Avatar billede srhansen Nybegynder
18. november 2000 - 17:49 Der er 23 kommentarer og
7 løsninger

ADSL men hos hvem ?

Jeg har besluttet mig for at få adsl (og har tjekket jeg kan få det), jeg har fulgt en del indlæg her på eksperten og mange andre steder, men er stadig i tvivl om, hvilken udbyder jeg skal vælge.

Her kommer situationen, som jeg oplever den.

TDK\'s linier er kendt for at være drønstabile, nærmest det modsatte er gælende for TDK. Ihvertfald er der ikke meget der tyder på at de vil kunne tilbyde ADSL i den nærmeste fremtid, som jeg læser det.
http://www.teledanmark.dk/menu/sm0618.htm

CC, garanterer at de kan levere inden for 1 mdr. http://www.cybercity.dk/produkter/dsl/
(og hvis de alligevel ikke leverer, kan man ikke stille noget op *lol*). Det produkt som CC leverer er underlagt TDK\'s berømte kobber, er det så rigtigt forstået at TDK bestemmer kvalliteten af det kobber mht.Båndbredde. Eller kan man regne med at ADSL er ligegodt uanset hvem man vælger, netop fordi ADSL benytter sit eget kobber.

WOL, er også en mulighed desværre er brugerne lidt for uenige syntes jeg :-)
http://www.mint.dk/cgi-bin2/anmeldelser.pl?start=25&udbyder=image

Der er også kommet en ny udbyder, er der nogen der kan sige noget positivt om dem ?
http://www.internord.dk/ytx/index.htm
Avatar billede cepo Nybegynder
18. november 2000 - 18:20 #1
Jeg kan kun oplyse,at vi bestilte CC omkring den 01.10 og fik det leveret allerede sidst i oktober.

Og forbindelsen er stabil og hurtig.

Jeg har en oplevelse af, at TDM betragter CC som kunde - og dermed kunderne hos CC som \"kundens kunder\".

Så hermed blot en uforbeholden anbefaling af CC.

Avatar billede backonfix Nybegynder
18. november 2000 - 19:17 #2
jeg har selv dsl og er meget glad for det og er især glad for jeg har hos cybercity også hvis man hører fra andre hvad de siger næsten alle jeg har hørt fra / snakket med de siger cybercitys er bedst
Avatar billede maniacdog Nybegynder
18. november 2000 - 19:39 #3
Jeg har ADSL hos World Online og er fuldt ud tilfreds. Du må selv ændre i routeren m.m. men går noget galt så skal man selv betale.
Jeg bestilte det omkring 10 August i år og fik det installeret d. 13 September. Min router (Cisco 677) fik jeg leveret en uge inden linjen kom.
Jeg havde overhovedet ingen problemer overhovedet, det hele kører som det skal og jeg er fuldt ud tilfreds.
Jeg har 256/256 og downloader/uploader med godt og vel 27 KB/Sek.

Men hvilken udbyder der er bedst?
Tja, det er vel mere op til hver enkelt person, jeg syntes selv at TDK og CC er noget lort og at WOL er perfekt. Det kommer vel også an på hvad behov man har :)

(Det skal lige indskydes at min linje ikke har været nede og dermed har været 100% stabil)
Avatar billede handmade Nybegynder
18. november 2000 - 19:52 #4
Jeg har ADSL fra WOL. Wol har haft(har?) problemer med at \"styre\" deres produkt; jeg har ikke selv haft problemer. Efter en meget let opsætning har det kørt helt uden problemer i nu snart 4 måneder.
Men mon ikke det marked for højhastighed snart eksploderer mht. hastighed og pris? Heldigvis er man, uanset udbyder, kun bundet i 6 mdr...
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2000 - 10:27 #5
Jeg beststilte hos CC i juni og fik tilsagn om tilslutning omkrng ulitmo juli, Selv om der var problemer med TD og Deres ferie, så var jeg på ADSL den 11.08.. jeg køre med 128/384, men hastigheden overholdes ikke altid. Derfor har jeg installeret Speedlane. Det hjalp. Siden installationen har jeg faktisk ikke været under 400 kbps .

Hvis vi ser gennerelt på spøgrsmålene herinde, så er det vist CC der har været mindst bøvl med eller hvad?
Avatar billede handmade Nybegynder
19. november 2000 - 10:33 #6
Prøv evt. at kigge her for en lidt bredere info om de forskellige udbydere: http://www.xdslinfo.dk/
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2000 - 11:25 #7
Bredere info lavet af en bruger?? Hvad så med at søge de forskellge spørgsmål, som har være her på eksperten omkring emnet?
Avatar billede handmade Nybegynder
19. november 2000 - 11:29 #8
Man kan vel begge dele, det ene udelukker ikke det andet. Og folk på Eksperten er vel også brugere. Antyder du at folkene bag xdslinfo.dk laver reklame for et specielt produkt?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2000 - 13:49 #9
Nej, det tror jeg ikke personen gør ;o) , men jeg vil anbefale http://www.mint.dk/, da det er brugernes erfaring med de forskellige bruger, som kommer til udtryk på denne side.

Endvider fidens der oplysninger på http://www.xdslinfo.dk/ , omkring opsætning af netværk, som ikke holder 100%.
Avatar billede mindstorm Nybegynder
19. november 2000 - 14:06 #10
World Online er mer\' intreserret i at have mange kunder end de er i at have et godt produkt.

Cybercity er lidt snuskede, men ellers stabile
nok.

Teledanmark, dem ville jeg nok vælge...

Selvom jeg er 100% tilfreds med mit CC abb.
Ud over de 8kbit som man ikke får pga. 1meg
kun kan uploade med 120, det er faktisk uloveligt :)
Avatar billede srhansen Nybegynder
19. november 2000 - 15:18 #11
Ja, der er virkelig mange ting at tage højde for når man gerne vil have produktet: Til tiden, til den rette pris, med den rigtige båndbredde og med den rigtige service :-)
Egentlig burde alle disse punkter være en selvfølge ved alle udbydere, men vi ved bedre.

Jeg kan godt lide teledanmark\'s ide med ny IP, hvergang man logger af. Omvendt er jeg træt af nyt kort i Pc\'en der kræver endnu en IRQ.

Jeg kan også se fordelen ved en router: Ftp, netværk firewall mm.

Jeg vil under ingen omstændigheder finde mig i aftalebrud. Har læst nogle steder hvordan folk er blevet trukket rundt i næsen i 3-4 mdr. stadig uden at kunne få oplyst et tidspunkt.

Er jeg helt galt på den, når jeg siger at alle linier kører med den rigtige båndbrede uanset udbyder ?

Og fænomener som: At blive smidt af, flaskehalse som følge af for mange tilslutninger og andet lusk hører alm. modemer til
Avatar billede handmade Nybegynder
19. november 2000 - 15:50 #12
Du skal også lige kigge på, hvilke behov du har.

Hos TDM kan du ikke selv foretage ændringer i din routeropsætning, men skal betale TDM 950,- for hver ændring.

Hos CC kan du ikke direkte køre en mailserver

Hos WOL må du stort set alt du vil, her skal du betale hvis det går galt. Til gengæld har de længe haft leveringsproblemer.

Der er meget at overveje og det er svært at sammenligne direkte...
Avatar billede srhansen Nybegynder
19. november 2000 - 22:13 #13
Tendensen er vist at alle er tilfredse med deres egen udbyder. Det er jo glædeligt, sådan bør det være.

Jeg kunne nu alligevel godt tænke mig at høre nogle holdninger til fast kontra dynamisk IP, samt nogle meninger fra nogle der har valgt TDK løsningen med netkort.

Pointene står vist heller ikke længere mål med besvarelserne, jeg dobbler op :-)
Avatar billede xdslinfo.dk Nybegynder
19. november 2000 - 22:18 #14
Jeg vil da gerne for god ordens skyld lige forsikre alle om at folkene bag xDSLinfo.dk (2 brødre som der står på sitet) ikke har nogen interesse af at foreslå en udbyder frem for en anden lige som det også er gældende på mint.dk

og kharder hvis vi har usande oplysninger på siderne vil vi da meget gerne vide det da vi ikke selv har mulighed eller tid til at checke alt hvad vi modtager af vejledninger.
xDSLinfo.dk bygger udelukkende på information fra de forskellige udbydere og brugernes vilje til at hjælpe kommende/nuværende og \"gamle\" brugere af xDSL teknologien.

/Ole\\
Avatar billede deadlock Nybegynder
20. november 2000 - 00:04 #15
Hi there

Jeg er den lykkelige ejer af netexpres 256 som har kørt upåklageligt i ca. 4 måneder nu. Så det kan kun anbefales, det eneste problem er jo bare om TD kan levere hvilket ikke er så sikkert.

Den eneste downside der kan være ved netexpres 256 er at det kun har en upload på 128kb, men det mærkes ikke når man f.eks. spiller da jeg for det meste har en ping der ligger på 40-55 i f.eks. CS.

så hvis du ikke skal bruge det til at uploade vildt meget kan jeg kun anbefale dig at få Netexpres.

Over And Out

Deadlock
Avatar billede aladdin Nybegynder
20. november 2000 - 12:39 #16
-Handmade
Du kan godt have en mail server sat op men ikke en open relay-mailserver, CC har lukket for det men du kan godt have en mail server sat op hos dig selv....
Avatar billede handmade Nybegynder
20. november 2000 - 12:43 #17
Okay, jeg vidste bare fra et andet spørgsmål her på Eksperten at CC havde lukket port 25..
Avatar billede aladdin Nybegynder
20. november 2000 - 13:04 #18
Efter alt at dømme så er det som at vælge pest frem for kolera når man skal vælge Internet udbyder. Jeg selv har lige valgt CC men tele dk er absolute også en stærk fortaler.

CC bruger Tele dk udstyr
Tele dk bruger deres eget
World onlie bruger deres eget udstyr (De har adgagn til centralerne)

Worldonline er jeg måske en smugle skæptisk overfor. Jeg mener at en af grundende til at de ikke kan levere er fordi de ikke har kapital til at købe deres backbone udstyr (De bruger ikke siemens som tele dk og dermed også CC Gør \"Det er hørt fra en Tele dk installatør\")

Ellers ville jeg sammenholde priser med Hastighed!
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2000 - 13:52 #19
Ja og når linjerne skal klargøres så er det TD som er ude hos kunderne for World online såå er deres adgang ikke lidt begrænset?
Avatar billede handmade Nybegynder
20. november 2000 - 14:07 #20
Jo, som tidligere nævnt, er der meget at overveje. Hvis man ser lidt ud i fremtiden, så er der i høj grad, grund til at fravælge Tele Danmark, hvis man ønsker lavere priser på internetadgang. TDM opfører sig stadig som et monopol, og ved at lægge hindringer i vejen for andre operatører, begrænser TDM den frie konkurrence og kan prissætte og udvikle (eller lade være) helt som det passer dem. Jeg er ikke specielt imponeret af min udbyder WOL... Jeg har bl.a. valgt dem fordi jeg har fravalgt TDM fuldstændigt i alle andre sammenhænge, netop fordi prissætningen på dette lukrative marked afhænger af , hvor meget man prismæssigt kan \"presse citronen\" og ikke af produktionsomkostninger. Så jo mere man kan presse den største og mest politisk beskyttede aktør på markedet des lavere bliver prisen. Desværre er TDM så store at de kun kan presses via faldende markedsandele..
Avatar billede aladdin Nybegynder
20. november 2000 - 15:37 #21
Ifølge -Handmade og -kharder så må vi nok sige at det bliver cc der løber med prisen som adsl udbyder nr. 1 !

Eller det er i hvertfald min mening......[:-)
Avatar billede srhansen Nybegynder
21. november 2000 - 22:00 #22
Jeg ville fordele poin\'tene ligeligt mellem alle deltagere, men af en eller anden grund optræder
xdslinfo.dk og backonfix ikke på listen over dem jeg kan give point, kan det være noget med \"x\" i navnene ????.

Jeg føler de mange besvarelser har givet mig et godt grundlag at vælge ud fra. Det er rart at se at der kun er \"gode\" udbydere, så kan det vist ikke gå helt galt uanset hvem man vælger.

>>xdslinfo.dk >> Jeg havde set din udemærkede side, men savnede nogle \"bløde\" svar om hvad folk mener om deres udbydere.

Til sidst lige et spørgsmål, hvis der er nogen der gider svare gratis *lol*

Hvis man nu bestiller produktet ved alle udbydere samtidig, kan man så ikke bare tage den der først reagerer og afbestille de andre ?

Avatar billede aladdin Nybegynder
22. november 2000 - 08:51 #23
De vil som regel gerne have en underskrift på en lille kontrakt før de sætter det hele i sving|:-)

Men du kan godt bestille det og så vente på den første kontrakt....
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
22. november 2000 - 11:14 #24
Alt er desværre ikke lutter idyl. TDk har \"syltet\" min aftale 2 gange nu. Det eneste man er nået frem til er, at nu kan man overhovedet ikke så meget som give et bud på hvornår det bliver.
Avatar billede handmade Nybegynder
22. november 2000 - 11:20 #25
Yes, det er trist; man kan sende en mand til månen, men kan ikke finde ud af at lave en lille forbindelse på en central i et af verdens rigeste lande med en veludbygget infrastruktur. Uanset grunden, er det en temmelig pinlig affære for de\"forkromede\" og ansvarlige direktører hist og pist :-))
Avatar billede aladdin Nybegynder
22. november 2000 - 11:38 #26
Hørt.....

Men inde på tele.dk side er det iligevælg begyndt at lysne.

-citat:

ADSL leveringssituationen – 17. november 2000

Leveringssituationen for ADSL til NetExpres og Pro@ccess ADSL lysner. Men vores leverandør leverer imidlertid stadig ikke nok udstyr til, at vi kan efterkomme efterspørgslen.
Derfor kan vi desværre heller ikke installere ADSL i det tempo, som vores kunder ønsker. Og det beklager vi meget.
Vi beder fortsat vores kunder om at have forståelse for situationen og venligst ikke ringe til kundeservice, da vi automatisk kontakter hver enkelt, når vi kan give en endelig leveringsdato.
-Aladdin
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
22. november 2000 - 11:43 #27
Ja det er rigtigt, men i de breve de (efter 17/11) sender til staklerne der har ventet i mere end 3.mdr, er det anderledes formuleret. Her står der slet og ret at man ikke kan oplyse noget som helst- ikke engang en ny termin for hvornår man vil modtage et brev, hvori der står at man ikke kan noget som helst.
Avatar billede aladdin Nybegynder
22. november 2000 - 12:16 #28
deprimerende.......
Avatar billede lightyear Nybegynder
22. november 2000 - 15:43 #29
Jeg bestilte proaccess hos TeleDK den 9. september, og mangler stadig at få brev om hvornår de sender en tekniker ud til mig. Til gengæld har jeg kun hørt godt om deres ADSL forbindelser. Jeg har selv bestilt en 512/512kbit.

/Lightyear - der er ny her på eksperten :-)
Avatar billede xdslinfo.dk Nybegynder
23. november 2000 - 09:35 #30
Jeg vil lige indskyde at de hos CyberCity garanterer levering indenfor 1 måned.. Hvis de ikke overholder dette, får man 1 måned gratis.. Og til den kommentar omkring den manglende brugerundersøgelse på xdslinfo.dk kan jeg så sige at den er på vej, men der skal jo tid til det hele, ikk? ;-)