Avatar billede nettrain Nybegynder
11. april 2003 - 10:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Linke til en side med iframe fra Flash

Ved ik lige om det her spørgsmål egentlig skulle være under flash, men jeg mener at det har mest relavans med html.

Jeg har 1 stk side, index.htm med en table på hvori der ligger en iframe som indeholder start.htm når man kommer ind på siden.
På index.htm er der nogle knapper, som linker til forskellige sider inde i iframen, en af knapperne linker til ovelser.htm.

Jeg har også en flash film, hvor jeg gerne vil linke til index.htm men hvor den har åbnet ovelser.htm i iframen istedet for home.htm

Hvad skal jeg kalde mit link for at den gør det?
Avatar billede janeamil Nybegynder
11. april 2003 - 18:19 #1
hmm fatter det ikke helt men jeg kan godt gører det hvis du forklarer lidt bedre Flash'en skal linke til index.htm? eller index.htm skal linke til flash or waS?
Avatar billede janeamil Nybegynder
11. april 2003 - 19:06 #2
on (release) {
    getURL ("www.index.dk", "iframe");
}

Iframe er navnet på din iframe www.index.dk skal din side stå
Avatar billede janeamil Nybegynder
11. april 2003 - 19:10 #3
svar
Avatar billede nettrain Nybegynder
12. april 2003 - 19:23 #4
Hmm ja det er lidt svært at forklare... prøver på en anden måde.

Min flash film skal linke til en html side...

den html side flash filmen skal linke til skal vises inde i en iframe som ligger på en anden side...

Det vil altså sige: flashfilmen linker til ovelser.htm som ligger i en iframe på index.htm. Normalt når man kommer ind på index.htm vil det være start.htm. Så jeg savner noget kode der gør at linket henter ovelser.htm frem i iframen på index.htm istedet for start.htm

Ved ik om det blev mere klart af den grund... :|
Avatar billede janeamil Nybegynder
12. april 2003 - 20:26 #5
on (release) {
    getURL ("www.dinside.dk/ovelser", "dit iframe navn");
}
Sæt det på din knap fra flashen
Avatar billede nettrain Nybegynder
23. april 2003 - 13:51 #6
Jeg tro ikke helt du forstår stadig.. :) Flash filen har ikke noget med siden at gøre... falsh filen er bare en exe fil som ligger på computeren, den skal så linke til min side, og så skal det være en bestemt side den skal åbne i iframen på den side!
Avatar billede nettrain Nybegynder
26. maj 2004 - 14:50 #7
Lukker os lige her...