Avatar billede lrp Nybegynder
11. april 2003 - 10:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Netværkskabel i hvid

Hej Eksperter!

Jeg står og skal bruge 15 m netværkskabel hurtigst muligt. Eneste problem er, at jeg meget gerne vil have det leveret i farven hvid, da det skal sættes op langs en hvid væg, og vil være meget synligt.

De fleste online-butikker jeg har fundet, skriver ikke noget om farven på deres kabler. Nogle enkelte butikker skriver dog, at deres kabler er grå, hvilket jo også er den mest almindelige farve.

Selvfølgelig kunne jeg ringe rundt til alle online-butikker for at høre, hvad farve deres kabler er.

Men det kunne jo også være, at der sidder en Ekspert eller to derude, der tilfældigvis ved, hvor man kan købe hvide netværkskabler (mindst 15 meter).

Jeg gider IKKE at samle kabler selv - så det skal være et færdigmonteret kabel med RJ45-stik.
Avatar billede lrp Nybegynder
11. april 2003 - 10:09 #1
PS: Det skal selvfølgelig helst være så billigt som muligt. Det udelukker ganske vist ikke de fysiske butikker, men online-butikkerne plejer jo alligevel at være billigst med den slags - selv når portoen lægges oveni.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. april 2003 - 10:15 #2
irp>> tror at 99,9% at alle IT firmaer saktens kan levere i hvid, så det er bare at finde de billigeste og bede om det i hvid
Avatar billede ducks Nybegynder
11. april 2003 - 10:18 #3
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1614597904 er det hvidt nok.

Jeg har ingen ide om, om det bare er navnet, eller om det er et specielt kabel :\
Avatar billede lrp Nybegynder
11. april 2003 - 10:29 #4
ducks << Jeg har været inde på samtlige butikker på en liste på edbpriser.dk, du linkede til. Ingen af dem skriver noget om, at de kan levere i hvid.

cyberspace << Jeg kan heller ikke se det logiske i, at det skal være et problem at finde et netværkskabel i hvid. Men jeg har endnu ikke kunnet finde en butik, hvor man kan lægge et hvidt kabel i indkøbskurven. Man kan vælge grå, røde, blå, grønne, orange og gule kabler. Men ikke hvide! Det kan da ikke være rigtigt, at jeg er nødt til at vælge "Netværkskabel, grå", og så skrive en kommentar om, at jeg vil have det leveret i hvid...?
Avatar billede satelite Nybegynder
11. april 2003 - 10:48 #5
Jeg kan ikke sige dig om der findes hvide kabler ( det virker ulogisk, at der ikke er ), men hvis det alligevel skal side på en væg, eks. langs en fodliste, så kan du få nogle skinner der er 5*5 mm, i hvid til at sætte kablet ind i.
Listerne kan man købe i de fleste byggemarkeder.
Det er godt nok en ringe hjælp, men det er mit bedste bud på problemmet!:)
Avatar billede 1nsane Nybegynder
11. april 2003 - 12:04 #6
www.edbpriser.dk find kabler der

de fleste kabler idag er da vide som standard, ellers hvis du når du modtager det finder ud af det ikke er vidt kunne du jo bare sende det retur. Er det ikke nemmere at sætte en kabel pakke op som kablet ligger inden i det kan da fås i mange forskelliger størrelser og varianter
Avatar billede amd Nybegynder
11. april 2003 - 12:08 #7
Jeg har købt mange tilfældige færdigsamlede rj45 kabler, og jeg har aldrig stødt på nogen helt hvide..
nu siger du godt nok, at du ikke selv vil samle det, men har du en tang til det ?
Avatar billede lrp Nybegynder
16. april 2003 - 11:50 #8
Jeg har fundet en auktion på internettet, hvor der er én der sælger hvide 15-meter kabler til rimelige priser. Så nu er problemet løst - jeg skal dog bare lige vinde auktionen... Jeg er dog foreløbig den eneste, der har budt :-)

Jeg kunne desværre ikke rigtig bruge de indkomne svar til noget. At foreslå at finde kablerne på edbpriser.dk er jo ingen hjælp, når INGEN af butikkerne nævner, at de har hvidt kabel i deres varesortiment. Det tyder jo også på, at hvidt kabel åbenbart ikke er så "standard" som visse Eksperter mener.

Kabelbakkerne er naturligvis en mulighed, men 15 meter kabelbakke løber hurtigt op i flere hundrede kroner. Jeg vil dog godt give halvdelen af pointene for dette svar, da det om ikke andet var det mest konstruktive forslag.

Satelite >> Læg lige et svar, hvis du vil have de 15 points...

1nsane >> Du har også foreslået kabelbakkerne, men Satelite kom altså halvanden time før dig :-)

amd << Jeg har mulighed for at låne en tang til at samle kabler, men jeg for fummelfingeret til montere de 8 ledninger rigtigt i stikket...

Tak for hjælpen!
Avatar billede amd Nybegynder
16. april 2003 - 13:12 #9
Ellers så sig til, for så kan jeg samle dem til dig ;)
Avatar billede lrp Nybegynder
16. april 2003 - 13:15 #10
amd >> Tak, det er pænt af dig, men det bliver vist ikke nødvendigt i denne omgang :-)
Avatar billede lrp Nybegynder
15. maj 2003 - 12:40 #11
Satelite har nu haft en måned til at lægge et svar, så han/hun kunne få de 15 points. Da det endnu ikke er sket, tillader jeg mig hermed at lukke spørgsmålet.