Avatar billede sirene Nybegynder
15. april 2003 - 10:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tekst i flash mx

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg får tekstindhold så pænt og tydeligt som muligt og kriterierne herfor. Er der fx. forskel på om der er valgt en baggrundsfarve, valg af fonte osv.

På forhånd tak
Avatar billede n!nja Nybegynder
15. april 2003 - 10:19 #1
Hvis du bruger dynamiske tekstfelter står dine bogstaver pænere når din movie eksporteres...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. april 2003 - 10:30 #2
Du kan også vælge at placere dine tekstfelter på heltals kordinater altså 146,0 og 16,0 fremfor 16.7. Det hjælper en anelse.

Hvis teksten er lille skal du logisk nok vælge en font der kan tåle at være så lille. For lille tekst gælder det om at så vidt muligt vælge en standard font, på den måde undgår du at skulle embedde fontens outline, hvilket 1 gør filmen større og 2 så bliver teksten ikke nær så "blurry".

/Nikolaj
Avatar billede _michael_ Nybegynder
15. april 2003 - 11:39 #3
Og så skal du bruge en sans-serif font... Det er en font uden 'krøller'... En sans-serif font er eks. helvetica og arial, sans-fonte er eks. times New Roman...

/Michael
Avatar billede sirene Nybegynder
15. april 2003 - 12:19 #4
Tak for nogle gode svar - prøver dem lige af. Har det nogen betydning om man fra view-menuen bruger antialias tekst? Eller hvad er denne funktion til? Hvordan giver man nu points, når alle svarene er gode?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. april 2003 - 12:22 #5
får folk til at svare.... :))
Avatar billede _michael_ Nybegynder
15. april 2003 - 12:50 #6
Næh... Det har inge betydning om du piller ved indstillingerne ved view. Det er bare til intern brug... :o)
Avatar billede sirene Nybegynder
15. april 2003 - 13:28 #7
----->Michael: Til intern brug - det kan du vist selv være :))Måske var der en forskel, når filmen i forb. med udgivelse......Spørger lige dumt igen - når der er to/tre der har givet svar skal de så have 15 points hver?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. april 2003 - 14:26 #8
Nej du deler bare de 15 mellem os, når altså mihael har svaret...
Avatar billede _michael_ Nybegynder
15. april 2003 - 14:38 #9
Jamen, så svarer jeg... :o)
Avatar billede sirene Nybegynder
15. april 2003 - 14:45 #10
øv - nu gjorde jeg vist noget forkert - igen! Fik vist givet ninja alle pointsene. Hvordan deler man? Hvis Nikolaj og Michael lige svarer igen, så prøver jeg at finde ud af det..... Godt det snart er påske!
Avatar billede n!nja Nybegynder
15. april 2003 - 14:47 #11
Jeg har oprettet et nyt sp. - så skal jeg nok give dem de point jeg fik for meget.

God påske :-)
Avatar billede sirene Nybegynder
15. april 2003 - 14:50 #12
Tusind tak for kampen, tøser og rigtig god påske til jer alle
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. april 2003 - 15:00 #13
I lige måde.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
15. april 2003 - 15:07 #14
Og god påske til dig. :o)