Avatar billede shadow2000 Nybegynder
10. april 2003 - 13:25 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Perfdisk.dll error

Jeg har en bærbar med W2000 som i opstart
kommer med følgende fejl i EVENT-Vieweren/Applications Log'en :

Event Type:    Error
Event Source:    Perflib
Event Category:    None
Event ID:    2002
Date:        10-04-2003
Time:        12:46:55
User:        N/A
Computer:    SMEDBTEST1
Description:
The open procedure for service "PerfDisk" in DLL "C:\WINNT\System32\perfdisk.dll" has taken longer than the established wait time to complete. There may be a problem with  this extensible counter or the service it is collecting data from or the  system may have been very busy when this call was attempted.

Jeg har søgt på Google og fundet frem til at man
kan disable denne Perfdisk i en command-prompt med
"diskperf -n"
Men hvis jeg bruger denne kommer der bare end flere fejl i
event log.

Hvad er denne fejl og hvorfor sker den ?
Og ikke mindst bliver fjernet ?

Mvh
Kristian
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. april 2003 - 13:36 #1
Du kunne jo f.eks. prøve at afinstallere PerfectDisk (Defragmenterings værktøj).
Find den via tilføj/fjern programmer i kontrolpanelet.
Avatar billede shadow2000 Nybegynder
10. april 2003 - 14:03 #2
Den mulighed er der ikke ????
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. april 2003 - 14:56 #3
Hmm - det kunne tyde på at den HAR været installeret, men ikke er blevet afinstalleret ordentligt. Det forklarer også hvorfor du får fejl med diskperf -n

Du kunne så prøve at åbne registreringsdatabasen (RUN/kør -> Regedit)

Søg efter "PerfDisk" eller "Perfdisk.dll" og slet de nøgler hvor den forekommer.

Det burde fjerne den.
Avatar billede nuna Nybegynder
10. april 2003 - 17:13 #4
Source Perflib

Description The open procedure for service <service name> in DLL <dll name> has taken longer than the established wait time to complete. The wait time in milliseconds is shown in the data.
Comments Adrian Grigorof: If the "OpenProcedureWaitTime" value is present in the HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE \Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Perflib registry, perflib sets up a timeout procedure internally. If the "Open" function of a performance monitor extension DLL does not return within the time specified, in milliseconds, in this registry value an event (2002) is posted to the Event Log. However, it only controls the reporting of the fact, it doesn't control the behavior. For example, if an Open function "hangs" then the Performance Monitor process will "hang" regardless of the presence of this registry value.

QPerf.dll - Used by the Index Service

PerfDisk - perfdisk.dll - Occuring after installing Citrix Resource Management Service ver 1.0b
Du kan finde mere her.:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q226494
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. april 2003 - 17:34 #5
Okay - jeg er ikke sikker på at ovenstående 100% matcher din fejl, men den fortæller i hvert fald at jeg tager fejl, og det ikke er PerfectDisk filer du har problemer med.

DU MÅ DERFOR IKKE GØRE SOM JEG HAR SKREVET med at slette i registreringsdatabasen. Det vil stadig fjerne fejlen, men formentlig også ødelægge performance monitorering.

Det er dog slet ikke sikkert du vil kunne mærke det, bort set fra at fejlen forsvinder - men nogle af baggrundsprogrammerne kan blive ustablie.
Avatar billede shadow2000 Nybegynder
11. april 2003 - 15:08 #6
Jeg har gjort som du sagde Ole, inden jeg så
det andet svar, men det havde ingen effekt.
Eller retter. Første fejl forsvandt og en ny dukkede op af lign art.
Det er et image jeg tilretter så det gør ikke noget hvis det går i fuckup.
Så kyler jeg blot et nyt på.
Jeg har gennemlæst det link fra MS og det hjælper mig sku
ikke rigtig af med problemet.
Avatar billede nuna Nybegynder
11. april 2003 - 15:36 #7
kig på event id-en og gå på www.eventid.net der kan man hurtig finde hjælp også
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. april 2003 - 10:47 #8
MS linket siger i bund og grund, at du skal gå ind i registreringsdatabasen under:
HKEY_LOCAL_MACHINE
      \SYSTEM
        \CurrentControlSet
            \Services
              \(service name)
                  \Performance

....og så gælder følgende:

Open Timeout

The Open Timeout value is new in Windows 2000. Note the space in the value name. If this value is present, perflib sets up a timeout procedure internally. If the Open function of a performance monitor extension DLL does not return within the time specified, in milliseconds, in this registry value an event (2002) is posted to the Event Log.

NOTE: On Windows 2000, OpenProcedureWaitTime is global to all performance extension DLLs. If the Open Timeout registry value, which is performance extension DLL-specific, is not present, then the operating system will use the global OpenProcedureWaitTime registry value, if it is present. Similarly, if the Collect Timeout registry value is not present, the operating system will use the global OpenProcedureWaitTime registry value, if present. If the OpenProcedureWaitTime registry value is not present, the default timeout value is 10,000 (milliseconds).

Hvilket på dansk betyder - forøg nøglen "Open Timeout", så der gives længere tid til at udføre kaldet til filen. Default er 10000, så hvis du sætter den til 20000 eller 30000, burde det være rigeligt.

Hvis nøglen ikke eksisterer, skal den bare oprettes.
Avatar billede shadow2000 Nybegynder
14. april 2003 - 17:02 #9
Jeg prøver dette imorgen på work.
Avatar billede shadow2000 Nybegynder
27. april 2003 - 19:08 #10
Nå, Jeg har prøvet forskelligt, men droppede det
og lavede mit image om.
Men tak for hjælp.
Hvis Ole lige laver et svar , kan jeg smide 50 point til jer hver.
Mvh
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. april 2003 - 09:40 #11
Det var da så lidt. Ked af at det ikke hjalp.
Avatar billede nuna Nybegynder
28. april 2003 - 12:28 #12
også ked af det ikke hjalp

nuna