Avatar billede jonbdk Nybegynder
11. april 2003 - 14:52 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

"Et program prøver at få adgang til de e-mail-adresser du har....

Denne irriterende boks kommer frem hver gang jeg synkroniserer med outlook samt ved tilgang fra c++. Man kan selvf. bare svare ja, men kan man ikke slå den fra...
Er der nogen der ved hvordan??
Jon
Avatar billede jkrons Professor
11. april 2003 - 14:55 #1
Umiddelbart lyder det som en indstilling i en Firewall.
Avatar billede jonbdk Nybegynder
11. april 2003 - 14:59 #2
nej beklager - det er MS der har en sikkerhedsdims i outlook - for at forhindrevirusspredning.
Det er en lille dialogboks der kommer frem, hvor man så kan give lov til at et eksternt program læser/skriver i outlook.
Avatar billede sysop Juniormester
11. april 2003 - 15:01 #3
Med på en lytter. Har samme irriterende problem.
Avatar billede jkrons Professor
11. april 2003 - 15:03 #4
Jeg kender ingen indstillingsmuligheder i Outlook, hvor man kan styre andre programmers adgang til adressebogen.

Men mulighvis er det "gemt" sammen med de øvrige sikkerhedsindstillinger?
Avatar billede jkrons Professor
11. april 2003 - 15:07 #5
Tilsyneladende kan det lade sig gøre at fjerne dialogboksen hvis og kun hvis man bruger en Exchange server. Se fx

http://www.microsoft.com/office/previous/outlook/downloads/security.asp
Avatar billede mikef Nybegynder
11. april 2003 - 15:09 #6
Det kan ikke lade sig gøre at fjerne den, selvom du bruger en Exchange server.

Her er et eksempel på, hvordan du kan programmere dig uden om problemet i VB http://support.microsoft.com/?kbid=329765
Avatar billede jkrons Professor
11. april 2003 - 15:10 #7
Begrænsning fremgår af afsnittet om Customizing Security Settings
Avatar billede mikef Nybegynder
11. april 2003 - 15:16 #8
jkrons-> men det kræver, at du kan få lov til at lægge formen eller policien op på Exchange serveren
Avatar billede jkrons Professor
11. april 2003 - 15:19 #9
Ja. Og dit forslag kræver at du får "permanent" adgang til Outlook sesssionen, og ingen af forslagene løser så vidt jeg kan se problemet omkring synkronisering, hvor der slet ikke er kode involveret.

Så dybest er svaret vel at der ikke findes nogen egentlig løsning.
Avatar billede mikef Nybegynder
11. april 2003 - 15:20 #10
Nææh
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 15:48 #11
Jeg har prøvet at få samme besked under udførslen af en VBA makro skrevet i Outlook, så selv Outlook kan ikke få adgang til addressebogen via kode...
Avatar billede jonbdk Nybegynder
14. april 2003 - 12:20 #12
Der var da nogen gode bud imellem - men der ser ikke ud som om at MS har givet os muligheden for at slå det fra...
Avatar billede esquimal Nybegynder
18. april 2003 - 15:57 #13
Jeg har rodet med de samme ting og har derved fundet et tredie parts produkt som man installerer (eller registrerer om man vil). Det er bare en .dll der skal køres med regsvr32. Derefter kan man bruge en masse funktioner som kører helt uden om alt det der sikkerheds pjat.

http://www.dimastr.com/redemption/
Avatar billede esquimal Nybegynder
18. april 2003 - 15:59 #14
Det løser nok ikke dit problem med synkroniseringen, men ved tilgangen med c++ burde du kunne bruge de funktioner der er og derved komme uden om advarslen.
Avatar billede webasto Nybegynder
21. april 2003 - 13:40 #15
Yep ...
For dælen hvor er det irriterende.
Hver gang jeg sætter min Ericsson R380s(@e) til at sync'e med min outlookXP kommer den kedelige box op og jeg kan heller ikke finde et sted hvor man f.eks. kan tillade en ting/bruger full access altid.
Det ville være lidt nemmere hvis det så bare poppede op som det første men nej der skal liiige gå lidt inden den kommmer.
Avatar billede jonbdk Nybegynder
22. april 2003 - 06:32 #16
Det er nemlig rigtigt - det er den der forsinkelse der lige skal gå der mest irriterende - HVIS den bare spurgte med det sammme...
Avatar billede inq Nybegynder
23. maj 2003 - 19:57 #17
Hmm.. det kan saktens lade sig gøre at ændre og fjerne de nye features der er i outlook som har med sikkerhed at gøre, har selv gjort det - da det er nødvændigt når man koder og skal sende mails mv..

her er adminpack download og installer det, ret nemt at gå til - og løser det helt sikkert uden andre dimser.. :)

http://www.microsoft.com/office/ork/xp/appndx/appa11.htm

/Inq
Avatar billede jonbdk Nybegynder
23. maj 2003 - 20:03 #18
Det lyder rigtig godt, men er det ikke kun hvis man kører op mid en exchangeserver?
Avatar billede inq Nybegynder
23. maj 2003 - 22:30 #19
Det er ret hurtigt at teste, men jeg vil mene nej - du kan i hvertfald sætte den op så den kun affecter din maskine. Kør programmet så vil det helt sikkert hjælpe.. (programmet er en outlook form). Formålet er også at man nemmere kan holde styr på sin exchange server "published" security settings, men skulle også kunne det du ønsker, selv om du ikke har exch srv.

/Inq
Avatar billede esquimal Nybegynder
04. juli 2003 - 16:01 #20
Noger der med sikkerhed ved at det virker uden Exchange server, og kan forklare hvordan man gør?
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
18. juli 2003 - 18:37 #21
Jeg tester det iaften, så skal du få et svar. På en frisk maskine hvor klienten endnu ikke har været logget op imod en exchangeserver, vil jeg driste mig til at sætte admpack.exe ind. Så må vi se hvad der sker. Jeg edr ligeså meget på den som alle andre.
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
19. juli 2003 - 12:52 #22
Resultat af test:
Maskinen er inst. m. XP proff og OL2000 SP3. Der er anvendt pop3/Internetopsætning på Outlookclienten.
Ved at:
- læse en reg. nøgle ind under HKCU\SW\POL\MS\Security\CheckAdminSettings med DWORD værdien 0 eller ingenting
- registrere comdlg32.ocx, oprette en mappe der hedder Outlook Security Settings i private folders i OL hvori den medfølgende olsecurity.frm fra inq's link hos MS

så undgåes al sikkerhedspolitik. Det betyder også at det ikke er muligt at anvende VBA's events til OL. Dog kan man udefra kald CDO, MAPI og andre objekter der får adgang til Outlook foldernes items.

Så det må siges at være yderst effektivt. - Og selvfølgelig dybt uansvarligt, hvis det skal bruges coorporativt, da det giver klienten en sikkerhed der ikke lever op til dagens krav.
Det samme gør sig gældende med Redemption programmet.

Her undgåes alt i den frie version. Udbyderen gør dog opmærksom på at den kan kaldes via VB med nogle parametre såfremt man køber den fulde version.
Det har jeg ikke testet.

Så alt i alt er man vel ikke videre med mindre man laver MS's øvelse med maskinerne i forbindelse med en Exchangeserver - For så kan man via oLSEC.frm styre 100% hvilke events og objekter der skal kunne kontrolleres udenom advarsels bokse.
Avatar billede h3inz Nybegynder
05. august 2003 - 15:44 #23
Hejsa... de muligheder, som er blevet forslået virker lidt for avancerede...
Hvis du ikke vil rode dig ud i noget svært, så download programmet her forneden:
http://www.express-soft.com/ftp/ClickYesSetup.exe
Det er et program, som automatisk klikker "yes" for dig...
Havde selv samme problem, og dette program virkede for mig!
Avatar billede aulbjerg Nybegynder
04. august 2004 - 09:54 #24
Klikker dette program "YES" til alt?? Eller kan man selv konfigurere det?
Jeg tænker på de gange at man støder på dialog bokse om at installere diverse dialere og andet... Der vil det ikke være hensigtsmæssigt at der automatisk bliver klikket "YES"
Avatar billede aulbjerg Nybegynder
04. august 2004 - 10:00 #25
Ok... Jeg var lidt for hurtig... Har været inde på deres hjemmeside, hvor der står at der kun bliver klikket "YES" til denne Outlook dialog boks. COOL!!

Citat:
Express ClickYes accurately defines Microsoft Outlook's security prompts and clicks the Yes button only for these dialog boxes. It doesn't affect any other windows having Yes buttons.