Avatar billede bonez Nybegynder
12. april 2003 - 19:37 Der er 6 kommentarer

NTSC Film!!!???

Hej... jeg har et NTSC video bånd som jeg vil have lagt ind på computeren. Mit TV-Tuner kort understøtter NTSC og ligeledes min video... TV-Tuner kortet er et MSI TV@nywhere. Videoen er en JVC NTSC video. Når der så kommer billede i programmet, jeg skal lægge videofilmen ind med er det kun i sort/hvid og ikke farver, som på videobåndet, hvis du ser det på TV-et... Ingen problemer med PAL bånd. Mit spørgsmål er så : Hvordan får jeg det i farver, så jeg kan lægge det ind??? Har prøvet at skifte rundt i de forskellige NTSC video modes i programmet, men intet virker... :-( Håber på svar... Tak!
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. april 2003 - 19:47 #1
øhh jeg har ingen erfaring med dette men når du aligevel skal have det på computeren vil det så ikke kunne lade sig gøre at lave en konventering til pal med et program.
Avatar billede bonez Nybegynder
12. april 2003 - 19:55 #2
Hvis du kender et program, der kan gøre dette, så ville det hjælpe :-)
Avatar billede loonz Nybegynder
12. april 2003 - 19:58 #3
Har du prøvet at capture med Virtualdub? www.virtualdub.com
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. april 2003 - 20:00 #4
desværre .. jeg ved ikke hvilken source du ender med når du har rippet båndet ..
men måske står der noget på www.doom9.org

jeg kender det kun fra at rippe divx ..
Avatar billede bonez Nybegynder
12. april 2003 - 20:32 #5
Desværre... det er stadig det samme... :-( Hvis der er nogen der har erfaring på området, så vil jeg meget gerne kontaktes...! Please help me here!
Avatar billede real_icebear Nybegynder
13. april 2003 - 16:46 #6
Du skal ikke sætte videoen op til at afspille NTSC???