Avatar billede hamderper Nybegynder
10. april 2003 - 13:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Flere brugere?

Jeg troede jeg havde fundet løsningen men nej  :O(

Problemet er følgende når jeg vil tilslutte et netværksdrev:

Der er ikke adgang til G: \

Der kan ikke oprettes flere tilslutninger til denne fjerncomputer på nuværende tidspunkt, da der allerede er etableret det antal tilslutninger, som denne computer kan håndtere.

Jeg har WindowsNT 4.0 på serveren og skal logge på netværksdrevet via Windows98, der er ingen loginscripts.

Jeg har ledt efter en option om ubegrænsede antal brugere men jeg kan ikke finde noget.
Avatar billede toctoc Nybegynder
10. april 2003 - 13:55 #1
Jeg formoder og jeg siger formoder at din NT4.0 er en klient og ikke en server. I hvert fald fra Windows 2000 og frem forholder det sig således at der kun kan eksistere 10 samtidige brugere.

Prøv at checke!

Er der overhovedet nogen der kan komme på?

Mvh. TocToc
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. april 2003 - 14:00 #2
NT 4.0 Workstation skulle også være begrænset til 10 brugere.
Avatar billede hamderper Nybegynder
10. april 2003 - 14:00 #3
TocToc... Læs: Jeg har WindowsNT 4.0 på serveren, og du kan oxo læse at der ikke kan tilsluttes flere brugere, så der må jo være nogen på!!
Det lyder underligt at der kun kan tilsluttes 10 brugere på Win2000, I vores anden afdeling er der da tilsluttet flere hundrede brugere på samme drev?!
Avatar billede hamderper Nybegynder
10. april 2003 - 14:01 #4
JEG TALER IKKE OM WORKSTATION!!!!!!!!!!!!!!!! jeg taler om SERVER!!!
Avatar billede toctoc Nybegynder
10. april 2003 - 14:10 #5
Det er ikke for at være uhøflig. Men hvad stod der på den CD som du har installeret din NT4.0 server fra?

Til Hamderper ja der kan være hundredvis af brugere på en NT 4.0 Server. Også under Windows 2000 Server, kan der være et utal af brugere. Men Microsoft har blokket versionerne således at de i klient udgaverne ikke vil køre med flere end 10 samtidige brugere.

Også til Hamderper det er selvfølgelig muligt at der kan være noget helt andet galt!!! Det er blot en god ide, at kontrollere alle variblene først.

Til Rune tak for infoen om NT4.0 klient.
Avatar billede hamderper Nybegynder
10. april 2003 - 14:13 #6
Jamen, jeg taler overhovedet ikke om klienter eller workstations!!

Jeg har ubegrænset antal licenser til rådighed, jeg er en del af kommunen.

Det virkede før, men efter jeg geninstallerede serveren kokser det!!
Avatar billede toctoc Nybegynder
10. april 2003 - 14:17 #7
Hej Hamderper,

Jeg tror du er kommet til at installere NT4.0 serveren fra den forkerte CD. Prøv igen og vær sikker på at der på CD'en står Windows NT4.0 Server.

Go' fornøjelse

mvh. TocToc
Avatar billede hamderper Nybegynder
10. april 2003 - 14:18 #8
TocToc  tror du jeg er total idiot eller hvad?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. april 2003 - 14:19 #9
så vidt jeg husker, så bliver man under installationen af NT 4.0 server spurgt om hvordan man styrer licenser på serveren.
man kan vælge mellem "per seat" og "per user"
den ene begrænser til det antal klienter man indtaster
den anden giver ubegrænset adgang.

det kunne være forklaringen.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. april 2003 - 14:21 #10
i kontrolpanelet under Licensing ser det ud til at du kan ændre det efter installationen.
Avatar billede riversen Nybegynder
10. april 2003 - 14:37 #11
synes du sagde det var løst siden du lukkede de første spørgsmål

rune.rasmussen: selvom der ikke er tastet det nødvendige antal licenser ind i licens styringen, så bliver brugerne ikke koblet fra.

når man opretter et share, står det automatisk til at skulle tillade maksimal antal brugere, så det burde ikke være problemet hvis du ikke har ændret på det.
Avatar billede toctoc Nybegynder
10. april 2003 - 14:40 #12
Hamderper, det er i hvertfald dig der har problemet, og dig der har bedt om hjælp, du siger selv det virkede før og efter du har geninstalleret så virker det ikke. Så allerførst kan vi konstatere at det ikke virker, OK? Dernæst at det mest sandsynligt har noget at gøre med din geninstallation, OK? I øvrigt synes jeg du bør lytte når når nogen forsøger at hjælpe. Vi kan jo også bare lade være og så er det dig der får røven på komedie uanset om du arbejder for kommunen... Det er op til dig.

Til din orientering har Rune lige givet dig mulighed nummer 2, som du også bør checke. Og det er helt rigtigt at man under installationen bliver bedt om at krydse af hvordan man ønsker at styre licenser, så vidt jeg husker kan det ikke umiddelbart rettes, men jeg kan huske forkert og så er vi tilbage ved at forsøge en installation endnu en gang....

Mvh. TocToc
Avatar billede hamderper Nybegynder
11. april 2003 - 08:43 #13
riversen... jeg har ikke ændret noget i opsætningen, øhh... det der med per seat eller per user
Avatar billede hamderper Nybegynder
11. april 2003 - 09:17 #14
Man skal vel ikke ha WindowsNT licenser når man logger på fra Win98 klienter?
Avatar billede hamderper Nybegynder
11. april 2003 - 10:20 #15
Jeg oprettede en brugergruppe, og nu virker det sørme  :-)
Avatar billede hamderper Nybegynder
11. april 2003 - 11:01 #16
slut
Avatar billede hamderper Nybegynder
12. maj 2003 - 12:57 #17
rune... du fortjener nogle points...  !!!  men hvordan?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
12. maj 2003 - 12:59 #18
hvordan ?

det ser da ud til det lykkedes dig :-)