Avatar billede jeppeniel Nybegynder
12. april 2003 - 02:22 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Skærm opløsning!

Nu skal i hører,
Jeg har altid levet med en skærm der kunne gå op i opløsninger langt over 1024x768, men da jeg formaterede, og indspillede driverne igen, kunne den ligepludselig ikke gå højere end de 1024x768, det synes jeg er underligt, så jeg gen instalerer drivere, unden resultat. Prøver at bilde computeren ind at det er en bedre skærm end det i virkeligheden er, men intet hjælper...

Er der nogen der kender løsningen på problemet, vil jeg hjeretens gerne hører fra dem!!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. april 2003 - 02:25 #1
Har du prøvet at hente nogle nyopdaterede driver på Nettet det kan sikkert hjælpe.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. april 2003 - 02:29 #2
Taler du om driveren til din skærm eller driver til grafikkortt?
Avatar billede jeppeniel Nybegynder
12. april 2003 - 03:11 #3
Jeg har prøvet med nye drivere.. Og det er drivere til begge delle...
Avatar billede grunken Nybegynder
12. april 2003 - 03:37 #4
hvad forn styresystem ?
Avatar billede jeppeniel Nybegynder
12. april 2003 - 03:40 #5
win98 se.
Avatar billede grunken Nybegynder
12. april 2003 - 03:44 #6
prøv :

"skærm egenskaber" - "avanceret" - "monitor", pg prøv at fjern fluebenet i "skjul opløsninger skærmen ikke kan vise"

Jeg har engelsk win, så beklager hvis oversættelsen sucks :)
Avatar billede grunken Nybegynder
12. april 2003 - 04:27 #7
any luck ?
Avatar billede jeppeniel Nybegynder
12. april 2003 - 12:16 #8
desvære, det er der ikke noget der hedder, men det var der da jeg havde XP, mon ikke grunken også har det..
Avatar billede halifax Nybegynder
12. april 2003 - 15:32 #9
Hvad sker der,når du har Egenskaber for skærm fremme
og prøver at trække "skyderen" ud for Skærmområde til en højere opløsning? Fejlmeddelelser/andet?
Avatar billede jeppeniel Nybegynder
13. april 2003 - 18:02 #10
Nej, skyderen går ikke længere end til 1024x768.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. april 2003 - 16:51 #11
hmm..  Tyder på at din driver til grafikkort er OK. Men hvad med driver til skærm?
Enhedshåndtering -> Skærme -> Plug and play skærm, driver?
Avatar billede jeppeniel Nybegynder
15. april 2003 - 00:50 #12
Datoen er 05-05-1999, producenten er Microsoft, men ellers ser alt normalt ud..
Avatar billede adidaz Nybegynder
15. april 2003 - 11:08 #13
Kan du ikke finde en driver specialt til din skærm?
prøv også lige at se om dit grafikort ikke er i konflikt under system/enhedshåndtering.
og hvad med skæregenskaber/avanceret/kort
Avatar billede halifax Nybegynder
15. april 2003 - 11:10 #14
Det er så standard MS driver, der bruges til skærm. Har du en særlig driver til din skærm? Hvilket mærke? I så fald kan det være løsningen.

Jeg har en "billigskærm" 17" der bruger standarddriveren og som højst kan gå i 1024x768, samt en Sansung 17" hvor der fulgte en skærmdriver med. Den kan gå i 1600x1200 og sidder i pc med et bedre grafikkort. Så jeg har lidt svært ved entydigt at vurdere om dit prob. skyldes driver til grafikkort eller til skærm. Du skriver dog at du tidl. har kunnet gå højere end 1024x768.
Er du sikker på at du nu kører med samme driver til grafikkort som før?
Avatar billede jeppeniel Nybegynder
15. april 2003 - 12:53 #15
Den melder ikke fejl, og driveren er en opdateret version, som ikke er den jeg plejer at kører med. Jeg kan bare ikke fjerne den, uden at windows automatisk indstallerer den nye under opstart.
Avatar billede halifax Nybegynder
15. april 2003 - 15:49 #16
Hvis du har din tidligere driver - på harddisken/diskette/cd-rom -og vil have den installeret så marker grafikkortet i Enhedshåndtering, vælg Egenskaber og faneblad Driver og klik på Opdater driver.
Der kommer nu en dialogboks, hvor du skal navigere dig hen til den placering, som den ny driver har. Vælg den og klik Installer.
Genstart pc og afprøv om det har hjulpet.
Avatar billede halifax Nybegynder
21. april 2003 - 13:11 #17
Lukketid?
Avatar billede jeppeniel Nybegynder
22. april 2003 - 14:44 #18
det hjalp desværre ikke, men jeg er glad for jeres tid, og halifax, bare send et svar mere, så giver jeg dig point, jeg kom til at afvise lidt hurtigt.
Avatar billede halifax Nybegynder
22. april 2003 - 23:28 #19
Et svar mere, efter din anmodning.