Avatar billede ksm Nybegynder
11. april 2003 - 17:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Går fast i Win XP Installation

Hej.

Jeg har 1 HDD, formateret!

Jeg vil gerne have Win XP ind på den! så jeg booter fra cd-rom, og begynder med installationen.
Når den når til der hvor den skal fuldføre installation, går den fast! cursoren nede i højre hjørne stopper, men kan godt bevæge musen!

Hvad kan det skyldes ?

Har prøvet at tage alle mine hardware kort ud af maskinen, så kun mit grafikkort blev siddende.

På Forhånd tak
Avatar billede lassebm Nybegynder
11. april 2003 - 17:22 #1
prøv at loade defaults, eller faile safe i bios.....

Men hvor lang tid har du prøvet at lade den køre ?

Har du prøvet at reinstallere efter du har pillet alt "unødvendigt" hardware ud ?
Avatar billede ksm Nybegynder
11. april 2003 - 17:26 #2
jeps! har prøvet at reinstallere!
har ladet den køre i 2 timer! så, den skulle være gået videre!

Har et andet problem, før den fryser, når den til installerer Netværk! der går den også i stå! fast, men cursoren kører stadig! så slukker jeg , og lade den reparere den forrige installation, og så installerer den det fint, men så er det at den kommer til det sidste, hvor den går HELT fast!
Avatar billede lassebm Nybegynder
11. april 2003 - 17:49 #3
Lyder mystisk... Prøv evt. at opdatere din bios på bundkortet.... Et vildt skud, men det gør ofte underværker.
Avatar billede mortrr Praktikant
11. april 2003 - 17:53 #4
Prøv at slå Powermanagement fra i BIOS.

Og VGA Palette "Snoop" (hedder den vist)
Avatar billede mortrr Praktikant
11. april 2003 - 17:54 #5
og VGA Cache
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
11. april 2003 - 19:24 #6
Jeg har haft samme problem mange gange!! Det eneste råd jeg kan give dig, er at prøve ved, indtil det lykkedes, eller installere en windows 98 eller sådan noget og så senere opdatere til XP. Ved mig er det mit cdrom frev der gør det...
Avatar billede mortrr Praktikant
11. april 2003 - 19:27 #7
Åh ja - der er en del cd-brændere man ikke kan installere fra.
Giver det mærkeligste fejl. Enten at nogle filer ikke kan kopieres under installationen, eller at filerne ganske enkelt ikke kopieres rigtigt.
Avatar billede plex85 Nybegynder
13. april 2003 - 01:39 #8
Har oplevet det kan hjælpe at sætte cdrom i pio mode i bios. Et forslag !
Easy