Avatar billede sirene Nybegynder
10. april 2003 - 10:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

dynamisk text i leksikon

Har et leksikon med 3 dynamiske textfelter: 1. opslagsordene fra alfabetet. 2. beskrivelser af opslagsordene. 3. søgefunktion. Lige nu ligger alle ord og beskrivelser i en array, men jeg skal have dem over i en tekstfil, som skal loades ind i de respektive felter.

Er der nogen der har en opskrift? Skal der fx. laves 3 separate tekstfiler? Og hvor lægger jeg tekstkoden ind henne? Kan evt. sende hele koden.

På forhånd mange tak
Avatar billede barklund Nybegynder
10. april 2003 - 12:13 #1
Du kan gøre det ret enkelt. Tekstfiler er som:

var1=noget&var2=nogetandet&...

Så du kan have:

ord_1=Allan&beskrivelse_1=En mand&ord_2=Hest&beskrivelse_2=Et dyr&antal=2

Så kan du bare søge variablerne igennem og lægge dem ind i et array efter at have loaded dem med loadVars... :)

/Barklund
Avatar billede sirene Nybegynder
10. april 2003 - 12:36 #2
Forstår det desværre ikke - har du mulighed for at uddybe eller gi et eksempel?
Avatar billede barklund Nybegynder
10. april 2003 - 12:42 #3
Jeg har givet et eksempel på tekstfilens indhold, så her er en indlæser og parser:

loadLex = new LoadVars();
loadLex.onLoad = function(s) {
  if (!s) return;
  leksikon = new Array();
  var i,beskr,ord;
  for (i = 1; i <= this.antal; i++) {
      ord = this["ord_"+i];
      beskr = this["beskrivelse_"+i];
      leksikon.push([ord,beskr]);
  }
loadLex.load("lexfile.txt");

Så vil de to ting til samme give et array som:

leksikon = [["Allan","En mand"],["Hest","Et dyr"]];

/Barklund
Avatar billede sirene Nybegynder
10. april 2003 - 13:18 #4
Ok - tak prøver det lige af - vender tilbage i aften....
Avatar billede sirene Nybegynder
11. april 2003 - 07:44 #5
Hej - du får lige dine points, da jeg ikke har tid til at prøve det af nu alligevel. Går ud fra at jeg skal udfylde 'var' feltet i properties? I hvilket af de 3 dynamiske tekstfelter skal jeg sætte den ind? Eller skal det hele ind i koden? Har brug for en extern textfil, som andre end jeg kan redigere i.
Tak for hjælpen, hvis du svarer inden så længe får du lige dine points. Ellers er jeg først hjemme i aften igen.
/Go dag fra Sirene
Avatar billede storslem Nybegynder
11. april 2003 - 09:04 #6
Du skal vistnok bare indsætte koden i roden i din film og lægge din data ind i tekstfilen "lexfile.txt" - vælg "expert mode", det er lidt lettere...
Avatar billede storslem Nybegynder
11. april 2003 - 09:05 #7
Og når du lægger data ind i txtfilen, så gør det på den måde barklund beskriver i den første kommentar herover.
Avatar billede sirene Nybegynder
14. april 2003 - 10:04 #8
Er tilbage på min pind og har forsøgt, men kan ikke rigtig få det til at virke, fordi der ligger en laaaang kode i forvejen. Ved ikke hvor jeg skal lægge indlæser og parser ind henne. Men hvis nogen af jer vil have points må I lige sende et svar. Jeg vil stille et nyt spørgsmål om at få eksperthjælp og supervision til både denne og andre opgaver de kommende dage. Gerne mod betaling, hvis nogen af jer skulle have lyst og mod........
Avatar billede barklund Nybegynder
16. april 2003 - 18:44 #9
Hvor kompliceret er din fil? For hvis du stadig ikke har lavet for meget udenoms-ting, så kan du bare sende den til mig på morten@barklund.dk - så skal jeg se, om jeg kan få det implementeret...

/Barklund
Avatar billede sirene Nybegynder
16. april 2003 - 19:07 #10
Nu har jeg klikket på 'svar' - håber du får dine points - ellers så giv mig lige en melding..........
Avatar billede sirene Nybegynder
16. april 2003 - 19:58 #11
håber jeg gør det her rigtigt nu - god påske - og knus fra S
Avatar billede barklund Nybegynder
16. april 2003 - 20:02 #12
Okay... Tark for point...

Skriv, hvis du har spørgsmål, men hvis du tager dem via eksperten er der større chance for svar :)
Avatar billede sirene Nybegynder
16. april 2003 - 20:07 #13
Okay - smil tilbage :-)