Avatar billede bv32 Nybegynder
14. april 2003 - 21:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er ATA harddiske kompatible

Jeg har en fujitsu ErgoPro X fra ´99 med en Pentium II processor og vil gerne investere i en ny harddisk. Ifølge en manual jeg har fundet på nettet understøtter bundkortet Ultra DMA/ATA 33. De findes stort set ikke på nettet længere. Kan jeg købe en harddisk med nyere protokol? (ATA 66 eller ATA133). Jeg ved godt at de så ikke når op på den hastighed de ville kunne men er de nedad kompatible med de ældre bundkort eller skal jeg investere i et HDD controller indstikskort?
Avatar billede grunken Nybegynder
14. april 2003 - 21:28 #1
Jeps alle de nye diske er bagud kompatible :)
Avatar billede grunken Nybegynder
14. april 2003 - 21:29 #2
Men det skal dog bemærkes at du højst sandsynligt skal finde en update til din bios, der understøtter store diske !
Avatar billede bv32 Nybegynder
14. april 2003 - 21:30 #3
Hvor stor en harddisk kan jeg købe uden at skulle opdatere BIOS-en?
Avatar billede bv32 Nybegynder
14. april 2003 - 21:32 #4
Hvordan finder jeg en update til min BIOS?
Avatar billede walte09 Nybegynder
14. april 2003 - 21:50 #5
Avatar billede grunken Nybegynder
14. april 2003 - 21:51 #6
Kig her, og søg enten via serielnummeret, eller modelnummeret ;)
Avatar billede tbr-doa Nybegynder
14. april 2003 - 21:52 #8
du skal bare ikke regne med at den køre med en alt for stor hd,måske max 10 - 20 gb
Avatar billede grunken Nybegynder
14. april 2003 - 21:58 #9
En anden mulighed er selvfølgelig at downloade et såkaldt bios-overlay.

ex. Maxtor har en utility der kan få alle putere til at se alle harddiske, og så er biosopdateringen slet ikke nødvendig !

http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm