Avatar billede arthur Nybegynder
19. august 1999 - 00:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CGI og Apache i Windows 98

Jeg ved det er dumt, men jeg kan for en og i h.... ikke få mine CGI-scripts til at virke i min testopstilling på windows98 (http:/localhost). SSI-funktionerne virker fint nok-
Jeg har mine sider til at ligge i mappen e:\www\hjemmeside\www og cgi-scriptene til at ligge i mappen e:\www\hjemmeside\www\cgi.
Hvad er det jeg har overset at skulle ændre i config filen?

Avatar billede mukke Nybegynder
19. august 1999 - 07:33 #1
Hvad kalder du dine cgi-scripts?

Hvis du bruger .pl så prøv med .cgi i stedet. Det hjalp mig tidligere :)
Avatar billede michaelras Nybegynder
19. august 1999 - 11:35 #2
Har du installeret Perl???

Passer #!/path/perl (første linie i scriptfilen) med din placering af perl.exe ?
Altså hvis Perl ligger i E:\perl skal første linie se sådan ud:
#!e:\perl\bin\perl
eller med / i stedet (kan ikke huske om den godtager \)

Michael
Avatar billede arthur Nybegynder
19. august 1999 - 15:59 #3
Tak til michaelras! Det løste faktisk mit (pinlige og søvnløse) problem.
Avatar billede arthur Nybegynder
19. august 1999 - 16:00 #4
- Og hvordan pokker er det nu jeg giver dig dine point?
Avatar billede mukke Nybegynder
19. august 1999 - 19:29 #5
arthur: han skal lige "svare" først, så nu skal du bare vente til du får en email der siger michaelras har svaret på spørgsmålet.....
derefter går du herind, vælger accepter svar ovre til venstre og "udfør" :)

BTW - helt præcis hvad var det der var galt? :)
Avatar billede michaelras Nybegynder
20. august 1999 - 08:57 #6
Glad jeg kunne hjælpe
Avatar billede arthur Nybegynder
20. august 1999 - 17:20 #7
Tak igen - osgå til mukke