Avatar billede kejlhof Nybegynder
17. november 2000 - 15:25 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kombinationsboks i forespørgelse

Hejsa,

Jeg har lavet en forespørgelse, baseret på tablen ´navne´, hvor jeg under kriterier bare har skrevet [Indtast navn:]. Dette resulterer i at der åbnes et vindue hvor man skal indtaste et navn som findes i tabelen ´navne´.

Dette er fint nok, men jeg vil meget hellere have at der åbner et lille vindue med en kombinations boks hvor jeg så kan vælge et af de navne som allerede findes i tabellen ´navne´.

Jeg har lavet en form som indeholder kombinationsboksen, med de rigtige data. Men hvordan får jeg min forespørgelse til at åbne formen og basere sig på det valg man tager i den form ????

Jeg håber der er en som har det gyldne svar !

Avatar billede uffe_kld Nybegynder
17. november 2000 - 15:39 #1
Jeg har checked og jeg er 99% sikker på at dit ikke kan lade sig gøre på den måde. Men der er mange andre alternativer du kan bruge filterknappen bagefter, du laver en formular og bruge dataarkvisning.
Avatar billede janbangm Nybegynder
17. november 2000 - 19:41 #2
Hej

Det kan sagtens lade sig gøre. En en formular med en kombiationboks der henter sine data fra tabllen navne. Hvis vi kalder formularen form 1 og boksen boks1, skal du i kriterie for forspørgelsen skrive = form!form1!boks1

Avatar billede privaten Nybegynder
17. november 2000 - 20:11 #3
Hej, som janbangm skriver kan det godt lade sig gøre at hente kriteriet fra en form. Betingelsen er dog. Udfyldelse af formen SKAL være sket inden din query/forespørgelse køres. Hvis det ikke er tilfældet får du den sædvanlige \"indtast kriterieboks\" og dermed ikke din comboboks. Hvis du derimod kalder den gennem en rapport kan du kalde en makro der loader formen inden din query bliver kørt og så fungerer det optimalt.
Avatar billede kejlhof Nybegynder
20. november 2000 - 09:56 #4
Hej Privaten,

Jeg har nu prøvet at gøre som beskrevet oven for. Hvor først formen bliver åbnet og så rapporten. Men rapporten kommer dog op helt uden data i.

Kan du ikke udybe lidt ??
Avatar billede kejlhof Nybegynder
20. november 2000 - 10:11 #5
Så lykkedes det alligevel, jeg havde lavet opslaget i den forkerte kolonne i forespørgelsen. Henvisningen til formen skal selvfølgelig være under ID og ikke under selve tekst feltet. Tak for hjælpen !!