Avatar billede wormie Nybegynder
13. april 2003 - 23:26 Der er 1 løsning

Foto galleri script som kan kører med safemode on

Hejsa

Jeg har hidtil brugt det suveræne script gallery: gallery.sf.net til at vise billeder på min hjemmeside, men har en del problemer med det efter at min udbyder har skiftet til at køre med safemode on. Er der nogen der kan foreslå et script ala gallery som er noget værd? Har kigget på hotscripts.com, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget der kommer i nærheden af gallery mht funktionalitet...
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
14. april 2003 - 00:18 #1
Hejsa
Med safe mode på on kan du ikke få sådan et galleri til at virke..
grunden til dette er at du har et GID nummer, dette er IKKE det samme som apache's GID nummer, og når så du uploader dine filer via http så vil alle dine filer få apaches GID nummer og derfor er det slet ikke dig der ejer disse billeder, men apache, og derfor kan du intet stille op med disse filer...
metoden kan dog omgåes ved at benytte php's ftp funktion. den sikrer dig nemlig at beholde dine GID numre på ALLE dine uploadede filer.
du kan læse mere om metoden her
http://www.php.net/manual/en/ref.ftp.php

det skla lige siges at du ik skal regne med at nogen har lavet et galleri med ftp funktionen, for det er en lidt mere personlig kodning der skal til da den jo også skal passe med dine ftp indstilninger, men det er ikke så slemt selv at lave det ;-)