Avatar billede mulepose Nybegynder
09. april 2003 - 21:18 Der er 5 kommentarer

Netgear FR114P - problemer med printserver

Jeg har købt en Netgear FR114P router, bla. for at have muligheden for at kunne printe fra alle (3) computere i netværket, uden at min egen computer er tændt. Routerdelen kører rigtig fint, men ikke printserveren. Jeg har installeret driversoftwaren på min egen maskine, har "add'ed" porten (og printeren via guiden "Tilføj en printer" - Windows XP Home). Under Printere og faxenheder har jeg valgt den nu fremkomne port (FR114p_P1) og valgt "Del ikke denne printer" - som beskrevet i den medfølgende manual (har prøvet at dele - virker heller ikke). Printeren er selvfølgelig sat til "Altid tilgængelig". Det virker altså ikke. Der kommer en lille boks frem som siger: "Printserver is occupied by other job. Windows will try in every 50 seconds". Og så sker der ellers ikke mere! Og der ER ingen andre jobs til printeren!

Printeren er en HP DeskJet 970Cxi, som hidtil har kørt udmærket på USB-porten og uden videre har kunnet printe jobs fra de andre computere. Jeg kan lige tilføje, at jeg har ikke konfigureret de andre computere endnu, for jeg ville jo først og fremmest få det til at virke fra min egen!

Taknemmelig for hurtigt (brugbart) svar, da routeren er købt via Nettet, og skal returneres inden for fortrydelsesfristen, hvis jeg ikke får det til at virke!

På forhånd tak!
Steffen
Avatar billede kenp Novice
10. april 2003 - 08:50 #1
Det er ikke alle HP printere som er compatible med at blive sat på en printserver!
Avatar billede kenp Novice
10. april 2003 - 08:55 #2
Det nemmeste er at skrive til HP. for at høre om den i det hele taget kan sidde på en printserver.
Avatar billede jensendk Nybegynder
10. april 2003 - 08:56 #3
Til lige netop 970CXI'eren findes der netværksenablet printerdrivere fra HP til Windows 2000.

Du mister din værktøjskasse, men who cares...
Avatar billede mulepose Nybegynder
10. april 2003 - 10:57 #4
Værktøjskassen forsvandt alligevel, da jeg opdaterede driverne i forbindelse med skift til WinXP. Burde den driver ikke være god nok? Den er jo antagelig nyere end den til Win2000?
Avatar billede lrm Nybegynder
06. december 2003 - 16:13 #5
fandt du en løsning på dette? jeg har samme router og samme printer - og ja :) samme problem :(