Avatar billede dimmer27 Nybegynder
13. april 2003 - 22:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Pc starter men ingen billede eller tastatur?

Hejsa alle jeg sidder her med en pc. som simpelthen er underlig... jeg har lige skiftet køleren på CPU'en, hvorefter at den pluselig ikke vil starte op med billede på skærmen og tastaturet reagere pluselig heller ikke?
jeg er faktisk blank efter at have prøvet næsten alt (alle dele er testet i anden pc virker altsammen)

plz help da dette er et haste spørgsmål har jeg sat 200 point på højkant

Mvh Dennis Tofte
Dimmer
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2003 - 22:45 #1
noget tyder på at din CPU er stået af, muligvis er der brækket et stykke af.
Har du sat CPU rigtigt i soklen.
Avatar billede dimmer27 Nybegynder
13. april 2003 - 22:48 #2
yep cpu'en er in a box og fejler intet
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2003 - 22:52 #3
tjek også at dine ram sidder helt nede i soklerne, mål evt. spændingerne fra strømforsyningen.
Avatar billede dimmer27 Nybegynder
13. april 2003 - 22:53 #4
alt er tjekket igennem derfor jeg ikke forstår hvorfor skærmen pluselig er forsvundet (jeg er Datafagteknikker og ved hvordan tingene skal sidde osv.)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2003 - 23:01 #5
det sker en sjælden gang at noget sætter sig i klemme mellem mobo og kabinet, således at kredsløbet er delvis kortsluttet, det behøver ikke at ha' noget med spændingen at gøre, dvs. at alting ser normalt ud, blæser kører, HDD begynder at spinde op og alligevel virker det ikke.

Har du haft mobo liggende på bordet uden kabinet, evt. kan du lægge det på en antistatisk pose.
Sæt kun det allernødvendigste i mobo og test den.
Avatar billede dimmer27 Nybegynder
13. april 2003 - 23:02 #6
prøver lige...
Avatar billede dimmer27 Nybegynder
13. april 2003 - 23:07 #7
Jeg har lige sparket til maskinen og vupti et ordentligt spark og den starter uden problemer... Takker for hjælpen du får nogle point... :D
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2003 - 23:09 #8
hehe, det trick kender jeg godt, et såkaldt Onslow kick ;o)

der har nok siddet et eller andet i klemme/siddet skævt.

Takker for pointene..
Avatar billede dimmer27 Nybegynder
13. april 2003 - 23:09 #9
hvem siger vild ikke løser problemer?
Avatar billede dimmer27 Nybegynder
13. april 2003 - 23:09 #10
ups jeg mente vold :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2003 - 23:14 #11
så skal du lige ha' denne her-

Hver fjerde computer udsættes for fysisk vold af sin ejer. En ny undersøgelse peger på det

oversete og voksende problem, skriver comon.dk.
Det er det britiske pc-firma Novatech, der har undersøgt den fysiske vold mod uskyldige (?)

computere, og konstaterer, at hver fjerde maskine bliver udsat for fysisk vold som slag og

spark.
Undersøgelsen er baseret på mere end 4000 svar.
Novatech konstaterer med undersøgelsen, at det ofte er teknisk uerfarne brugere der lader

frustrationerne udmønte sig som fysisk vold. Man kan selvfølgelig også komme til at nikke

sin computer en skalle ved et uheld. En klassiker er problemer med slips, der sætter sig

fast i cd-drevet, og derved får brugeren til at banke hovedet ind i skærmen...

Fra. www.politiken.dk men den er gammel, så se ikke efter den.