Avatar billede cyberjoker Nybegynder
10. april 2003 - 10:48 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Oprette bruger på mailhotel med flere domæner

Hej ....

Jeg har virkelig brug for en der har check på programmering ....
Sagen er den at vi skal bruge et script der undersøger på flere domæner om en konto til mail er ledig, og derefter opretter en bruger i sql (hvis forespørgsel er positiv).
Vi har prøvet med flere mailservers bla uebimiau og squirrel, dog med samme negative resultat ....

Hotellet kører på en Linux platform (nyeste version)

Nogle der kan anbefale en mailserver der kan køre disse opgaver ??????
Eller et script der kan afvikles således at denne opgave kan udføres ....

Der har været op til flere programmører på sagen, dog har ingen kunne knække nødden endnu .....

Systemet skal være et som de eks.vis har på : www.gyxi.dk

200 point er nok i underkanten, men jeg kan jo iflg. reglerne ikke give mere ....

dog håber jeg der er en gut herude der har check på problemet .................
Avatar billede tipsen Nybegynder
10. april 2003 - 10:53 #1
Det lyder som om "x point" er i underkanten, hvis problemet er så svært...
Avatar billede exp Juniormester
10. april 2003 - 10:57 #2
måske nogle $$$ ville hjælpe...
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
10. april 2003 - 10:58 #3
>>tipsen : Det skrev jeg jo også , ikke ???
Avatar billede tipsen Nybegynder
10. april 2003 - 11:15 #4
cyberjoker: Du skrev, at 200 point var i underkanten og jeg skriver at ligegyldigt, hvor mange point du giver, er det i underkanten - imo
Avatar billede mfalck Praktikant
10. april 2003 - 11:26 #5
jeg vil nok give tipsen og ext ret - det er ikke en triviel opgave.

Det er nok ikke en umulig opgave - jeg ville gætte på at I skal bruge en postfix med en mysql-backend for at gøre søgningen let.
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
10. april 2003 - 14:35 #6
hmm det er umidelbart ikke så svært igen.
Jeg har lavet noget lig.n på en qmail server.
lav en database og i den smidder du så mails op som folk skal have oprettet.
derefter laver du et php script som leder efter disse emails i databasen og opretter dem så.
på den måde arbejder du pludselig som root af linux og kan derfor lave komandoer som kan bruges til qmail.
sammen med mailen laver du fek.s en active i (int) hvor fek.s 0 ikke er oprettet og skal oprettes af cron scriptet som så sætter den til 1 når den er oprettet.
på samme måde gør du så når en bruger skal slettes.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
10. april 2003 - 17:47 #7
Det lyder interessant baace, men jeg fatter NADA ...
Er det noget du vill være interesseret i at lave, og hvad vil din pris være ???
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
10. april 2003 - 18:42 #8
ja altså...
spørgsmål til hjælp til egene koder koster som bekendt point hvis man stiller spørgsmålet her :-)

men hvis du vil have mig til at bygge alt dette, så må jeg nok mene at jeg ik er intereseret i point men penge, for jo det er som de andre en okey opgave, dog er den temmelig simpel.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
10. april 2003 - 22:37 #9
Hej Bacce.....
Nu har jeg været inde på din side på Frac.dk og der vist ikke ret meget der virker vedr. brugeroprettelsen. Jeg oprettede mig lige over middag idag og har endnu ikke modtaget aktiveringslink...
Hvis du mener du kan lave det, hører jeg gerne fra dig ;o)
Avatar billede tipsen Nybegynder
10. april 2003 - 23:09 #10
Det de har inde på gyxi.dk er egentlig ikke så vildt igen - er det bare dét i har behov - altså at slå op i én tabel og afgøre om en bestemt kombination af username og domæne eksisterer i forvejen?
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
10. april 2003 - 23:37 #11
>>tipsen : Ja, det er det ..... Og dernæst skal samme script så være i stand til at oprette en bruger og sende brugeren en mail når denne er blevet oprettet
Evt. med et aktiveringslink som skriver til sql og opretter brugeren heri

Der er nogle fyre som har rodet med det længe ..du kan se det her :

http://www.hot-mail.dk/default.php (prøv at oprette eks.vis. en BASIS ....
De har sgu ikke engang kunnet få login til at virke :(

Der er egentlig IKKE ret meget af det der virker ..... Kunne være rart om nogle kunne finde en løsning på det ....
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
10. april 2003 - 23:39 #12
>> Tipsen .. den skal kunne vælge mellem alle disse domæner under oprettelsen:

http://www.hot-mail.dk/TekniskInformation/Domains/
Avatar billede icbrongle Nybegynder
11. april 2003 - 00:14 #13
Hej Cyberjoker....

Jeg kører selv et lignende system dog fra en FreeBSD maskine, men jeg kan ikke forestille mig, at det ikke spiller under Linux også.<br><br>

Jeg ved ikke om man må poste kommercielt her (er lige oprettet - mit første indlæg ;) Men smid en mail, så kan det være jeg kan give en hånd.
Avatar billede icbrongle Nybegynder
11. april 2003 - 00:52 #14
Hov...

icbrongle@hotmail.com
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
11. april 2003 - 12:55 #15
cyberjoker>> nu ved jeg ik hvordan du har fundet frem til frac.dk men men men hvis du lige vil være venlig at snuble over nyheden som er skrevet nederst, vil du se at frac.dk slet slet ikke er aktiv, da den slet ikke er udviklet endnu.. så nej det er med vilje at du ik har modtaget den mail, for så kan du nemlig ikke komme videre ;-)

men derfor er det ikke sagt at jeg ikke kan bygge det, for jo det kan jeg skam godt og igen som beskrevet tidligere
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
05. maj 2003 - 14:05 #16
Hej .... så må vi vist hellere få lukket spm.
ICBRONGLE har indgået en aftale med min partner om at lave det, så han har jo egentlig løst problemet .så værsgo !
Bacce.dk ->> Beklager jeg overså den ;)
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
05. maj 2003 - 14:07 #17
UPS !!!!
Points røg forkert ...nogen mulighed for at rette det?????????
Sorry ICBRONGLE :(
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
28. maj 2003 - 15:19 #18
venlig hilsen gyxi
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
28. maj 2003 - 16:20 #19
Jamen selv venlig hilsen :)
hvor langt er i med sagen på Gyxi ?
Synes jeg kan se der er lidt JS Fejl endnu ?
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
28. maj 2003 - 16:48 #20
Så vidt jeg ved er der ikke JS fejl.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
28. maj 2003 - 17:32 #21
>>Nielsbrinch ......

Min browser viser en scriptfejl, så et eller andet er der galt ....
Men det var der også før du begyndte at arbejde med det :)
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
28. maj 2003 - 18:33 #22
jeg arbejder ikke med det ...
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
28. maj 2003 - 20:02 #23
Gør du ikke ? Nå, så har jeg misforstået min kammerat.....
Han snakkede om at det var Netomia der lavede det ..... Dem er du måske ikke en del af ... Jeg gik ud fra at det var tilfældet siden du skrev den hilsen ???
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
28. maj 2003 - 23:32 #24
Jeg har ikke været med til at lave den service. Men det er mig der hedder Gyxi :D Derfor kan jeg godt skrive venlig hilsen gyxi ...

Så nej, jeg har slet ikke noget at tilføje til snakken. Jeg hørte bare mit navn nævnt og så ville jeg lige sige hej. Hej.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
29. maj 2003 - 00:10 #25
He he he .... troede du hed NielsBrich :-p
Avatar billede dank Nybegynder
01. juni 2003 - 15:00 #26
>Jeg har lavet noget lig.n på en qmail server.

Du mener kopieret!