Avatar billede stuffe Nybegynder
11. april 2003 - 18:32 Der er 10 kommentarer

Hvor meget strøm

Hejsa!

Jeg har lige investeret i en masse nyt udstyr, men så var det jeg kom til at tænke på hvor meget strøm alle komponenterne bruger.

Bundkort, AMD 2400+ ?
Grafikkort, GF4 128MB ?
Hardiske ?
Drev DVD,CDRW mm ?

Findes der et sted hvor der er lidt samling på dette, altså et sted hvor man kan se hvor meget sådan noget udstyr bruger i gennemsnit?

Mvh Stefan
Avatar billede chalde Seniormester
11. april 2003 - 22:44 #1
Hvis du bare vil måle hele l*rtet, kan du formentlig hos din "el-leverandør" (nesa, ke osv..) låne en strømtyv, som du sætter mellem computer og stik.. den måle dit kw forbrug... Jeg ved at du kan låne en hos ke....
Avatar billede summer Mester
11. april 2003 - 22:57 #2
Enhver elinstallatør med respekt for sit erhverv, har et måleudstyr du kan låne gratis
Avatar billede fromsej Praktikant
11. april 2003 - 23:33 #3
Chalde>>strømtyv???
Mener du en måler?
Avatar billede chalde Seniormester
11. april 2003 - 23:44 #4
jep... hos ke hedder det en strømtyv...
Avatar billede summer Mester
12. april 2003 - 10:55 #5
stuffe smut du bare hen til den nærmeste elektriker og bede om at låne en elmåler til at måle dit strømforbrug på dine elkomponenter, pc, etc. Du kan både måle forbrug her og nu, over en time, over et døgn, osv.
Avatar billede diamant Nybegynder
13. april 2003 - 15:47 #6
Minimum strømforsyning er nu 300 W. Men Hvis du skulle købe en nye en, det betaler sig at købe en Antec True Power 430 W. Prisen er ret fornuftig nu og det ville sikre en god stabilitet.
Avatar billede diamant Nybegynder
28. april 2003 - 15:56 #7
mere end to uger er gået, har du løst problemet?
Avatar billede stuffe Nybegynder
28. april 2003 - 17:32 #8
Både ja og nej. Jeg har smidt to PSU'er på 400 watt i. Så burde det være nok. Men jeg fik ikke svaret på hvor meget hver enkelt enhed bruger i strøm, og at begynde at måle, er ikke lige mig. Aner ikke hvorden det evt skulle gøres.
Avatar billede summer Mester
28. april 2003 - 18:17 #9
Jamen det er da bare at indsætte måleapparatet mellem strømkilden og strømforbrugeren. Du spørger:
>>>Jeg har lige investeret i en masse nyt udstyr, men så var det jeg kom til at tænke på hvor meget strøm alle komponenterne bruger.<<<
Hvorfor afviser du så alle svar, som hver for sig er rigtige? Hvis du havde brug for yderligere oplysninger, kunne du da i det mindste have givet lyd fra dig istedet :-(
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 22:08 #10
Luk venligst spm.!