Avatar billede sampras Nybegynder
11. april 2003 - 00:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

eDonkey - jeg har low id. Hvordan skifter jeg de porte?

Det går ufattelig langsomt på Edonkey, og jeg kan sgu hverken finde hoved eller hale i de forklaringer, der er at finde på edonkey.

Edonkey siger, at den ikke kan finde min port? Hvordan åbner jeg min port eller skifter nummeret eller hvad fanden, det nu er jeg skal?

Jeg plejer ikke at være helt idiot med den slags ting, og alt fungerer fint med Kazaa. Desværre er der ikke det, jeg gerne vil have på Kazaa.

A little help, anybody?

Pete
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2003 - 01:01 #1
hvis du har en router skal du højst sandsynligt åbne for de porte edonkey bruger i den - hvordan du skal gøre det afhænger af typen, men burde være til at finde ud af hos producenten eller der hvor routeren stammer fra
Avatar billede sampras Nybegynder
11. april 2003 - 01:04 #2
Jeg ved ikke hvad en router er. Kan nogen forklare mig det? Det kan sgu da ikke passe at jeg skal have fat i producenten for at finde ud af hvad jeg skal gøre.
Avatar billede ebolaz Nybegynder
11. april 2003 - 01:26 #3
Jeg går ud fra at du har ADSL. Der findes to typer, den ene er modemløsning, der hver gang du tænder for din computer, kalder op til din udbyder og for en IP-adresse tildelt, den anden er router, der altid er koblet til nettet og har fast IP-adresse. Har du et modem kan jeg ikke hjælpe dig, men har du modem skal du telnet til din router og åbne følgende porte 4661 tcp, 4662 tcp og 4665 udp. Du kan checke www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/ og se hvordan du konfigurerer din router. Et alternativ til edonkey er emule, der fungerer på samme net. Hvis du vælger at installere både edonkey og emule, kan det anbefales at bruge samme folder til temp-filerne, da begge programmer bruger de samme hash-routiner. En download, du har begyndt i edonkey, kan du fortsætte med at downloade i emule, hvis du altså bruger samme temp-folder.
Avatar billede sampras Nybegynder
11. april 2003 - 01:44 #4
Hej Ebo. Jeg har Overnet, og det kan ikke fungere på samme tid som edonkey. Er det ikke det samme med emule? Altså, at når man tænder for det ene, kan det andet ikke åbnes på samme tid?

Jeg har check over, hvad temp-filer er, men hvordan kan jeg sørge for, at de ender i samme mappe fra begge programmer? Det ville selvfølgelig være enormt smart.

Ellers tak for svaret. Hvis du også kan hjælpe mig denne gang, er pointene dine.

Pete
Avatar billede ebolaz Nybegynder
11. april 2003 - 02:10 #5
Den nye edonkey 0.47 er en hybrid mellem edonkey-nettet og overnet. Det er altså ikke nødvendigt at have begge ting installeret. Med hensyn til temp-folderen vælges den samme sted som du vælger folder for dine incoming files, altså under options/preferences. Det er rigtig at ingen af de tre programmer kan fungere samtidig, men en download, der kører trægt på det ene kan du godt fortsætte på det andet. Jeg kan personligt ikke blive klog på om emule eller edonkey/overnet-hybriden er bedst, så jeg skifter lidt frem og tilbage.
Avatar billede sampras Nybegynder
11. april 2003 - 02:21 #6
Det lyder meget smart at kunne skifte frem og tilbage. Det med portene forstår jeg ikke, da jeg efter CyberCitys forklaring ikke ved, hvor jeg skal skrive de ting de siger. I routeren - ja, tak, men hvor er det?

Jeg kører bare videre på mit til grin-speed. Det tager en million år at downloade, men sådan er det bare.

Tak for hjælpen. Her er pointene.

Pete
Avatar billede ebolaz Nybegynder
11. april 2003 - 02:39 #7
Nu må du ikke give op, Pete. Du skal først telnette til din router, det gøres fra commandopromten som du finder under start_menu, run, cmd.

Fra commandoprompten skriver du telnet 10.0.0.1, hvis du er hos cybercity ellers har routeren et andet IP-nummer, hvilket du må finde hos din udbyder.

Herefter indtaster du dit password, der står på de papirer, du har fået fra din udbyder. Når passwordet er godkendt skriver du: enable og herefter password igen. N

www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/login/rst
Avatar billede ebolaz Nybegynder
11. april 2003 - 02:41 #8
Nu skulle du være klar til at følge de indstrukser, der står i det første link jeg gav dig. Det andet link handler om hvordan man telnetter til routeren. Best of luck
Avatar billede sampras Nybegynder
11. april 2003 - 03:05 #9
Tak for hjælpen. Jeg har ikke noget password, men jeg prøver at få fat i det. Har i øvrigt lige installeret emule, og der sker slet ingenting - i modsætning til edonkey, der dog rører en smule på sig. Men jeg får samme meddelelse, som jeg gør på edonkey:

ERROR: Your port 80 is not reachable. You have a LOWID, look http://www.edonkey2000.com/documentation/lowid.html ! Please correct your network config

Sucks!
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2003 - 07:35 #10
lol

"Jeg plejer ikke at være helt idiot med den slags ting..."

og så ved du ikke hvad en router er :)