Avatar billede kasperlasper Nybegynder
10. april 2003 - 09:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

pc til tv

det dunker bag øjnene og vreden stiger. Jeg kan ikke få signal fra min pc til mit tv.

Er der nogen der kan hjælpe med at finde hvor fejlen ligger?

Mit grafikkort er et geForce 2 MX/400.

Jeg har et kabel der går fra s-vhs udgangen på kortet til scart indgang på videoen.

antennestik fra videoen til fjernsynet.

Kan kablet "have forkert retning?" Ja jeg er ikke den store teknikhaj...

Kan det have indflydelse at det er et gammelt tv og video? Så vidt jeg kan forstå skulle det medføre at signalet kan blive sort/hvid, hvis det ikke understøtter s-vhs, men der skulle da gå signal igennem under alle omstændigheder ikke?

Please hjælp mig? Jeg brugte en hel aften på det og endte med at gå rasende til køjs.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2003 - 09:55 #1
prøv at hente TV-tool. www.tvtool.dk
Et smart lille brugervenligt program til at styre din TV-out
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2003 - 09:55 #2
sorry.... www.tvtool.de
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2003 - 09:58 #3
TV-tool er shareware, men der findes også en freeware ver. TVCC 2000
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2003 - 10:02 #4
Jeg går også udfra at du har indstillet dit TV på den rigtige "video kanal" + at videoen står på AV.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. april 2003 - 10:23 #5
Har du husket at indstille, under egenskaber for skærm, at den skal vise billede på tv skærm. Det punkt hvor du kan vælge det hedder Nwiev. Har du det ikke et punkt der hedder dette, skal det hentes. (det kan så vidt jeg husker hentes på nvidias hjemmeside eller hos producenten af kortet)
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2003 - 14:28 #6
oO(hvordan mon det går ??)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
10. april 2003 - 19:55 #7
Ja og nej... det kan muligvis godt have noget med alderen af dit TV at gøre, hvis dit tv kun kan køre composit, bør dit svhs signal bare blive sort/hvid.

Jeg har følgende udstyr, Geforce4 440mx, med svhs ud, samt et sony 24" widescreen, med SVHS support, samt en lille scartstik adapter, der har på den ene side, et almindeligt scart stik og på den anden side fire udgange L og R lyd, samt SVHS og composit udgang.

Hvis du bruger winXP, så følg denne vejledning :)
1. Sæt dit svhs stik i kortet og forbind det til dit tv... lad være med at stikke dit skærmkabel i kortet.
2. Skift over på den kanal, du bruger... muligvis AVkanalen
3. Prøv nu at starte computeren op, nu skulle der gerne være billede på dit tv

Virker det ikke?

1. Prøv nu at sætte både skærm og SVHS kabel i kortet og tænd computeren igen.
2. Gå ind under egenskaber for skærm
3. Vælg faneblad indstillinger
4. Hvis boksen under skærm er blevet til en rulleboks, hvor du kan vælge mellem to skærme, så har du forbindelse til dit TV.
5. vælg at skifte over til den anden skærm og det kører :)

Mvh Spirit
Avatar billede kasperlasper Nybegynder
11. april 2003 - 11:13 #8
alt det fuzz for så lidt :-) Le bare, men jeg var ikke klar over at jeg bare skulle bruge AV på videoen. Jeg har aldrig brugt det før. Nå men tusind tak for hjælpen. Det var stort!
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 13:15 #9
Der er ikke noget der er nemt, hvis ikke man ved hvordan :o)
Men er da glad for at det virker nu...... og takker for point.
Har du forøvrigt prøvet TV-tool - Genialt lille stykke værktøj.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
11. april 2003 - 14:17 #10
hmm ingen point til mig... jamen så undskyld ulejligheden.....
Avatar billede kasperlasper Nybegynder
11. april 2003 - 14:25 #11
hey spiritusanta. Det er jeg sgu ked af, men jeg har ikke flere point at dele ud af. jeg var ikke helt klar over at jeg ikke havde mere end 300 at råde over :-(
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
11. april 2003 - 14:26 #12
Det er oki.. din undskyldning er accepteret :)