Avatar billede jesperhvem Nybegynder
19. november 2000 - 09:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flere links i billede ?

http://www.whitehat.dk/winniethepooh skal jeg have lavet flere links til et billede - alså specielle områder på billedet skal linke til noget.

Hvem kan lave dette for mig ?
Avatar billede lsn1 Nybegynder
19. november 2000 - 10:44 #1
Hmmm... Lydder som noget indviklet noget.
JEG ville gøre sådan her:

Gå ind i Paint.
Lav et billede.
Derefter \"klipper\" du forkskellige dele af billedet ud, som brugeren skal klikke på.
Gem de udklippede dele af billedet som image1.
Gør det samme ved den næste (gem det bare som image2).
Når du så har klippet 4 dele af billedet ud,
går du ind i Delphi, og sætter billederne ind.
Derefter har du så et lille puslespil på 4 brikker.
Det samler du så, og i hvert af billerne, laver du en OnDblClick-handle, og tilføjer de funktioner, som du vil lave.

Så er det gjord.

LSN
Avatar billede -mundi- Nybegynder
19. november 2000 - 10:53 #2
Du skal bruge det der hedder et image map, dreamweaver og andre programmer har det indbygget... det er ikke så kompliceret, det går ud på at man tegner firkanter/circler eller andre geometriske figurer... Dem kanman bruge til at bestemme hvorhenne i billedet de forskellige links skal være´.... Jeg kan godt lave det for dig hvis det skal være... Du skal bare maile mig billedet samt en tegning over hvor de forskellige links skal være....

JEg går ud fra at det er Html vi snakker ok ?

email: Mundi@x-treme.ws
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. november 2000 - 11:28 #3
Hvis du har FrontPage eller AOL kan du lave \"Hotspots\" hvor du definere hvor på dette man skal trykke for at ryge hvor hen *go it*?

Har du et af programmerne er det ved FP bare nede til venstre eller i AOL oppe under image map..
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. november 2000 - 11:47 #4
Har lavet det på det store billede der er på forsiden af 123ferie.dk
Avatar billede jesperhvem Nybegynder
19. november 2000 - 12:01 #5
Jeg har selv fundet et script på min side til at lave det med.
Resultatet er ikke så ringe :-)
Se det evt. www.peter-plys.dk
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. november 2000 - 12:33 #6
\"Jeg har selv fundet et script på min side til at lave det med.\" ?
Lagde der allerede et scipt på din side til at lave det med, kryptisk sætning.

Det ser nu også mest ud til at du har brugt FP2000
Avatar billede jesperhvem Nybegynder
19. november 2000 - 13:40 #7
Jeg fandt \"scriptet\" under den billed sektion jeg har - der er ´var samme princip brugt.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
19. november 2000 - 15:05 #8
Hvorfor bliver mit svar afvist når jeg tilbyder at lave det for dig ? Det er jo det du spørger om... Virker lidt somom at jeg har fortalt dig hvordan og derefter afviser du svaret og laver det selv... det er da noget fup :-(
Avatar billede lsn1 Nybegynder
20. november 2000 - 08:55 #9
Fup, ja! Hent en admin. Nu!!!!!!

Avatar billede tommyf Nybegynder
20. november 2000 - 14:51 #10
Nope, jeg overlever i hvert fald. Håber heller ikke du mente det ;)