Avatar billede svoeber Nybegynder
10. april 2003 - 15:30 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

Dyrt webhotel?

Titlen på spørgsmålet har jeg valgt pga. at hvis jeg spurgte om, hvilket webhotel der var bedst, mest stabilt og havde god service, ville folk alligevel anbefale Web10, starthotel osv.

Jeg er ikke på udkig efter de billige webhoteller, for jeg kender deres serviceniveau og de har alle problemer af den ene eller anden slags.

Derimod vil jeg gerne have nogle anbefalinger og erfaringer med webhoteller i den dyre ende.
Jeg har selv positiv erfaring med Uni2, men hvis der findes andre ligeså gode udbydere, der måske kun koster det halve vil det være værd at undersøge.

Sidst vil jeg lige sige, at jeg godt ved at pris og kvalitet ikke nødvendigvis hænger sammen, og mange webhoteller er sikkert alt for dyre i forhold til deres kvalitet.
Avatar billede f1 Nybegynder
10. april 2003 - 15:33 #1
Avatar billede bjornicle Nybegynder
10. april 2003 - 15:36 #2
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
10. april 2003 - 15:40 #3
www.rackserv.com (dansk firma med god service og stabile/hurtige servere)
www.scannet.dk
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
10. april 2003 - 15:40 #4
Hej Svoeber,

Dette firma er nyt, og det kører godt frem af.
Der ydes support hele døgnet sådan set, og jeg kan skrive noget senere, når jeg lige kommet på i aften igen.

Men du kan få server specs som dit webhotel vil ligge på:
2400 Mhz
1024 DDR ram
160 gb

Den ligger på en 2 x 1000 mbit linje.

www.comsupport.dk
.vi snakkes
Avatar billede svoeber Nybegynder
10. april 2003 - 15:42 #5
Udbyderen skal være dansk og være vel-etableret med gode referencer.
Jeg vil gerne have et par kommentarer om serviceniveau, gode oplevelser mm.
Avatar billede svoeber Nybegynder
10. april 2003 - 15:47 #6
Webglobe ser egentlig ret fede ud (kan godt lidt deres live-streaming fra serverummet :)

Nogen der har erfaring med dem?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
10. april 2003 - 15:48 #7
Det skal lige siges at comsupport.dk ligger hos wannafind.dk, saa de har ikke deres eget hosting center og jeg syntes ikke jeg har hort overvaeldende gode ting om wannafind...
Avatar billede svoeber Nybegynder
10. april 2003 - 15:50 #8
Comsupport falder heller ikke ind i den kategori af udbydere, jeg søger.
(sorry, men website/priser mm. giver ikke tryghed for et professionelt projekt)
Avatar billede jakki Nybegynder
10. april 2003 - 16:06 #9
Jeg har gennem et år været kunde hos www.secnet.dk og på det år har jeg ikke oplevet noget nede tid og support har jeg brugt en gang og her var servicen helt i top.

Der vor jeg arbejder bruger også www.secnet.dk bare som serverpakering heller ikke har der været grund til at klage
Avatar billede sibast6706 Nybegynder
10. april 2003 - 16:19 #10
www.webpartner.dk kan jeg anbefale som et alternativ til Uni2. De er intnetudbyder og har derfor kapaciteten og overvågning i top til forskel for en hostingvirksomhed som måske har placeret en server i et af deres hostincenter. De er ikke de billigeste men sikkert de bedste.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
10. april 2003 - 16:40 #11
svoeber:

kan du fortælle mig hvad det er præcis du søger? at firmaer og andet ikke fremstår prof udaftil, betyder ikke at inden under er det hele ikke på det rene...

Kan du fortælle mig præcis hvad du vil have som services osv. så det er muligt at finde ud af hvad der lige passer til dig?

hosting hos comsupport.dk giver dog også mulighed for live streaming af serverrummet m.m. hvis det da kræver noget som det... ser det ikke som nogen nødvendighed, heh :)
Avatar billede svoeber Nybegynder
10. april 2003 - 16:46 #12
> 4us.dk
Intentionerne i et nyt firma kan være nok så gode - men der vil alligevel altid være ting, der ikke er taget højde for, og der kan opstå problemer.

En større virksomhed med mange referencer og mange medarbejdere er derfor altid mere betryggende at lægge sit projekt hos.

Jeg har brug for hurtig fleksibel service, høj oppetid, mulighed for special-konfiguration af webserver, hvis det bliver aktuelt osv.
Indtil videre har jeg kun oplevet dette hos Uni2, men jeg har heller ikke prøvet andre i det prisområde, og derfor har jeg oprettet dette spørgsmål
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
10. april 2003 - 16:55 #13
Jeg kan fortælle at comsupport er taget ud fra et ApS firma med 10 medarbejdere...

Det er fleksibelt, oppetiden er indtil videre på 100%, kan jo være den går ned på 99,99% på et tidspunkt, men har kørt snart et år på de 100% oppetid.
special-konfigurering af en server kan ske på en server, og som er tilgængelig 24 timer i døgnet efter aftale, på 2 x 1000 mbit linjer.

Jeg har dog lige et spørgsmål til dig... :)
Jeg kan se du har:

http://www.cynope.dk/

Hvor du selv tilbyder hosting til dine kunder m.m.... hvordan kan det være du så leder efter et selv? hvis det er fordi du skal starte det, er det da muligt at lave en aftale om at du kan få din egen server på forbindelsen m.m. som der kan konfigureres som du vil have den, og du kan have dine egne kunder på evt.
- bare en tanke

:)

(selve domænet comsupport.dk er ikke flyttet fra det sted domænet blev registretet i tidernes morgen, men er igang.)

Nå, jeg smutter igen.
.vi snakkes
Avatar billede svoeber Nybegynder
10. april 2003 - 17:23 #14
> 4us.dk

Jeg søger en god udbyder, da jeg har en kunde med et projekt, der kræver
at der kan stoles 100% på udbyderen.
Det føler jeg ikke, jeg kan med min egen hosting-leverandør, der mere er beregnet til "almindelige" virksomhedswebsites.

Det lyder lovende at comsupport har 10 ansatte (selv om det jo ikke udelukkende er til hosting), og jeg vil også tage det med i overvejelserne.

Ret mig hvis jeg tager fejl, men det lyder som om du har noget med comsupport at gøre, og det gør mig også ekstra skeptisk - jeg kunne godt tænke mig en objektiv anbefaling.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
10. april 2003 - 18:21 #15
Okay, jamen det er helt i orden så.

Jeg skal ikke forstyrre dit spørgsmål mere så, sorry :)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2003 - 20:01 #16
www.scannet.dk har ry for at være meget professionelle.

Jeg har ikke haft ret meget at gøre mde dem personligt. Men den
smule har har bekræftede indtrykket.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2003 - 20:02 #17
Og med hensyn til www.webpartner.dk, så mener jeg at det er dem
det hoster Eksperten.

Og dem kunne vi jo så vurdere sidste weekend.
Avatar billede svoeber Nybegynder
11. april 2003 - 13:48 #18
Jeg syntes ikke jeg kan finde Webpartners priser....
Er de ikke tilgængelige?
Avatar billede jensendk Nybegynder
11. april 2003 - 13:50 #19
www.pil.dk er  også RET stabile...
Avatar billede yeager Nybegynder
11. april 2003 - 14:04 #20
Scannet - kan jeg kun anbefale. Har selv lille web-hotel og bekendte der har større løsninger hos scannet og alle er 100 pct. tilfredse, både service og stabilitet. (Nej jeg er ikke ansat eller beslægtet med nogen der kender nogen i Scannet)
De blev iøvrigt rosende omtalt i computerworld den anden dag - læs mere:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=18585
MvH
Avatar billede svoeber Nybegynder
11. april 2003 - 19:52 #21
Dem, der har givet kommentarer om Scannet, Webglobe, Webpartner og Pil må gerne give svar, så fordeler jeg point.
Og hvis der er nogen, der har specifikke erfaringer med Webglobe eller kan nævne nogen af deres kunder, er det stadig velkomment.
Avatar billede icbrongle Nybegynder
11. april 2003 - 20:04 #22
Webpartner styrer - har haft serverparkering hos dem siden 2000 og det alt er i top.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
11. april 2003 - 20:36 #23
icbrongle: er du fra Webpartner selv? :) ´
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=icbrongle&option=24
heh

ej, spøj til side :)
Avatar billede yeager Nybegynder
14. april 2003 - 12:02 #24
Det vil jeg ikk' ha' point for. Det er nok hvis du kan bruge det til noget. :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2003 - 16:06 #25
Lukke tid ?
Avatar billede rst Nybegynder
26. maj 2003 - 14:14 #26
Hvis det er webhosting, så ville jeg tage www.rackserv.com som "fsconsult.dk" også foreslår.. De ligger hos jay.net og har rigeligt med båndbredde..
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
26. maj 2003 - 15:34 #27
Jeg må indrømme at efter jeg har læst dette har jeg fået en anden opfattelse af Jay.net:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=jay.net&btnG=Google-s%F8gning&meta=group%3Ddk.*
Avatar billede rst Nybegynder
26. maj 2003 - 16:09 #28
Hvis det er spam issuet du henviser til, så er det jo noget alle hosting udbydere vil/kan løbe ind i -på en eller anden måde!!! Det er jo kunder i udbyderens netværk der fortager "krænkelsen", alsår ikke selve udbyderen (kiggede hurtigt 1-3 siders posts igennem) – jeg ønsker hverken at forsvare eller diskutere ovenstående thread, idet jeg på ingen måde har indgående kendskab til diskussionen.

Kan kun sige vi har haft gode erfaringer (Med FWA forbindelse og Hosting). Yderligere ved jeg at Paw fra www.rackserv.dk har godt styr på sin butik – derfor anbefalingen.