Avatar billede Slettet bruger
18. november 2000 - 14:07 Der er 40 kommentarer og
6 løsninger

Aldi på banen med et godtkøb?

Kan man kalde dette http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm et godtkøb, eller kan det gøres bedre?
Avatar billede blood Nybegynder
18. november 2000 - 14:09 #1
HMMMM! JA det kan man godt kalde et godt køb!!!
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
18. november 2000 - 14:12 #2
Det kan godt være det er blilligt men...øøø hvad med at køe det hos nogen der kun hanlder med coputere... jeg ville ALDRIG købe en computer i et supermarket... men hos en hardwareforretning.

~> the..netfreak
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. november 2000 - 14:13 #3
900 MHz Multimedia-Internet Design PC

Specifikationer • nVIDIA GeForce 2MX 32 MB AGP med TV out • Siemens 128 MB SD-RAM arbejdslager (1 modul, maks. arbejdslager 1 GB) • Seagate 40 GB harddisk Ultra ATA 66 interface • Liteon 12x DVD-ROM inkl. Cyberlink-Power DVD • Hewlett Packard CD-brænder 4x4x32 inkl. Nero Burning Rom • Internet start-CD med 30 timer gratis CyberCity • PowerDVD PROF DOLBY DIGITAL • Nero 5 Burning rom
• Motherboard med 3 PCI slots
Grafikkortet kan opgraderes med AGP 4x slot • 4 UBS, 2 front, 2 på bagsiden. 1 parallel – 2 serielle – 2 PS/2 • MEDION 56K V.90 PCI data fax modem inkl. bitware fax software og ledning for telefontilslutning. • CREATIVE Soundblasster Audio PCI 128 on board • SONY 3,5\" diskettedrev • Microsoft wheel mouse inkl. musemåtte • PS/2 tastatur med multimedia hotkeysSoftware forud installeret og vedlagt på DVD-ROM • Microsoft Windows Millenium

Pr. stk
10999,-

Underligt at de har \"vedlagt\" brænder modem og alt andet godt, i stedet for en 17\" skærm.
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
18. november 2000 - 14:13 #4
Du kan ikke regne med at det er en god computer..... men du skal jo gøre det som du synes er rigtigt, jeg skal ikke blande mig.

~> the..netfreak
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. november 2000 - 14:16 #5
the_netfreak>>> Mener du at du ville have noget i mod at købe højteknologisk grej fra, et tysk lavprisvarehus placeret i Danmark ?
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
18. november 2000 - 14:19 #6
Jeg vil hvertfald aldrig købe det...

~> the..netfreak
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. november 2000 - 14:22 #7
<Sarkasme>
Du har altså noget i mod tyske lavprisevarehuse der prøver at sælge højteknologisk grej til under indkøbspris
</Sarkasme>
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
18. november 2000 - 14:24 #8
tommyf>> Vil du op at skændes om det ?
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. november 2000 - 14:28 #9
Nej, jeg ville sgu da heller ikke købe noget fra et tysk lavpris varehus.
Men du kender måske ikke begrebet \"sarkasme\", det betyder stort set at man mener det modsatte at det man siger!
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
18. november 2000 - 14:30 #10
Sorry... jeg misforstod det...
Men nu ved jeg det ;)
Jeg er kun 12

~> the..netfreak
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. november 2000 - 14:40 #11
din side er nede: www.zqueek.dk
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
18. november 2000 - 14:42 #12
Ja... infopaq er så platte til ASP... jeg leder lige nu efter et solidt og billigt webhotel.. med ASP(ACCES) og PHP.. og 100 mb.... men så er det vidst nemmer at sætte sin egen server op... men det må jeg ik\' for min far... øv

~> the..netfreak
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. november 2000 - 14:43 #13
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
18. november 2000 - 14:45 #14
Jeg har jeg skriver den lige som svar derinde....
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. november 2000 - 14:47 #15
Det fås nok ikke billigere, brænder Win ME og hele skidtet, hvis det virker og holder sig kørende et par år så er det et godt køb.
Avatar billede handmade Nybegynder
18. november 2000 - 15:05 #16
Man skal bare være hurtig...
Sidste gang ALDI solgte billige PC\'ere stod folk i kø og blev skrevet på venteliste!
Den er da sikkert udmærket - det er jo i forvejen stort set det samme der sidder i alle PC\'ere, også i mærkevarerne, se selv under alle deres klistermærker m. \"replace with sparepart xxx\"
Avatar billede krusell Nybegynder
18. november 2000 - 15:11 #17
Bortset fra bundkortet lyder den ok...
Avatar billede bacardil Nybegynder
18. november 2000 - 15:13 #18
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
18. november 2000 - 15:13 #19
Jeg kender ingen computernørder... eller bare har job inden for computer der har købt deres computer i ALDI :) Det er jo tros alt den der ved mest om sådan noget.

~> the..netfreak
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
18. november 2000 - 15:15 #20
tjaaa... edbpriser kunne måske ligne noget... i stedet for aldi eller en form for supermarket... som ikke ved en disse om computer.

~> the..netfreak
Avatar billede krusell Nybegynder
18. november 2000 - 15:18 #21
Det gør jeg...
Og de skriver jo, hvad der er i maskinen (bortset fra bundkortet) modsat mange andre steder. Bl.a. computer city, der nogle gange bare giver en oversigt, så det er umuligt at vide om hvilken hd det er, eller brænder, eller ram, eller whatever...
Jeg ville personligt ikke købe den, da jeg godt kan lide at udvælge prøcis de ting jeg vil have i maskinen, men den ser nu ok ud til prisen. Jeg har dog et problem med at de ikke skriver hvilken processor der er i, men det er jo nok en duron...

krusell
Avatar billede krusell Nybegynder
18. november 2000 - 15:19 #22
\"Det gør jeg...\", var til denne kommentar:

\"Jeg kender ingen computernørder... eller bare har job inden for computer der har købt deres computer i ALDI :) Det er jo tros alt den der ved mest om sådan noget.

~> the..netfreak \"
Avatar billede krusell Nybegynder
18. november 2000 - 15:20 #23
Og dem jeg kender har ingen problemer med computerne, en af dem bruger den bl.a. som server...
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
18. november 2000 - 15:21 #24
Okay... måske gør du men... jeg ville stadig aldrig købe en computer i et SUpermarket..

~> the..netfreak
Avatar billede krusell Nybegynder
18. november 2000 - 15:22 #25
Hov læste lige spørgsmålet igen... ;-)

Jo det er rimeligt godt køb, men det kan gøres bedre...
Avatar billede krusell Nybegynder
18. november 2000 - 15:23 #26
the_netfreak> Det ville jeg heller ikke... :-)
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
18. november 2000 - 15:23 #27
???
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
18. november 2000 - 15:24 #28
;)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. november 2000 - 16:06 #29
*g* prøv at læse specs. nærmere igennem

\"4 UBS\"

Hva\' fane er UBS ? Jeg har hørt om USB men UBS .. ;-) DEt må være en standard der kun er at finde i ALDI bixen ;)
Avatar billede krusell Nybegynder
18. november 2000 - 16:09 #30
*g*
hold da op
universal backup system ???

Og til tommyf> Der er da brænder med... Og hvad skal man med modem? Man har vel xSDL... he he (eller når nej...:-(
Avatar billede krusell Nybegynder
18. november 2000 - 16:10 #31
Nå nej Universal Beer System, det er bare et allerhelvedes avanceret fadølsanlæg...
Såen en skal jeg sgu\'da ha... :-)
Avatar billede parazite Nybegynder
18. november 2000 - 16:38 #32
Ting jeg ikke kan lide ved konfigurationen :

* De nævner intet om navnet på motherboardet.
* De nævner intet om processor-mærket.
* Motherboard med 3 PCI-slots? Jeg har 6 + en AGP, og de er zq næsten fyldt op alle sammen. Tjek lige om de 3 slots er efter at deres grafikkort er sat i.
* OnBoard lydkort? Hader OnBoard! :o)
* Musen sutter, men det er jo en bagatel.
* Win ME? AAAAAARGH! Hold det fra mig!
* Temmelig gammel HP-brænder så vidt jeg kan se.

Og som de andre siger : UBS? *fnis*

Derudover - men det er jo også blevet sagt - så ville jeg nok have minimal tiltro til en computer købt i ALDI. Købte selv en Siemens sidste gang jeg skulle have nyt, og det har jeg ALDRIG fortrudt. Den kører perfekt, god sammensætning af hardware, og så er jeg sikker på at garantien gælder!

Men som tidligere nævnt (ærlig talt - finder jeg selv på noget overhovedet?) - så køb hvis du selv er tryg ved det! :o)

- Parazite
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. november 2000 - 16:52 #33
krusell:> *lol* sådan et system vil jeg også have til min \'puter ;)
Avatar billede krusell Nybegynder
18. november 2000 - 16:55 #34
Så kan vi snakke seriøse netparties....yeah...
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. november 2000 - 17:00 #35
krusell>>> Jeg har ASDL så endnu mindre grund til modemmet for mig :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. november 2000 - 17:03 #36
Yeah så kommer der seriøst gang i det :)
Avatar billede jones Nybegynder
18. november 2000 - 18:11 #37
Hmm min puter er fra aldi !

Dengang solgte de en 667 Mhz p3 med riva tnt 32 pro , 21 gb hd , 128 ram , sb 32 onbord lyd. 40 x cd-rom. win 98 se, works 2000, word 2000 til 5000 kr. Det synes jeg sku var billigt. og jeg har ikke fortrudt mit køb.
MEN Det som er noget lort er (onbord lyd, kun 3 stk pci)  Jeg har så sat netkort, sb live og har nu en port ledig(lidt trælst))

Men til almindelig hjemme pc er det jo et super køb, og der er jo 1 års garanti på så det er helt perfekt. Jeg synes det er et kodt køb, hvis det er til hjemmebrug !
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2000 - 09:41 #38
Producenten af PC\'eren Lifetec fra Aldi er http://www.medion.com/ .

Jeg takker for jeres deltagelse i dette sprøgsmål.

PCeren har vel hvad der skal til for en rimelig god hjemme PC.

Om man køber hos et Supermarked eller hos en computerforhandler, kan vel hvis man inden har rådspurgt sig med nogle, som har tjek på PC\'er , være fifti fifti. Som privat køber man mange gange med en forsikrig tilknyttet.

Det er der godt nok ikke på den PC\'er fra Aldi, der må man nøjes med 24 md. garanti. Mon ikke Aldi eksistere om 24 måneder. Kan man regne med at den lille computerforhandler gør det?

Hvis det er Aldi\'s sædvanlige ganranti der gælder så er det pengene retur hvis der sker noget inden for de 24 måneder. Hvis man ikke ønsker at sende PC\'eren til reperation i Herlev.

Avatar billede troelslarsen Nybegynder
03. december 2000 - 23:10 #39
Den omtalte pc kører på en intel p3 900 mhz på et asus motherboard. Jeg har selv erhvervet den nævnte regnemaskine, samt Aldis udmærkede 19 tommer skærm, og det spiller i det store hele udmærket, bortset fra at brænderen ikke vil acceptere billige blå medier (power calibration area error), samt de problemer, der nu en gang åbenbart er med windows millenium.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2000 - 00:02 #40
Ja noget tyder på at millenium er frigivet for tidlig, eller også er der måske tale om manglende opdatering af Bios. Jeg kan se at Medion ikke har opdateret bios siden maj måned. Det er ved at være længe siden inden for denne brance.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. december 2000 - 00:15 #41
Før jeg så denne diskussion anbefalede jeg en af mine venner at slå til. Det gør jeg stadig!! Det er et tilbud af de sjædldne og \"no matter\" bundkort m.m. finder man det bare ikke billigere...

/Nikolaj
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. december 2000 - 07:24 #42
Håber han får fuld udbytte af hans UBS porte ;)
Avatar billede blood Nybegynder
12. juni 2001 - 19:39 #43
Hæhæ du vil jeg i morgen gå un og købe den sidste Aldi har tilbage :o)

Den står på deres lager i karlslunde (Mit arbejde) og jeg får den for 8.300 KR :o)
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2001 - 22:59 #44
Ja soo, desværre har jeg opdaget, at indholdet i disse maskiner er noget gammlet udstyr, som kan være op til et år ældre end selve pc\'eren. Hardisken er f.eks. ikke af den bedste kvalitet. Lige godt et år efter gik min ned helt ned, så jeg har måttet investere i en ny til dyret. Men selve maskinen er utrolig taknemlig hvad angår systemer. Har kørt windows 98Se (dette er maskinen født med) windows ME, Windows 2000, winodws 2000 server og winodws XP . Endvider har jeg prøvet linux på pc\'eren også, alt har kørt rimelig problemfrit.
Avatar billede bitbyte Nybegynder
13. september 2001 - 01:02 #45
\"Dejlig maskine\"
Der følger en manual med. Synd at adressen, tlf, og dansk www-adr til supporten ikke eksistere andre steder end i den f...... manual. Sidder så med en maskine der er i udu og kan ikke få hjælp. Opdager først nu at der mangler cd\'er og at recovery cd\'eren ikke virker. Så har du for mange penge du ikke ved hvad du skal bruge dem til, er disse tilbud da ok.
En andengang vil jeg nok gå til Betafon og ofre den smule ekstra det koster og få noget ordentligt kram det til en forandring virker.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
13. september 2001 - 01:03 #46
Hmm lækker sweater..