Avatar billede foxhound Nybegynder
14. april 2003 - 09:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Blokkering af Kazaa

Hejsa!

Jeg læste i en tidligere besvarelse, at den nye Kazaa vil forsøge at åbne en forbindelse på ca 200 forskellige port indtil den finder et hul, der i blandt port 80. Dernæst vil den koble op til en af ca 200 servere - også kaldet "index servere". (Ret mig hvis jeg tager fejl...)

Disse 200 servere - kander man IP adresserne på dem? For så kunne man jo faktisk blokkere al adgang til disse ip-adresser... Jeg sidder og administrerer en firewall som bla. har et kollegie koblet ind, og vi har store hastighedsproblemer pga. kazaa.

Håber ikke jeg er den eneste med dette problem!
Avatar billede tobias28 Praktikant
14. april 2003 - 09:20 #1
der er mange kollegier der HAR blokeret adgangen til Kazaa i bla. a. århus...kontakt dem!
Avatar billede kenp Novice
14. april 2003 - 10:26 #2
hvis du blokere port 1214 (har det ihvertfald været) så kan kazaa ikke få forbindelse til nettet, og kan derfor ikke komme online.

Læs mere her:
http://www.pcquest.com/content/p2p/102091201.asp
Avatar billede gusse Nybegynder
14. april 2003 - 12:51 #3
Prøv at kigge på AssetFocus. Den kan genkende bl.a kazaa og andre lign "skumle" programmer.

se evt www.inndevelop.dk
Avatar billede mfogh Nybegynder
29. april 2003 - 05:30 #4
Jeg tror ikke løsningen ligger i at udelukke porte, programmer eller ip'er. Da dette ikke er en fuldstændig løsning, og vil ænde ud i en stor veligeholdes process... Tro mig, det var allerede slemt da folk ikke kunne skifte port.

Et bedre bud ville nok være også, at shape traffiken efter hvor meget hver forbindelse har downloadet.
Jeg har lavet nogle scripts til dette formål. Her vil en forbindelsen få mindre og mindre prioitet jo mere den har downloadet. Hvorved små forbindelser som http og spil ikke vil blive forstyret.

http://www.vectory.com/~mfogh/projects/projects.html

Håber det kan bruges, jeg kunne godt bruge nogen test feedback og evt ideer til forbedringer.

ps. scriptene er til linux, og det kræver nok en lille forståelse af QoS, men ellers syntes jeg de er brugbare nok

mads fogh
Avatar billede tobias28 Praktikant
03. juni 2003 - 16:33 #5
lukketid?
Avatar billede tobias28 Praktikant
17. juni 2003 - 02:06 #6
lukketid?
Avatar billede foxhound Nybegynder
30. juni 2003 - 18:02 #7
Undskyld gutter! Troede jeg havede lukket den!