Avatar billede lasse-b Nybegynder
10. april 2003 - 12:44 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk tekst skiftevis stor/lille i MC - HVORFOR?!

Hejsa.
Jeg sidder lige og får grå hår. Og jeg er ellers kun 22, så det vil jeg helst undgå - måske kan I hjælpe:

Jeg har lavet en flash-ting, hvor man indtaster navn, adresse osv til et brev. Bagved ligger så selve brevet i et movieclip, som udskrives.

Men: Nogle af mine felter står som de skal, andre har en kæmpe skriftstørrelse - og jeg kan ikke rigtig se mig ud af, at jeg skulle have indstillet det nogen som helst steder.
Jeg har selvfølgelig tjekket, slettet felterne, oprettet dem påny, osv, men lige meget hjælper det.

Måske er en af jeg stødt på det samme?

/Lasse
Avatar billede lasse-b Nybegynder
10. april 2003 - 12:45 #1
Jeg er ikke skitzofren, der skulle ha’ stået én af JER!
Avatar billede barklund Nybegynder
10. april 2003 - 12:46 #2
Er det i din udskrift, at de ellers ens formatterede felter får forskellig skriftstørrelser?
Avatar billede lasse-b Nybegynder
10. april 2003 - 12:56 #3
Ja. På skærmen vises de ens, og jeg kan ikke finde nogen forskel på felterne - ikke før jeg udskriver i hvert fald. Så kommer dennehersens kæmpeskrift i nogle af felterne...

/Lasse
Avatar billede barklund Nybegynder
10. april 2003 - 13:02 #4
På en og samme udskrift eller på forskellige udskrifter? Og ligger de enkelte tekster i Textfields i hver sit movieclip eller på samme timeline?
Avatar billede lasse-b Nybegynder
10. april 2003 - 13:11 #5
Det er på samme udskrift. Jeg udfylder felterne på hoved-timelinen og beder så om at udskrive et movieclip, der trækker oplysningerne fra felterne - og viser det hele i brevform.

I movieclippet ligger alle felterne direkte på timelinen side om side - det hele udskrives på et ark...

/Lasse
Avatar billede _k Nybegynder
10. april 2003 - 14:45 #6
Har du monstro brugt "Free Transform Tool" til at scalere størrelsen på dine tekstfelter? Hvis man ikke bruger scalringen når "Text Tool" er valgt, kan det godt give uheldige størrelser (gælder også mc'er hvis du hælder noget dynamisk ind i dem)

...ellers må du lægge Flash-filen ud, så vi kan give den et kig...
Avatar billede lasse-b Nybegynder
10. april 2003 - 17:21 #7
Jeg har ikke skaleret noget af det, og har flere gange slettet felterne og lavet nye...

Mystisk, synes jeg. Nu har jeg lige lagt den ud: http://www.123.dk/test.fla
Så kan det jo være nogen kan se noget?

/Lasse
Avatar billede laseb Nybegynder
23. april 2003 - 13:48 #8
Jeg har været på ferie i påsken, så er først nu vendt tilbage til dette problem. Kan nogen mon gennemskue det?
Avatar billede barklund Nybegynder
23. april 2003 - 14:02 #9
er laseb og lasse-b samme person?
Avatar billede laseb Nybegynder
23. april 2003 - 14:09 #10
Ja, det er lidt noget roderi. Jeg var træt af, at mit login her var anderledes end alle andre steder. Skal ha slettet laseb og auto-login-tingen...
Avatar billede paask Nybegynder
23. april 2003 - 14:26 #11
lase-b, Det er nok meget godt at slette den ene profil så der ikke problemer.

Jeg har lige hentet din fil og printet derfra - ingen problemer eller fejl i størrelsen af fonten her.
Avatar billede lasse-b Nybegynder
23. april 2003 - 15:05 #12
Paask, det gør jeg, skal lige have lukket gamle spørgsmål.

Jeg forstår sgu ikke rigtig noget af. Skrifstørrense er kæmpestor i adressefeltet og i den nederste tekst når jeg udskriver. Det er godt nok fra en Mac, men derfor sku’ den jo ikke opføre sig anderledes...

Jeg tjekker lige på en PC. Det skal ikke bruges på en mac alligevel, så det gør jo ikke noget...

/Lasse
Avatar billede lasse-b Nybegynder
23. april 2003 - 15:06 #13
...lægger I forresten svar ind?
Avatar billede barklund Nybegynder
23. april 2003 - 15:12 #14
Jeg kan da godt lægge et svar :)
Avatar billede lasse-b Nybegynder
23. april 2003 - 15:28 #15
Der var da ikke noget svar?

Man lægger da NOGET
imens NOGET ligger?

Får jeg point? :-)
Avatar billede barklund Nybegynder
23. april 2003 - 15:37 #16
*host*
Avatar billede barklund Nybegynder
11. august 2003 - 20:03 #17
Tark for point...