Avatar billede j112 Nybegynder
12. april 2003 - 01:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for valg af fast konto ved reply, så "Relying fejl" und

Hej

Er der nogen der kender et tip til opsætning/fix , så outlook altid vælger den samme konto ved reply, som den konto der er sat op til at være stndardkontoen?.

Årsagen er at jeg har mit domain hostet ved Tiscali, men net adgang gennem min antenneforening, og de tilbyder ikke hosting (endnu), jeg hver gang jeg svarer på en mail må jeg ind og ændre konto.

Jeg ved at jeg kan ændre "Udgående post(SMTP)" opsætningen på alle mine konti, men når/hvis jeg så kopler op på anden vis, så skal ALLE ændres igen, så denne løsning vil jeg gerne undgå.

Jeg ønkser heller at have en mail server stående der larmer og bruger strøm for mange hunderede kr pr/år
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2003 - 11:44 #1
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men sender dette lille uddrag fra hjælpemenuen omkring default account.

Make an e-mail account the default

If you are using more than one account, you can specify which account is the default so that it will be the first account to be processed. Microsoft Outlook sends your messages using the default account unless you click the Accounts button (next to the Send button) on the message to choose another account to use for that message.
On the Tools menu, click E-mail Accounts.
Select View or change existing e-mail accounts, and then click Next.
In the list, click the e-mail account you want, and then click Set as Default.
Avatar billede j112 Nybegynder
14. april 2003 - 13:23 #2
Default kontoen, vælges kun ved nye mails, ved reoly/besvar vælges den konto som den oprindelig mail er sendt til, det er her jeg ønsker at den defaulte konto altid vælges.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 13:49 #3
Jeg har Outlook xp, og hvis man vælger Tools- E-mail accounts - view or change existing e-mail ....... . Vælg Next.
Marker den account du vil have bliver svaret med anden mail account.
Vælg change
Vælg More Settings (nederst i højre hjørne)
Vælg Fanebladet General
skriv den mail adresse du vil have der bliver svaret med i feltet Reply e-mail.

Det burde være det du savner.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 13:50 #4
Har selv 4 mailadresser, og har lige testet funktionen. Den virker!
Avatar billede j112 Nybegynder
14. april 2003 - 14:00 #5
Foreløbig tak for svaret, jeg vil se om jeg har samme mulighed i min Outlook på min Win98 maskine, for det lyder som den rigtige løsning.
Avatar billede j112 Nybegynder
14. april 2003 - 22:22 #6
Muligheden findes ikke ikke i min Outlook 2000, så nu er der en grund mere til at opdatere til XP, men du får point da det var et perfekt svar.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 22:29 #7
Så vidt jeg kan se, har du mulighed i 2000 (har en gammel pc stående med 2000 på). Du skal vælge
Tools
Accounts
Fanebladet mail
markere den account du vil ændre reply på
Vælg Properties
og skriv mailadressen i feltet Reply Adress

Jeg kan ikke teste, da den ikke er online, men jeg tror det er det samme vi taler om.
Takker for point
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2003 - 22:50 #8
Er lige faldet over hjælpefunktionen til Reply adress. Jeg er bange for, at denne funktion drejer sig om, hvilken konto, der skal svares til, når modtageren svarer på din mail. I xp versionen kan du i selve mailen - vælge hvilken account du sender fra, så du skal nok alligevel opgradere.
Hvis du tester mit tidligere svar, gider du så lige give en tilbagemelding om du får det til at virke efter hensigten? Eller om det kun er modtagerens svar der sendes til den indtaste e-mail
Avatar billede j112 Nybegynder
16. april 2003 - 00:16 #9
Hej

Jeg har testet det, og feltet virker "kun" til at få svar sendt til en anden konto, såe jeg lader op til en XP, så jeg venter på et par regnvejrsdage.