Avatar billede dystopia_dk Nybegynder
11. april 2003 - 08:40 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm og ingen pcspeaker...

Når jeg starter min computer er der sort skærm og heller ingen POST. Har søgt en smule her inde på eksperten, så jeg har:
Lagt bundkortet på en antistatisk pose og kun sat cpu, ram og grafikkort i. Testet cpu, grafikkort, strømforsyning, skærm og pcspeaker på en anden computer. Da det heller ikke hjalp
sendte jeg bundkortet ind og fik det tilbage igen med besked om at det virkede fint... De siger at det kan være fordi jeg bruger dobbeltsidet ram og de brugte enkeltsidet. Har ikke kunnet få fat i nogen endnu, så mit spørgsmål er om der er nogen der en ide om hvad det ellers kunne være ? Jeg ved pcspeakeren burde bibe, når jeg starter op uden ram, men det gør den ikke. Burde der ikke også være en reaktion på skærmen, hvis det viser sig at bare pcspeakeren på bundkortet er i stykker ?
Det er godt nok for mærkeligt :)

Kenneth Rasmussen
Asus A7N8X
Athlon Thoroughbred XP 2000+
DDR PC2700 512 MB Kingston
Asus TI 4400
Avatar billede peet-49 Novice
11. april 2003 - 08:50 #1
Der findes ganske få bundkort, der har problemer med enkelt/dobbeltsidet ram
Avatar billede peet-49 Novice
11. april 2003 - 08:52 #2
Jeg mindes ikke asus med det problem, og slet ikke via shippet, de tager alt.
Avatar billede dystopia_dk Nybegynder
11. april 2003 - 09:09 #3
Tænkte jeg nok... Så er spørgsmålet bare hvad det ellers kan være :)
Avatar billede peet-49 Novice
11. april 2003 - 09:20 #4
Du skal sørge for, at grafikkortet er trykket helt i bund. Load evt. bios default.
Avatar billede satelite Nybegynder
11. april 2003 - 09:34 #5
Det er ikke alle ram fejl, der giver lyd fra sig. Jeg har testet Ram på Min AMD Duron, og nogle gange, når der var fejl, så startede computeren bare ikke op ( eller det vil sige, sort skærm, ingen lyd og hardisken stopper efter et lille stykke tid ).
Hvis jeg var dig ville jeg prøve nogle andre Ram, Tjekke at grafikkortet sider ordentlig i og prøve at pille alt unødvendig kort ud af maskinen.
Avatar billede peet-49 Novice
11. april 2003 - 09:37 #6
satelite>du læser ikke hans spørgsmål.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. april 2003 - 09:39 #7
hvis du har sat bios i en umulig indstilling, f.eks. overklokket den så skal du resætte din bios, hiv batteriet ud et øjeblik, isæt batteriet og start compen, husk at sætte dato&klokkeslet, Save&Exit
Avatar billede 1nsane Nybegynder
11. april 2003 - 11:30 #8
er der garanti på endnu så send det tilbage hvor du købte det. Har du tjekket alt hardware virker på bundkortet ? f.eks hver for sig i en anden pc.
Avatar billede dystopia_dk Nybegynder
11. april 2003 - 15:40 #9
Får fat i nogle enkeltsidet ram der virker i aften, så det bliver spændende at se. Har resat bios et par gange så det er ikke det og grafikkortet har jeg også trykket på.
Avatar billede walte09 Nybegynder
11. april 2003 - 18:01 #10
Jeg har delux udgaven og skal køre enkelt siddet for det virker....
Du skal være opmærksom på ikke at sætte ram timings for hurtigt i bios samt at cpuen er rigtigt indstillet....en xp 2400 køre eks 2000 mhz
vær også sikker på at front side bus jumperen sidder rigtigt på bundkortet...side 21 i manualen til delux-udgaven
Hvis du vender ide kablet modsat kan du også få denne fejl
Avatar billede dystopia_dk Nybegynder
12. april 2003 - 09:07 #11
Hmm... hvis det viser sig at være ramene det er galt med, hvad for nogle dobbeltsidet 512 MB ram kan i så forslå ?
Avatar billede dystopia_dk Nybegynder
12. april 2003 - 09:10 #12
Det mærkelige er bare at på asus's hjemmeside siger de god for flere dobbeltsidet ram... http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7n8x/A7N8Xqvl.htm
Avatar billede real_icebear Nybegynder
13. april 2003 - 16:26 #13
dystopia_dk> Du skriver at du har lagt dit bundkort på en antistatisk pose, mens du har testet det, MEGET DUM IDE!!!! en antistatisk pose er elektrisk ledende hvis du er uheldig kan du kortslutte noget på bundkortet...

Antistatisk poser er kun til transport og opbevaring.

Martin
Avatar billede peet-49 Novice
13. april 2003 - 17:53 #14
Det er ikke rigtigt, en antistatisk pose er ikke ledende, det bruger vi alle.
Avatar billede dystopia_dk Nybegynder
13. april 2003 - 18:42 #15
Har endelig opklaret mysteriet, mit gamle bundkort gik ned, jeg købte et nyt. Det holdt en aften og næste morgen havde kølepladderne på rammene kortsluttet dem, så af med dem og siden har computeren kørt uden problemer.
Avatar billede real_icebear Nybegynder
14. april 2003 - 10:41 #16
Det er rigtigt som peet49 siger at der er nogle poser der ikke er ledende, men til gengæld er der mange som ER ledende...

Men for at være på den sikre side lad vær.

Dette er bare min mening
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. april 2003 - 11:17 #17
som navnet antistatisk pose antyder, så er det meningen at statiske spændinger kortsluttes.