Avatar billede vejlefyren Nybegynder
14. april 2003 - 23:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hjææælp

Hejsa

Jeg står overfor og skal lave en hjemmeside som skal have 4-5 knapper, jeg er selv asp programmør, men har ikke en HAK forstand på design, jeg kunne godt tænke mig at lave noget enkel men stil fuld (ikke noget frontpage skabeloner, for det stinker)

Jeg har photoshop paint shop pro osv. men jeg er ikke just super bruger i disse.

Er her nogen som kan give mig et godt hint til hvordan jeg kommer i gang med at lave design, eller et program der kan gøre dette automatisk.

Jeg har heller aldrig prøvet og klippe designet ud i html filer, men det lyder ikke som det store problem
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 23:47 #1
Fed overskrift.
Avatar billede bredker Nybegynder
14. april 2003 - 23:47 #2
i microsoft publisher kan du lave det og konvertere det over til web
det er lige som at lave et fødselsdagskort og så bede den om selv at konvertere det over til en webside
Avatar billede game_tracker Nybegynder
14. april 2003 - 23:49 #3
hvor i vejle er du fra
Avatar billede photop Nybegynder
14. april 2003 - 23:52 #4
Brug Photoshop - Paint Shop holder ikke (i hvert fald ikke i sammenligning).

Et godt sted at starte kunne være at lege lidt med emboss, shadows, glow - funktioner. Det er altsammen tilgængeligt ved dobbelklik på det ønskede layer, i layer-inspectoren (eller hvad det 'vindue' nederst til venstre nu hedder). Med disse funktioner kan du få virkelig meget ud af selv et simpelt afrundet rektangel.
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
15. april 2003 - 00:34 #5
ok... men hvordan rammer jeg det rigtige med rammer osv. Jeg vil gerne lave en side som er centreret... eller hvordan man nu skal forklare det men lidt i stil med DESIGNET på www.pele.dk

Men jeg er ikke lige så god til at gennemskue størrelseforhold osv.
Avatar billede staf Nybegynder
15. april 2003 - 14:15 #6
Meget af "grov" designet kan du lave med CSS. Da du nu er asp programmør, vil du formentlig have let ved at sætte dig ind i dette, hvis du ikke allerede kender det.
Jeg formoder du behersker alm. html., når du nu er ASP`er ;)
kig evt på www.html.dk - gode beskrivelser/tutorials af CSS!

Herud over er Photoshop det eneste RIGTIGE program til design :)
Der er MANGE gode photoshop ressoucer på nettet. Et sted at starte kunne være: http://www.planetphotoshop.com/tutorials.html
Her vises hvorledes nogle af de "populære" design elementer til web, skabes!
Avatar billede hcars Novice
15. april 2003 - 14:28 #7
jeg er godt nok imponeret over at så mange af jer har Photo Shop. Det er jo et meget dyrt program.
=|:-}

og så synes jeg at godt webdesign har meget at gøre med at siderne åbner _hurtigt_.  ellers er folk jo klikket videre.
Så alt for tunge billeder må frarådes, specielt på åbningssider.
Avatar billede henrikravn.com Nybegynder
15. april 2003 - 17:46 #8
glem alt om publisher - jeg kender ikke pain shop...men bruger selv photoshop.
Det første grafik jeg lavede var faktisk i paint (windows) - tager tid og kræver tålmodighed (men jeg havde ikke råd til photoshop dengang.
Der er også IrfanView som jeg bruget sammen med paint - der er lavet en ny version som kan hentes gratis på http://download.com.com/3000-2192-10180889.html?tag=lst-0-1
Avatar billede henrikravn.com Nybegynder
15. april 2003 - 17:48 #9
har du evt. brug for hjælp sige du bare til..
Avatar billede bredker Nybegynder
18. april 2003 - 22:44 #10
lukketid
Avatar billede jonbdk Nybegynder
02. maj 2003 - 19:58 #11
Der er ikke så mange at vælge imellem, men her er en online tjeneste som du kan bruge til at lave logoer og knapper (billeder):
http://www.cooltext.com/index.xhtml
Avatar billede bryrup Nybegynder
26. juni 2003 - 22:33 #12
Bruf IFRAME's istedet for rammer..... rammer det stinker "og det er heller ikke godt når man er i en søgemaskine......... "
Så skal du bare lave nogle tabeller hvor du sætter cellspace=0 og cellpadding=0 så kan du lave billeder som så glider ind i hinanden i tabellerne ...
tjek eventuelt :: www.screaming-art.com
Her bruger han tabeller til at lave det oppe i venstre hjørne hvor det gilder...... det kan så jo også bruges til meget andet!!!!
webdesign er godt...... hvis du har mange billeder kan du jo også bare bruge en preloader så ved brugerne jo at den komer!!!

ps..... komst oxo from VEJLE!!!!