Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2003 - 10:55 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Vedr. BIOS i en HP Vectra model VLi8

Når jeg prøve at updatere BIOS'sen så kommer flg. fejl:

Cannot flash when Memory Managers (e.g. HIMEM) are present
Press any key to EXIT

BIOS updateringen er denne:
http://h20004.www2.hp.com/soar_rnotes/bsdmatrix/matrix32861en_US.html

Hvad er der galt?

//>Rune
Avatar billede jensendk Nybegynder
10. april 2003 - 10:59 #1
Du skal boote op på en ren DOS diskette uden Himem.sys for at du kan flashe din HP..

En Win95 diskette er IKKE tilrådelig
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2003 - 11:05 #2
Hmmd et forstår jeg ikke, for jeg har ikke en fil der hedder Himem.sys på  min bootdisk!
Jeg har flg. filer:

DISK.TXT
FLASH.BAT
Hz0110us.ful
PHLASH.EXE
PLATFORM.BIN
redme.txt
whatsnew.doc

//>Rune
Avatar billede jensendk Nybegynder
10. april 2003 - 11:06 #3
Der er givetvis også andre botfiler, eller også har du ændret på biossettingen for A20 handleren, check den i biosen. Jeg kan desværre ikke huske hvor den setting er henne..
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2003 - 11:09 #4
Hvis jeg formatere min disk, sletter den da alle bootfiler right? -det har jeg gjordt, så det burde da virke!

Det med BIOSsettingen...Hmm jeg kender ikke særlig meget til det her, så du må lige skære det ud i pap til mig..!

//>Rune
Avatar billede jjlp Nybegynder
10. april 2003 - 11:30 #5
du skal lave en bootdisk hvor på der kun er command.com, autoexec.bat og config.sys

du kan lave den fra en win98 maskine ved at formatere en diskkette med kommandoen : format a: /s

Derefter booter du på den, når den så har bootet op, smider du diskketten i med din bios opdatering og kører programmet til er flashe med.

JJLP
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2003 - 11:34 #6
Det er nøjagtig det jeg har gjordt!
-når så jeg har stoppet disken i med updateringen til min BIOS og skriver "flash" så kommer fejlen!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2003 - 11:45 #7
Jensendk> Ok, nu fik jeg opdateret BIOS'en da jeg slettede HEIMEM.sys fra bootdisken (du skulle da ha' sagt det var der den lå ;o))

-men mit problem er at jeg har sat et nyt grafikkort i computeren... -men når jeg starter op fryser den bare... Hvad kan der være galt??

//>Rune
Avatar billede jjlp Nybegynder
10. april 2003 - 11:47 #8
Hey Rune

skulle du ikke ta og give nogle point? for tippet med fjernelse af himem.sys.?

Du kan da heller ikke stille et spg i et spg :)
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2003 - 11:48 #9
*G* fair nok.. -selvf. skal han ha' points Jesper! *G*

Har du en løsning på mit problem "nr. 2"?

//>Rune
Avatar billede jensendk Nybegynder
10. april 2003 - 11:50 #10
Hmm lyder særegent at det fryster ved grafikkortet..

Kan du starte op normalt med en alm diskette uden det  fryser?
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2003 - 11:52 #11
jensendk> Well, jeg kan sagtens navigere mig rundt i DOS osv. men det er så snart den går videre end DOS, så fryser den...!

//>Rune
Avatar billede jjlp Nybegynder
10. april 2003 - 12:16 #12
hvad kører du af styressys
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2003 - 13:13 #13
Windows NT!

//>Rune
Avatar billede jjlp Nybegynder
10. april 2003 - 13:14 #14
Jamen der er jo ikke nogen dos opstart i NT

har du prøvet at starte op i Last Good known configuration?
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2003 - 13:24 #15
Last Good Know configuration?
Hvad er det?
-kan du ikke prøve at ringe...? -jeg har sendt en besked til dig...

//>Rune
Avatar billede jjlp Nybegynder
10. april 2003 - 13:25 #16
du kan trykke space når den er ved at boote, der vælger du last good know config
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2003 - 13:27 #17
? Er du sikker på man kan det? -det er en HP jeg sidder og arbejder med!

//>Rune
Avatar billede jjlp Nybegynder
10. april 2003 - 13:29 #18
ja det ligger i  OS'et
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2003 - 13:34 #19
Nope, det virkede heller ikke!

-den fryser igen...

//>Rune
Avatar billede jjlp Nybegynder
10. april 2003 - 13:35 #20
så fjern kortet og sæt et andet i
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2003 - 13:56 #21
?? det er helt nyt!

//>Rune
Avatar billede jjlp Nybegynder
10. april 2003 - 13:58 #22
ja det kan jo være hvis det er AGP at det ikke er understøttet af bundkortet

du kan jo altid prøve med et andet, hvorfor oxo køre NT hvorfor ikke 2000
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2003 - 14:02 #23
Det er et PCI!
-Her køre det hele på NT... -vi opdatere til XP senere på året, men det kan ikke blive lige nu...

//>Rune