Avatar billede lexcarter Nybegynder
10. april 2003 - 21:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Winsock problem

Når jeg forsøger at bruge kommandoerne ipconfig og ping i DOS'en får jeg fejlmeddelelser a la "windows socket bla bla fejl 0".

Efter at have søgt en lille smule om emnet har jeg forsøgt at erstatte wsock32.dll, men efter at have prøvet flere forskellige metoder får jeg stadig samme fejl.

Udgangspunktet for alt dette er følgende:
Jeg har et netværk med 2 PC'er, 1 hub og en Cisco677 router. På den ene PC fungerer alt perfekt, men på den anden kan jeg ikke komme på nettet - kun det interne Windows-network.
Alt ser normalt ud i indstillingerne for netkort og tcp/ip.
Problem-PC'en kører Win98 (4.10.1998).

Hvad kan jeg stille op??
Avatar billede themaster Nybegynder
10. april 2003 - 21:15 #1
prøv at kører alt over routeren og ikke gennem hubben.....
Avatar billede dittlau Nybegynder
28. april 2003 - 00:53 #2
Prøv evt. at opgradere IE til min. version 5.5.

/dittlau
Avatar billede lexcarter Nybegynder
28. april 2003 - 13:09 #3
Jeg droppede det og installerede nyt styresystem i stedet. Men en eller anden skal vel ha' points alligevel, så ... lidt billigt, men hvad fanden!
Avatar billede dittlau Nybegynder
28. april 2003 - 20:29 #4
Takker for points:-))

/dittlau