Avatar billede mansword Nybegynder
11. april 2003 - 21:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Webcam

Hey!

Skal bruge et php script der hiver et webcam billede frem, og opdaterer siden hvert x.'ende sekund.

Desuden skal det gerne kunne vise hvor mange der er online på siden samtidig.

Daniel
Avatar billede tipsen Nybegynder
11. april 2003 - 21:32 #1
Hvad har du selv fået lavet indtil nu og hvad er problemet?
Avatar billede benzon Praktikant
11. april 2003 - 21:33 #2
tja det du efterspørger kan ikke udelukkene lade sig gøre jo hved at opdatere hele siden vilket ikke er skide smart at gøre du skal der for finde en Java Appelet der kan gøre det arbejde i stedet......
Avatar billede mansword Nybegynder
11. april 2003 - 21:34 #3
Jeg har bikset et js script sammen der opdaterer siden... Så det er på plads... men mangler det der viser antal online...
Avatar billede benzon Praktikant
12. april 2003 - 03:05 #5
js script til det er en dum ide sorry men det er alt alt for sløvt en Java Appelet kan klare arbejdet meget bedre :)
Avatar billede mansword Nybegynder
12. april 2003 - 03:41 #6
Det er sku fair nok... Man skal jo hele tiden lære :)
Avatar billede benzon Praktikant
12. april 2003 - 04:41 #7
kan lige finde den Java Appelet til dig lad os håbe jeg aner hvor den er hehe
Avatar billede benzon Praktikant
12. april 2003 - 04:44 #8
Avatar billede mathiash Nybegynder
12. april 2003 - 10:13 #9
I dette program er der en applet til at ordne alt det med webcam :-D

Link: http://anfyteam.com/ajdownl.html

(Programmet hedder anfy) Jeg bruger det selv, det er smaddergodt, en stor samling apletter. :-D

//Mathias
Avatar billede mathiash Nybegynder
12. april 2003 - 10:17 #10
Antal online script:

1. http://www.thomaslunde.dk/php/kildekoder/oversigt.php?scriptid=18&send=1 - Jeg bruger det selv, er faktisk ok (www.clint-mathis.starthotel.dk/cm i bunden) m. txt filer

2. http://www.thomaslunde.dk/php/kildekoder/oversigt.php?scriptid=30&send=1 - Jeg har ikke prøvet det, men der står at det er mere præcist, den logger ip´er og logger datoen for besøget m. mysql :-D
Avatar billede tipsen Nybegynder
12. april 2003 - 11:02 #11
Og "Antal online" vil selvfølgelig aldrig nogen sinde kunne give et korrekt svar vha. html-/phpkode - da http-protokollen er stateless - så ovenstående scripts er selvfølgelig lavet ud fra en grov (forkert?) antagelse om hvad det betyder, at folk er online.