Avatar billede micha Nybegynder
18. november 2000 - 18:34 Der er 4 kommentarer

boot fra hd2

Er der mon nogen der kan fortælle mig (beskrive) hvordan jeg får Linux SuSE 7 instaleret på hd2 (5giga) når jeg har Win me på hd1 (20giga)jeg kan ikke finde noget i manuellen - den tykke, svaret skal næsten være for dummies jeg er helt ny udi Linux
Mr Q.
Avatar billede krusell Nybegynder
18. november 2000 - 19:32 #1
Man kan da kun boote fra c-drevet.
Så skal du have en bootmanager installeret
Avatar billede stig3 Mester
19. november 2000 - 09:59 #2
Under installationen konfigurerer man LILO.

Bare kør installationen, så går det helt af sig selv. Både med partitionering og bootmanager(LILO).
Avatar billede stig3 Mester
19. november 2000 - 10:02 #3
Men det er selvfølgelig altid godt at have en startdiskette til windows inden man går i gang :-)

Derudover skal du klargøre hvilken hardware du har. Jo mere information man har på forhånd des nemmere går installationen.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
19. november 2000 - 16:52 #4
Jeg har kun prøvet med RH installs, men der vælger du et sted i starten af installationen hvor Linux skal installeres, hvis du der vælger hdb? bliver Linux installeret der...
(testet med RH5.0 og op efter, på hhv. hdb5, hdc3, sda2, sdb1, sdb2, sdd4 og sikkert nogle flere, hvis jeg kunne huske *G*)