ned og dobbelklikker på den så ordner den installationen. http://www.nvidia.com/

Til dig Rahzel
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 10:44 #20
rahzel:
Det gør vi da os ?
Jeg svarede på ét spg fra the_legend, lad da være med at blive pissed over det
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 10:46 #21
grunken:
Der er en 3dmark, der giver meget lidt, men jeg mener ikke det er den, som rahzel bruger ;)
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:48 #22
kan du hitte udaf det Rahzel :)
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 10:49 #23
Ok takker, jeg tjekker dem lige ud, der går lige 10 min, vil jeg tro
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 10:49 #24
rooolig;)
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 10:50 #25
Var aka. lrd's kommentar ;)
Avatar billede grunken Nybegynder
15. april 2003 - 10:50 #26
guttens spørgsmål lød på: hvordan afinstallerer jeg min gf2-drivere, og det gør han som beskrevet højere oppe

og en afinstallation burde virke :), ellers må vi jo hjælpe manden med at tweake systemet :)
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:51 #27
helt ok. Husk af afinstallere det gamle driver først inden du smider den nye. Ved ikke om det evt. kan skabe konflikt. Vær opmærksom på at det ikke er sikkert at nye drivere virker optimalt da de ikke er gennemtestet. Har en der er lidt ældre fordi jeg ikke var helt tilfreds med de nye men måske virker de nu :)) Held og lykke min ven
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:51 #28
hvorfor siger du rolig Amd
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 10:52 #29
Damn, har i ikke et direkte link? Der sker ikke rigtigt noget :( n00bie :P
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 10:53 #30
Hehe, fordi du efter knap 2 minutter spørger om han kan finde ud af det ;)
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:53 #31
hvilke styre system har du
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 10:53 #32
finder jeg lige
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:53 #33
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 10:54 #34
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:54 #35
bare fordi jeg var i tvivl om jeg forklarede det godt nok :)) DOH
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 10:55 #36
synes godt nok der bliver gentaget herinde :LOOOL:
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 10:55 #37
Jeg bruger 2000 prof :P Gør det en forskel?
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 10:57 #38
Jeg er glad for i gentager, så er jeg jo sigger på det er rigtigt :P Wee, det øverste link fungere :) Kan jeg give jere flere point, fordi i er så flink, end de 80 der? Eller er i ligeglade?
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 10:59 #39
Sikker, hurtig fejl :P
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 10:59 #40
Du har udlovet 80 points, og aå vil jeg da mene det er det du skal uddele ;)
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 11:00 #41
Ok ok..det bestemmer i :p Ikke mere om det, vil gerne lige have det løst :P Kan man nemt overglocke sådan et kort? :P
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 11:01 #42
uddel ikke mere nej det er helt fint
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 11:02 #43
Overclocke, for meget CS(Glock17)
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 11:02 #44
http://www.tweakup.dk/HTML/bygenpc/bygenpc.htm?PHPSESSID=7d6c24e3354ebc7879a739b07372f17a du kan kikke her. Men vil ikke råde dig til at clocke det. Går det itu har du ikke nogen dækning mere
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 11:03 #45
Hvorfor lege med ilden når du har et kort der virkelig sparker butt :)) Det eneste du risikere er at lortet brænder af. Men hver sin lyst
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 11:05 #46
reb00t, pga DL
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 11:06 #47
http://www.tweak.dk/antileech.php?site=1&file=_NVmax40049.exe
Det er et dejligt program til formålet :o)
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 11:09 #48
http://www.tweak.dk/tweaking.php
så vælger du nvmax LE ;)
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 11:14 #49
Så er jeg her igen, jeg trykkede på det øverste link som i gav mig 10.53. Nu startede min com op i 800 x 600. Der er et liller program nede i proceslinien. Det kan jeg bruge?
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 11:15 #50
du skal klikke på det du har hentet ned så går det hele af sig selv.
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 11:15 #51
Dvs, jeg skal prøve at køre 3dmark nu?
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 11:16 #52
er du allerede ved at overclocke?????
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 11:16 #53
har du installeret den nye driver????
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 11:17 #54
øhh...nej, jeg brugte det øverste link, så har jeg fået et program der hedder NVIDIA Media Center
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 11:17 #55
Jeg er helt lost nu
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 11:19 #56
hmmmmm!! Tryk på den her java script:_acceptLicense('http://download.nvidia.com/Windows/43.45/43.45_win2kxp_international.exe');

Derefter acceptere
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 11:20 #57
Så henter du driver ned. Så afinstallere du den gamle og smider derefter du nye i. Så dobbelklikker du på den du hentede ned og så ikke mere. Læs nu svarende
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 11:21 #58
Skal jeg bruge den fra cd´en som fulgte med?
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 11:27 #59
NEEJ!! :-D Hehe... du skal bare afinstallere det, der er på i forevejen og installere den setup lrd linker til *S*
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 11:29 #60
Ahh..ok :P
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 11:31 #61
Skal jeg bare fjerne de nuværende ved tilføj/fjern ?
Avatar billede grunken Nybegynder
15. april 2003 - 11:37 #62
Rahzel læs mit indlæg højere oppe...brug for dælen "detonator destroyer", det dur!

ved at bare fjerne kortet fra enhedshåndteringen fjerner du ikke alle resterne !
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 11:39 #63
du spørger jo om det samme igen og igen. Læs nu de besvarelser der er givet. Hvor snakker vi om cd???. Du har alle de oplysninger der skal til nu så forsøg dig lidt frem du kan jo ikke smadre noget
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 11:51 #64
Egentligt bør han bare kunne installere en ny detonator uden at afinstallere den gamle... deter jo os en detonator han har i forevejen, og dem ka man opgradere som man lyster
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 11:52 #65
Ja burde man jo men det skabte konflikt hos mig :) Men man prøver sig jo bare frem.Vi har da givet alle de løsninger der kan gives *GG*
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 11:58 #66
Heh, ja :)
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 12:11 #67
fandt du udaf noget
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 12:23 #68
Ja jeg er i fuld gang. Jeg er startet forfra og bruger detonator 43.51 på http://www.tweak.dk/nvidia.php så vil jeg installere den driver i gav mig, derefter
Avatar billede dee_kay Nybegynder
15. april 2003 - 12:52 #69
Du kan også gå ind i Safe Mode og afinstallere det gamle kort.. I Safe Mode viser den alt der er installeret på maskinen og ikke som i normal hvor man kun ser alt det der aktivt... Derefter kan du installere det nye, men nok helst få det andet af først
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 13:00 #70
dee_kay

Hvorfor det?!
Der er jo ingen problemer i det vi lige har guidet ham igennem?!
Der er da ingen grund til at gøre det mere besværligt for ham end det er i forevejen
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 13:03 #71
Ok ok...det der detector noget, var noget ost. Så jeg havde alt for mange programmer på pc´en, nu er jeg gået i gang med en formatering, så nu må vi se om det hjælper :P
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 13:05 #72
LOL, okay :-D
Avatar billede dee_kay Nybegynder
15. april 2003 - 13:07 #73
ja det kan jeg da se, han formaterer! Men nok om det, i kunne jo bare lukke spørgsmålet hvis i havde fundet en løsning....
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 13:09 #74
Du kan da lige læse hele tråden før du besvarer, men det gider vi ikke diskutere
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 13:09 #75
hvem er I??? Vi kan da ikke lukke noget
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 13:10 #76
Installationen og afindstalationen af Windows XP foregår faktisk ved at benytte samme fremgangs måde.
ved at starte computeren med CD'en husk dog at sætte din bios til at boot op på din cdrom
kan du så ikke af uforklarige årsager ikke boote op på din cdrom kan du evt hente boot/start disketter her 6 stk ialt hent
dem nu for en sikkerheds skyld det kunne jo være ik og så er det for sent.

Pro: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291

Home: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290

og her efter kommer Installationsguiden som hjælper dig gennem hele proceduren hvor du både kan formater (afindstalation) og opdele din HD
ganske som i den gamle fdisk (95/98/me) men bare meget nemmer her

Under installationen får du mulighed for at vælge hvilket drev XP skal installeres på. Det er muligt at installerer
Windows XP sammen med et andet Windows, hvis du ønsker det. Du får så en bootmenu i opstarten hvor du kan vælge system.

Du skal også tage stilling til hvilket filsystem du vil have - om det skal være NTFS eller FAT32 dog kan du konverter til ntfs
efter endt indstalation (Convert C: /FS:NTFS) skrives i kør/run.

Under installationen vil du også blive bedt om at angive et password for Administrator (kun Pro).
konfigurering af internetforbindelse (med modem) kan også gøres under installationen. Der skal oprettes bruger/brugere.
Bemærk at alle brugere som standard får administratorstatus. Endelig kan du aktiverer Windows XP via nettet
(Windows Product Activation).

Her er lidt hjælp
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 14:22 #77
Ahh...så har jeg formateret. Så skulle jeg bare have kortet installeret
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 14:23 #78
ja men så kikker du på ALLE de svar du har fået der er mere end rigligt til dig for du kommer til at virke
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 14:24 #79
Så gider i give mig det link, som skulle være det bedste?
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 14:25 #80
Nu kører jeg med 16 forskellige farver, så jeg håber på det kommer til at funkev :P
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 14:27 #81
Stop nu du har fået alle de tråde du har brug for
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 14:29 #82
hmmmmm!! Tryk på den her java script:_acceptLicense('http://download.nvidia.com/Windows/43.45/43.45_win2kxp_international.exe');

Derefter acceptere.

Så dobbelklikker du på den efter du har hentet den ned og så installere den sig selv.

(ligefør man burde ha extra for dette arbejde) *LOOOL*
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 14:30 #83
rahzel
Så henter du en af de detonatorer vi har henvist til og installerer
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 14:32 #84
Hvad skal jeg bruge en detonator til, hvis jeg ikke har andre grafikkort på? jeg har jo lige formateret
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 14:35 #85
Skulle det så ikke være nok med den ovenstående link?
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 14:35 #86
JA!!! Prøv nu lidt inden du spørger igen :) Hent nu den pokkers driver og installere den så tager vi det derfra
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 14:39 #87
Tager hvad derfra, så er problemet vel ikke længere *S*
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 14:40 #88
er du sikker amd *LOOOL* Lad os nu se
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 15:02 #89
fik du styr på lortet
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 16:09 #90
Så er jeg her igen :P Nu har jeg lige testet 3dmark med den driver i gav mig. Jeg fik 4500 point, så helt godt er det. Hvad faen kan der være galt, jeg fatter hat af det kort
Avatar billede sprutnik Nybegynder
15. april 2003 - 16:12 #91
prøv at skrive dxdiag i kør, og se om AGP er slået til.
Avatar billede rahzel Nybegynder
15. april 2003 - 16:21 #92
Hvad skal jeg kigge under?
AGP Texture Accelaration "Not Available"
Noget med det at gøre?
Avatar billede sprutnik Nybegynder
15. april 2003 - 16:25 #93
Det skal du slå til. Gør følgende:
AGP Troubleshooting Guide

Why can't I enable AGP under WinXP/Win2000 with ALi M1647 platform ? or Why is it that my M1647's performance using Nvidia VGA card is poor?
Nvidia driver 27.XX ( and later version) will disable the M1647 AGP function on all Nvidia VGA card under WinXP and Win2000.
To solve this issue, please follow the procedure below:

1) If you are using TNT2 ,Geforce256, Geforce 2 GTS, Geforce 2 Ultra, and Geforce 2 MX (200/400)

Under WinXP and SP1, we recommend you use Windows Inbox VGA driver or Nvidia Detonator driver 23.11.
Under Win 2000 , we recommend you use Nvidia Detonator driver 23.11.
2) If you are using Geforce3, Geforce 4 and others which are not listed above, or if you really want to use new Nvidia Detonator drivers. You must add a key to enable AGP.

1. run Regedit
2. Find this path

WinXP:
[Hkey_Local_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Video\ {********-****-****-****-*********}\0000\

Win2000:
[Hkey_Local_MACHINE\SYSTEM\Controset001\Services\nv\device0]

(Note :The GUID may not matched because this will also depend on the video card and VGA driver version.)

3. If you have followed the procedure correctly, you will find the following:

Name Type Data
Device Description REG_SZ NVIDIA VGA card

4. Add this :

Name Type Data
Enablealiagp REG_BINARY 01 00 00 00

5. Restart system

The following are recommended AGP Troubleshooting Steps:
1. Download latest ALi AGP utility.
2. Do the following steps one-by-one until problem is solved
Enter "Manual mode" to set the AGP Data Rate to 1X, and reboot. (If "1X" fail, you can try step b)
Apply "Safe" mode and reboot

When doing a clean install in win98, AGP driver is installed and computer is rebooted, just when the desktop screen is displayed, the screen goes black and comes up with a Windows Protection error. If I put my old K6-2/400 back (I have K6-2-550), everythings seems to be fine. I have done another clean install and this time I didn't load the AGP driver and it worked ok.
We find that K6-2-550 cannot boot into Windows 98 with the ordinary CPU fan, the temperature of CPU is too high to boot into Windows 98 (the error message is "Windows protection error"). The system is fine if we reduce the frequency of CPU to 450 or 500 MHz. We recommend you to use a bigger CPU fan to decrease the temperature of CPU or reduce the CPU frequency to 450 MHz.

Why is it that when I installed the Voodoo3 3000 in my AGP slot, my DirectX Diagnostics displays that the "AGP support is not available" and the Bus is regarded as PCI instead of AGP.
The Voodoo3 3000/2000 is actually not an AGP card, but a PCI card, which will not issue any AGP command or use any AGP memory. Therefore DXdiag will not show any AGP support enabled with Voodoo3 3000/2000 plugged.

Installed a new graphic card, the system becomes unstable.Browsing the Internet using Internet Explorer (IE) browser would sometimes make the vertical scroll bar move on its own and the picture on the screen becomes distorted.
We suspect that the problem is caused by the OS and driver conflict. We recommend that you perform a fresh-install from the Recommended AGP Installation Guide.

I’m experiencing lose frames when playing DVD. I have a Voodoo3 card installed in my AGP slot.
Please go to the BIOS Advance chipset setting and enable the K6 Write-Allocate option. Download the latest AGP driver and the AGP utility and set it to Turbo mode. Make sure the DVD-ROM DMA option is enabled in Device Manager.

My Hauppauge WinTV tuner card causes system lock-ups when using the tuner card.
Hauppauge has some driver which fixes some WinTV compatibility issues with ALi chipset. Please contact Hauppauge or visit their website for driver updates (http://www.hauppauge.com/).

What should I do when TNT/TNT2/Geforce encounter black screen in Windows 2000 default TNT/TNT2/Geforce driver?
Download W2K VGA driver from the VGA vendor's web site. Before entering the Windows operating system, press "F8" to boot into Windows 2000 safe mode and then install the VGA driver.

http://www.ali.com.tw/eng/support/support_guide_agp.htm
Avatar billede sprutnik Nybegynder
15. april 2003 - 16:26 #94
Koncentrer dig om det her:
1. run Regedit
2. Find this path

WinXP:
[Hkey_Local_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Video\ {********-****-****-****-*********}\0000\

Win2000:
[Hkey_Local_MACHINE\SYSTEM\Controset001\Services\nv\device0]

(Note :The GUID may not matched because this will also depend on the video card and VGA driver version.)

3. If you have followed the procedure correctly, you will find the following:

Name Type Data
Device Description REG_SZ NVIDIA VGA card

4. Add this :

Name Type Data
Enablealiagp REG_BINARY 01 00 00 00

5. Restart system
Avatar billede sprutnik Nybegynder
15. april 2003 - 16:31 #95
Skal desværre på arbejde nu, men jeg fik selv 3000 point mere i 3dmark efter jeg havde slået det til:)
Avatar billede lrd Nybegynder
15. april 2003 - 22:32 #96
mon ikke snart den her tråd slutter
Avatar billede lrd Nybegynder
18. april 2003 - 08:44 #97
Kommentere lige opretter
Avatar billede lrd Nybegynder
23. april 2003 - 08:50 #98
hmm
Avatar billede lrd Nybegynder
07. maj 2003 - 16:57 #99
hvad med afslutning her eller feedback??
Avatar billede lrd Nybegynder
12. maj 2003 - 20:22 #100
Feedback eller afslut!!!
Avatar billede rahzel Nybegynder
10. august 2003 - 12:32 #101
Det hjalp hverken med at formatere eller noget, fik 5000 3dmark point på toppen :-/ Her er lidt point