Avatar billede rush Nybegynder
10. april 2003 - 12:37 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvilket asio kort ???

Hej
Jeg står og skal bruge et billigt/ok audiokort med asio 2.0 (low latency), gerne med "breakout" boks. Nogen der kan anbefale et godt billigt et ???

Mvh. Rush
Avatar billede hcma Novice
10. april 2003 - 12:43 #1
søg på www.edbpriser.dk
Avatar billede residens Nybegynder
11. april 2003 - 12:29 #2
Hvor mange kanaler skal du bruge?
Skal der være mikr. indgange i boksen, eller bare line?
skal det være Pci/usb/firewire?
Avatar billede rush Nybegynder
11. april 2003 - 12:39 #3
Kortet skal udelukkende bruges til lav "latency" da jeg kun skal bruge det til MIDI (triggering) af softsynth. Jeg behøver faktisk kun 1 ud og 1 ind!
Avatar billede residens Nybegynder
11. april 2003 - 12:41 #4
så du skal faktisk bare bruge et midi-interface uden nogen audio-del?
Avatar billede rush Nybegynder
11. april 2003 - 13:01 #5
Ja, men jeg skal vel bruge et ok audiokort til at få en lav "latency" , Asio 2 etc..
Avatar billede residens Nybegynder
11. april 2003 - 13:12 #6
Det er nok nødvendigt at vide lidt mere om dit system/behov.

Bruger du kun computeren som midi-sequencer, altså ikke til at optage eller afspille audio?

Mvh
Avatar billede rush Nybegynder
11. april 2003 - 13:46 #7
Jeg skal bruge det til at afspille lyde fra Reason. Altså bruge Reason som software synthesizer "live".
Avatar billede residens Nybegynder
11. april 2003 - 14:01 #8
ahh ok:

Hvis man starter lidt oppefra, laver Echo nogle meget roste og vellydende kort:
Der er netop kommet en ny version af deres mindste kort "Mia", som hedder "MiaMidi"; her får du:

-2 balancerede Jack i/o
-2 S/PDIF rca I/O
-midi i/o
-asio
Du finder det her: http://www.echoaudio.com/Products/Mia/index.php

Jeg kender ikke prisen på den nye model med midi; men den gamle ligger i 2500kr i dk og ca 250euro i tyskland.

sådan kunne man blive ved; kommentér evt dette kort og det vil være nemmere at spore sig ind på det rigtige.
Avatar billede rush Nybegynder
11. april 2003 - 14:08 #9
Jeg har midi-interface ved siden af. Jeg har kigget lidt på Terratec EWX 24/96 men kender ikke rigtigt terratec ? Er det generelt ok hardware de laver ?
Avatar billede residens Nybegynder
11. april 2003 - 15:26 #10
Kender ikke terratec; udover at det er kendt som et lidt discount/consumer mærke; men derfor kan det jo være udemærket.

Faldt tilfældigvis over en sammenligning af mia og Terratec EWX 24/96, jeg er dog overbevist om at mia lyder bedre ikke mindst fordi det har balancerede ind og udgange.

http://music.multimedian.com/reviews/ewx.html
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
11. april 2003 - 17:57 #11
Hvilket kort har du nu? Du skal jo ikke bruge en breakout boks hvis du ikke vil optage analogt. Men i Reason kan du bare sætte buffersize'n ned. Så det er ikke sikkert at det er nødvendigt at købe et nyt kort. Echo's produkter er rigtig fede (ejer selv et Gina kort) men du har formentlig ikke brug for sådan et. et SB Audigy kort skulle have meget lav lacenty og det koster ikke så meget. Ellers er der M-Audio's Audiophile som koster ca 1600,- og der er gode driveropdateringer og så har jeg ikke hørt andet end godt om det...
Men check det med buffersizen (det skal du forresten nedsætte med ALLE kort, også de dyrere kort) det er ret vigtigt. Check i manualen hvor den er...

Morten hjort
::. JunoLab .::
Avatar billede rush Nybegynder
11. april 2003 - 23:45 #12
Min pengepung siger EWX 24/96. Ellers mange tak for hjælpen residens og morten hjort i gav mig lige noget mere input, så i deler ok... :)
Godtnok sølle med 25 til hver...sorry.