Avatar billede fcmicl Nybegynder
10. april 2003 - 11:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kartotekssøgning

Jeg vil gerne spørge om der nogen der har en god løsning til at lave en søgemaskine i PHP.

På forhånd tak!
Avatar billede swaxi Nybegynder
10. april 2003 - 11:31 #1
tag et kig på den her artikkel :
    http://zez.org/article/articleview/83/
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2003 - 09:24 #2
du kan smide alt dit sideinfo ind i en database (MySQL) og så søge i den. Kan godt hjælpe dig med det.
Avatar billede gizp Nybegynder
20. april 2003 - 13:54 #3
Gør som qpq-mads siger! Kan også godt lave det!
/gizp
Avatar billede swaxi Nybegynder
20. april 2003 - 17:23 #4
dit spørgsmål er lidt vagt formuleret. det er nok også derfor at du ikke rigtigt får nogle svar. hvis du skal have hjælp til at bygge en database op på en hensigtsmæssig måde, vil jeg anbefale dig at kigge på nogle php+mysql tutorials. hvis du skal bygge en fuldtekst søgemaskine, kan ovenstående link være en starter, men bered dig på at det er lidt af et projekt.
Avatar billede fcmicl Nybegynder
24. april 2003 - 10:34 #5
Det lyder godt, det skal bruges til et projekt i skolen
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 14:31 #6
thx for pointsne... sq du ha hjælp til at lave det?
Avatar billede fcmicl Nybegynder
25. april 2003 - 13:17 #7
Ja tak! Først og fremmest skal jeg have oprettet en database. Spørgsmålet er så hvor jeg skal oprette den henne og hvordan.
Søgemaskinen skal bruges til at søge på Cd'er, VHS og DVD'er. Hvor man skal kunne søge på kunster/titel.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2003 - 19:33 #8
hvor du skal oprette den?? ehm...  ?? på din server/webhotel. kunstner, titel, medie, (beskrivelse), id og hvad du ellers vil have af info, evt keywords
Avatar billede fcmicl Nybegynder
28. april 2003 - 12:34 #9
Hvad skriver man på sit webhotel, når man vil oprette en database?
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2003 - 17:29 #10
det kommer an på hvor du har webhotel. De fleste hoteller med MySQL har en eller anden php-admin. Kig på deres FAQ eller support-side