Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
12. april 2003 - 17:42 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Er der noget galt med min hd eller?

Hey.
Min harddisk eller hvad det nu er, er begyndt at opføre ig mærkeligt..

Normalt siger en hariddisk jo "kkkkrrrr  kkkrkrkrrrrr" ..
Men nu er den begyndt at sige "kkrkrkkrrr klik kkrrrr klik klik klik krrrr" osv.
Og når den siger de klik lyde, så er min puter fuldstændig langsom i oprtækket - Det tager f.eks. omkring et minut at starte photoshop (som normalt kun tager omkring de 10sek).

Nogen som ved hvad der er galt?
Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
12. april 2003 - 17:43 #1
Og jeg kan ikke ramme tasterne kan jeg se..
Avatar billede viciodk Praktikant
12. april 2003 - 17:45 #2
Sig mig hvilken harddisk du har og jeg skal finde et program til at teste harddisken med :)
Avatar billede popsy Novice
12. april 2003 - 17:46 #3
Kør en defragmentering på din disk.
Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
12. april 2003 - 17:47 #4
Det blev gjort igår, endda to gange
Avatar billede popsy Novice
12. april 2003 - 17:50 #5
Så ville jeg tage sikkerhedskopier af alt vigtigt med det samme, der er helt sikkert noget galt. De kliks du kan høre, er det mekaniske kliks? Som f. eks. dårlige lejer?
Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
12. april 2003 - 18:37 #6
Hmm.. Det er kun når harddisken arbejder, så kommer den med små klik, og det hele køre bare alt for langsomt.
Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
12. april 2003 - 18:37 #7
Men det er ikke altid at den gør skal lige siges
Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
12. april 2003 - 18:39 #8
- Kun hvis jeg har kørt et krævende grafik program f.eks
Men den har aldrig gjort det før
Avatar billede cronck Nybegynder
12. april 2003 - 18:42 #9
Det kan muihvis være en fejl...
Lav backup af alt du har på den, formater den og prøv forfra..
Hvis det ikke hjælper må du finde garantien frem...
Avatar billede popsy Novice
12. april 2003 - 18:55 #10
Jeg tror også der er en alvorlig fejl på vej der, find hellere garantibeviset frem, så har du det klart når det sker ;)
Avatar billede cronck Nybegynder
12. april 2003 - 19:11 #11
Det lyder i hvertfald ikk særlig godt....
jeg har selv en gammel harddisk som ikke virker, den siger bare klik hele tiden...?
Avatar billede 1nsane Nybegynder
14. april 2003 - 09:11 #12
den er nok ved at være slidt der skal nok en ny til snart. har du prøvet at ligge mærke til hvornår den gør det om det er bestemte tidspunkter ???? altså hvis du arbejder med noget bestemt eller hvordan ?
Avatar billede tobias28 Praktikant
14. april 2003 - 09:15 #13
Kør en fuldstændig scandisc med scanning af overfladen....tager lidt tid, men kan finde en fejl!
Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
14. april 2003 - 20:55 #14
Vist på tide jeg køber en ny, når den nu er begyndt at ryge :)
Avatar billede popsy Novice
14. april 2003 - 21:48 #15
Lol, mener du det alvorligt? Ryger den?
Avatar billede cronck Nybegynder
15. april 2003 - 07:19 #16
lol.... måske den skulle sendes tilbage til forhandleren...