Avatar billede groooove Nybegynder
11. april 2003 - 12:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Quark Xspres 4.11!

Jeg kan ikke få programmet til at bruge min nuværende printer,
Jeg kører OsX, men hvordan kommer jeg ind i Os9.1 eller Quark og ændre
printeropsætning til og vælge min nuværende printer

/mikkel
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. april 2003 - 12:42 #1
I den indstilling der hedder: "PPD manager"
-du finder den vistnok i "Utilitys" eller "Extensions"

i selve PPD manager ffravælger du fluebenet ved de printere du ikke skal bruge og beholder fluebenet ved de/den printer/e du skal bruge.

Gem dine indstillinger og QXP opdaterer så efterfølgende sine printerindstillinger.

Nu kan du finde din printer i "Print" dialogen
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. april 2003 - 12:45 #2
Du kan/bør nok også finde dine indstillinger for "Print style..." Her vælger man den printer der skal bruges ved oprettelse af nye dokumenter i QXP
-samtidig med at du jo så indstiller størrelser m.m.

Denne finder du i "Edit"

Du skal naturligvis starte med at åbne Quark ! ! !
Avatar billede groooove Nybegynder
11. april 2003 - 13:33 #3
Hmm nu kører jeg dansk Os men jeg kan ikke finde den PPD mannager?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. april 2003 - 13:46 #4
"Printer indstillinger" i menuen ved siden af "Vis"

Den er der.
Avatar billede groooove Nybegynder
11. april 2003 - 14:13 #5
tsk tsk  tåger lidt!  l-) fundet! men jeg har ingen valg muligheder, der ingen printere! jeg geninstalleret min nuværende printer!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. april 2003 - 14:18 #6
Så skal du lige tage dine mappe "Printerbeskrivelser" fra mappen "Udvidelser" som ligger i "Systemmappen" og kopiere HELE indholdet eller NETOP den printer du mangler i QXP og i mappen "Preferences/Indstillinger" som ligger i din PassPort-programmappe. (altså Quark-mappen)

Og så samme procedure som før med "PPD-manager"