Avatar billede nabaz Nybegynder
10. april 2003 - 22:52 Der er 8 kommentarer

HD Problem.. HJÆLPPPPPPP

Jeg har en harddisk hvor der er 2 windows i.
Men de er bare ikke installerede.
Jeg har kopieret det fra en anden harddisk. Men jeg er i dos nu og den skriver window~1 og window~2 men jeg kan ikke skrive ~ i dos. Hvad kan jeg gøre?? Bare jeg kommer i mappen så kan jeg installer det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. april 2003 - 23:00 #1
velkommen til Eksperten, fed overskrift, sjældent set her ;o)
Avatar billede grunken Nybegynder
10. april 2003 - 23:02 #2
ALT+126 = ~
Avatar billede halifax Nybegynder
10. april 2003 - 23:19 #3
Selvfølgelig skal du kunne skrive en tilde i DOS ved brug af AltGr tasten og tasten med tilde-tegnet, evt. ved at skrive det næste tegn også. Så skulle det komme frem.
Avatar billede satelite Nybegynder
11. april 2003 - 09:42 #4
Tasten sider lige ved siden af å, (til højre for). Men som halifax skriver, så skal du taste en tast mere for at den viser sig.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. april 2003 - 14:28 #5
Du kan også lige lave to bat filer.
Win1.bat
cd window~1

Win2.bat
cd window~2

Lav dem i notepad, og kopier dem ind på C:\ fra en diskette med copy *.bat C:\
Avatar billede nabaz Nybegynder
11. april 2003 - 16:01 #6
Den viser ikke når jeg laver ~ i DOS.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. april 2003 - 16:03 #7
~ vises ikke før du trykker på næste bogstav.
Bare kopier de to linier jeg lavede ind i hver sin .txt fil, og omdøb dem til Win1.bat og Win2.bat
Avatar billede sago Nybegynder
11. april 2003 - 23:34 #8
Eller den nemmere måde:
cd "Windows"

Altså det fulde navn i et par " ". :)