Avatar billede chris Nybegynder
18. november 2000 - 00:38 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan starter jeg ?...........

Jeg har købt nyt Cam (Sony DVR-TR7000E), og kunne godt tænke mig at få redigeret alle de timers optagelser jeg har, og få dem smækket dem ned på VHS bagefter.
Nu er mine spørgsmål så:
- Hvilken løsning jeg skal benytte. Jeg har selv kigget på \"Studio DVplus\" og \"Studio DV\" ?

- Hvordan er kvaliteten når det skal ned på VHS bagefter ?

- Hvad kræver det af min VHS, når det skal optages derned?

- Kan jeg gøre brug af FireWire ? (jeg har et firewire stik på mit cam)

Her kan i se specifikationerne på mit cam:
http://www.sony-europe.com/forum/cebit99_03.html

Her er StudieDVPlus:
http://www.pinnaclesys.de/uk/frameset.asp?type_id=4

Avatar billede renis Nybegynder
18. november 2000 - 13:13 #1
Til almindelig redigering ville jeg anbefale Studio DC-10+, den er kanon til almidelig hjemmeredigering - Den bruger ikke dit dv stik, ej heller firewire (Kender dog ikke firewire).
Den bruger S-VHS eller Composite kabel til forbindelse mellen kortet og kamaraet.

Jeg tror ikke at du får brug for en højre kvalitet end S-VHS, dette kræver selvfølgeligt også at du har en S-VHS Video, jeg har en almindelig VHS video og spiller det ind i den kvalitet.

På almindelig VHS kvalitet skal du beregne ca. 1 MB harddiskplads til 6 min. video , så det kræver jo også lidt af din hardware.

Din VHS video skal bare have enten Scart indgang eller Composite indgang.
Avatar billede oletp Nybegynder
19. november 2000 - 14:37 #2
Enig med renis, Miro kortet er kanon.
Til prisen er det det bedste i dag.
Husk du må have en stor h-disk og masser af ram.
Kvaliteten bliver alm. fin vhs kvalitet.
Del evt. h-disken op i 2 partioner og brug den ene til videoredigredigering.
Avatar billede souledge Nybegynder
19. november 2000 - 21:45 #3
Studio DC10+ er et fremragende kort med fremragende programmer tilhørende til en fremragende pris.
DV giver digitalt eller flimmerfrit billede, men køber et DV-kort kan du ikke spille det ud på VHS-bånd, da en almindelig VHS-videomaskine ikke har nogen DV-indgang.
Vælger du derimod at indspille via Studio DC10+ så får du godt nok 2 analoge indgange(Composite og S-VHS) istedet for 1 digital DV-indgang, men scanner du via. et S-VHS kabel fra kamera\'et ind i PC\'en(gennem DC10-kortet) så er tabet nærmest ikke eksisterende. Og når din video er redigeret er det no problemo at få den ud på VHS, da kortet har composite-udgang hvilket stort set alle nyere VHS videomaskiner understøtter!
Er det sort snak?
Så sig til, så kan jeg give dig en bedre forklaring!
Avatar billede rocjen Nybegynder
30. november 2000 - 15:48 #4
Hvis du er på udkig efter en firewire løsning, kan jeg klart anbefale Miro DV300. Det kort er KANON. Det har en indbygget SCSI-controller, så video-strømmen kan løbe direkte fra kortet til Harddisk uden at berøre bundkortet ... SWEEET.

Det eneste problem her er, at det er forbandet dyrt, og at SCSI harddiske jo heller ikke ligefrem hører til i den billige ende af skalaen. Men hvis du er villig til at ofre en masse penge på capture af dine film, er firewire klart at foretrække frem for S-VHS løsningen, da denne også kræver noget af din processor.
Avatar billede chris Nybegynder
03. december 2000 - 02:59 #5
takker for svar / kommentar