Avatar billede magneto Nybegynder
11. april 2003 - 13:11 Der er 8 kommentarer

Lost Vikings vil ikke køre :-(

http://www.gamlespil.dk/spillene.asp Jeg kan ikke få Lost VIkings II til at virke på min computer, nogle der ved hvad jeg skal gøre?

Det er det første af de 2 Lost Vikings spil man kan downloade på siden, da det er det eneste som er gratis.

PS. Det er sikkert den forkerte kategori, men der må da være nogle der kan hjælpe alligevel
Avatar billede lrd Nybegynder
11. april 2003 - 13:33 #1
Prøv at geninstallere det igen
Avatar billede soreno Praktikant
11. april 2003 - 13:55 #2
Kører du spillet i MS-DOS, win9x eller win2k/xp ?

Hvilken fejlmeddelse får du ?
Avatar billede magneto Nybegynder
11. april 2003 - 14:30 #3
Har prøvet at geninstallere det mange gange, og hvis det var det der var problemet, havde jeg næppe spurgt ;-)

Jeg kører spillet i win2k/XP, og jeg får ingen fejlmeddelse, spillet går bare ud lige efter jeg har trykket på det
Avatar billede soreno Praktikant
11. april 2003 - 15:18 #4
Så er det nok derfor. Der findes ikke DOS i win2k/xp - den som er der er en emulering af DOS. Måske du skulle lave en bootdisk og test om spillet virker fra den ?
Avatar billede magneto Nybegynder
11. april 2003 - 16:13 #5
Har før spillet det med Win Me, har det da Dos? Men det vil jeg da lige prøve :-)
Avatar billede soreno Praktikant
11. april 2003 - 16:17 #6
Ja, win9x (incl. winme) er (forenklet sagt) en grafisk brugergrænseflade der ligger ovenpå DOS. Men sådan er det ikke i winnt/2k/xp.
Avatar billede magneto Nybegynder
11. april 2003 - 18:25 #7
Hmm det virker ikke, gider du ikke prøve at forklare det for mig?
Avatar billede fromsej Praktikant
17. april 2003 - 09:03 #8
Prøv Start->Kør CMD <Enter> , så får du et "Dos"vindue op, find den rette mappe, hvor spillet er installeret. kør .exe eller .bat filen, så vil fejlmeddelelsen blive stående, og så er det lidt nemmere at hjælpe dig.
Eller få fat i en Dos bootdiskette og kør spillet fra Dos.