Avatar billede deltadk Nybegynder
12. april 2003 - 17:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Midnight Commander backspace og delete key

Jeg har lidt problemer med Midnight Commander, det er kun et problem for mine bruger, vi har upgraderede den til 4.6.
Hvis en bruger i mcedit vil bruge delete laver den disse char 3~, hvis de bruger backspace fungere den ligesom delete, den slætter den char den står på, home key laver denne char ~1, end key ~4.
Som root har jeg ikke nogen problemmer, der fungere alt.
Nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre??
Os FreeBSD
#uname -a  4.8-STABLE FreeBSD
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. april 2003 - 17:14 #1
prøv og gå i /stand/sysinstall og sæt keyboard setting og language settings ...

den gør det samme her .. men jeg har brugt det så lang tid at andet ville være mærkeligt at bruge ;)
Avatar billede deltadk Nybegynder
12. april 2003 - 17:39 #2
Har prøvet det,jeg køre med dansk keymap som er sat i ders profile. Siger du hat du altid har brugt på denne måde??. Underligt,det er første gang jeg er støt på dette problem!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. april 2003 - 18:02 #3
ja altid .. dvs .. over putty(ssh) men da jeg en enkelt gang satte xfree86 op og legede lidt med fluxbox virkede delete m.m. som de skulle

men det bliver jo sat op i xfree86config
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. april 2003 - 18:03 #4
men nu bruger jeg ikke andet end putty .. da min box står remote
Avatar billede deltadk Nybegynder
12. april 2003 - 18:04 #5
Det samme gør mine bruger, de har også kun adgang via putty!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. april 2003 - 18:20 #6
måske kan du få noget ud af det her
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=putty+delete

det ser ud til at være putty der har problemet ..
Avatar billede deltadk Nybegynder
12. april 2003 - 18:20 #7
Det er bare sært at det ikke sker for root, men for alle andre bruger!!
Avatar billede deltadk Nybegynder
12. april 2003 - 18:27 #8
hmm giver ikke meget mening, da jeg bruger samme putty (bash shell), jeg har root adgang og en bruger konto, jeg bruger den samme putty til begge, men der er forskel når jeg skal bruge home, end, backspace key!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. april 2003 - 18:33 #9
ok .. så bruger de nok forskellige shell's

feks her er min
fra etc passwd

root /bin/csh

hvor en alm bruger måske har /bin/sh eller /bin/bash
Avatar billede deltadk Nybegynder
12. april 2003 - 23:26 #10
Vi bruger alle bash shell
Avatar billede deltadk Nybegynder
13. maj 2003 - 15:06 #11
done