Avatar billede ak27 Nybegynder
11. april 2003 - 19:30 Der er 18 kommentarer

Forårsrengøring

Hvordan rydder jeg op i min PC?
Fjerne gamle filer o.s.v. Alt det gamle optager jo plads, vil min PC. ikke køre bedre efter en oprydning?
Avatar billede stone Forsker
11. april 2003 - 19:36 #1
det du kan starte med er at slette filerne i c:\windows\temp + dine internet filer
Programmer du ikke bruger længere kan du også fjerne

det ville ogsså være en god ting at defrag en gang imellem, så filerne bliver mere samlet.
Avatar billede stone Forsker
11. april 2003 - 19:37 #2
ps. dine internet filer er den spejling windows laver af alle de sites du har besøgt.
11. april 2003 - 19:37 #3
Den optimale løsning vil være at formatere harddisken og geninstallere alt.

Er dette ikke muligt er der mange muligheder her nævnt i tilfældig rækkefølge:
- scandisk
- defragmentering
- slet temporary Internet-files
- slet alle filer i Temp-mapper
- afinstaller alle programmer, du ikke bruger
- brug f.eks. AdAware til at fjerne al SpyWare
- og der kunne tilføjes mange flere punkter
Avatar billede tobias28 Praktikant
11. april 2003 - 19:39 #4
Start med at slette alt i c:\windows\temp  ........derefter kan du i egenskaber for internet explorer vælge at slette alle midlertidige internetfiler, alle cookies og alle besøgte websteder. Derudover kan du gå et smut i start -> programmer -> tilbehør -> systemværktøjer -> diskoprydning . Der kan du finde registrerede programmer, som du ikke bruger mere og fjerne dem. Til sidst bør du køre scandisc og en diskdefragmentering ( begge under start -> programmer -> tilbehør -> systemværktøjer.  Endvidere er der kun at sige, at hvis du virkelig trænger til, at få ryddet op, bør du formatere din Harddisk og geninstallere dit system! Held og lykke!
Avatar billede radiohead Nybegynder
11. april 2003 - 19:50 #5
lige en kommentar til erikjuul´s svar...
Ville det ikke være smartere at slette diverse programmer og filern INDEN diskfragmentering?
11. april 2003 - 19:55 #6
radiohead>> tilfældig rækkefølge betyder, at den nævnte rækkefølge ikke nødvendigvis er den optimale!!!
Avatar billede radiohead Nybegynder
11. april 2003 - 19:57 #7
ahh sorry... så ikke "tilfældig"
Avatar billede radiohead Nybegynder
11. april 2003 - 19:57 #8
<--- skal lære at læse

my bad
Avatar billede tobias28 Praktikant
03. juni 2003 - 16:34 #9
lukketid?
Avatar billede stone Forsker
03. juni 2003 - 18:43 #10
he he synes også at ekspertens spørgsmål trænger til forårsrengøring.
Avatar billede ms20 Nybegynder
03. juni 2003 - 18:45 #11
Avatar billede tobias28 Praktikant
03. juni 2003 - 18:46 #12
yes!!! jeg kiggede lige de spørgsmål igennem, som jeg deltager i, og tror jeg fandt over 40 ikke-lukkede tråde, selvom at der var afgivet svar og alting.....
tjaa!
Avatar billede tobias28 Praktikant
03. juni 2003 - 18:47 #13
vi ER nået til sommer nu! :-)
Avatar billede ms20 Nybegynder
03. juni 2003 - 18:48 #14
det var et svar....
Avatar billede stone Forsker
03. juni 2003 - 19:31 #15
ja...og mange af spørgsmålene som folk har oprettet har de glemt. Der burde laves en timelimit på hvorlænge et spørgsmål må stå åbent, når tiden nærmer sig får vedkomne en mail fra eksperten vedr. de åbne spørgsmål.
Når man stiller spørgsmål i eksperten er det jo fordi man har brug for svaret hurtigt eller inden for 14 dage.
Avatar billede ms20 Nybegynder
03. juni 2003 - 19:32 #16
stone: skriv dog til webmaster
Avatar billede ms20 Nybegynder
11. juni 2003 - 20:58 #17
Jeg har en god ide....

Hvad med at lukke spørgsmålet? :)
Avatar billede tobias28 Praktikant
12. juni 2003 - 07:46 #18
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=ak27&option=22

ak27...du har kun lukket ET spørgsmål i din tid på eksperten....VÅGN DOG OP!

ellers får du en anmeldelse!